Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18761 til 18780 af 23877
-
Indragelse af en matematisk model
ForumindlægHej Min opgave lyder sådan: "Giv under inddragelse af en matematisk model en analyse af, hvordan koncentrationen af EPO aftager i kroppen" Jeg er på helt bar bund. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? Hvis nogen af jer har en god ide til hvordan jeg kan løse opgaven så er i meget ve... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
Danmark i 1800-tallet
ForumindlægJeg er ved at analysere "De Blå Øjne" af Karen Blixen. Novellen foregår ca. i 1817. Jeg vil prøve at se, om der er nogen lighed mellem novellen og safundet i 1800-tallet. Skete der noget vildt i Danmark i 1800-tallet? Evt. noget med kvinderettigheder (: -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
Faderroller, i hvilke psykologiske retninger?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er netop ved at være færdig med min SRP, men mangler lidt finpudsninger og uddybninger i forhold til analysen. Er der evt. nogle, der kan kode sammenhængen mellem faderroller og faderrollens betydning i forhold til Freuds personlighedsmodel og/eller den falliske/ødipale fase??... -
Er artiklen OK som avisartikel??
ForumindlægHej Alle!! Til mundtlig dansk har jeg trukket 'avisartikel og dens formidler'. Med det skal jeg så vælge en avisartikel, jeg skal have analyseret og fortalt om. Har fundet en ( http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1950183/unges-liv-er-styret-af-facebook/ ), men den er jo fra nettet... -
Prøveform b, identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk prøveform b. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? Eller om der er nogle af jer der kan sige hvad der ville give plus poi... -
"Dette er det øversvømmede digt" - Jens Blendsrup
ForumindlægEr i gang med en analyse af " dette er det øversvømmede digt", men er støt på et spørgesmål, som jeg ikke helt kan basvare selv. Nogen der kan hjælpe? Sprøgesmplet lyder: "Hvordan er Blendsrups syn på mennesekts forhold til naturen, i den strofe der starter med: " dette er s... -
DHO hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive DHO om det moderne gennembrud. Jeg har valgt et underemne der hedder Fattigdom. Jeg skal finde en litterær novelle, og det er det jeg har problemer med. Er der nogle der kender en god novellen om fattigdom? Jeg er på røven, for jeg skal snart til at skrive min analyse :/ ... -
Opgavesæt - stamtræ
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogen der vil hjælpe. Opgaven lyder: Analyser figur 4, og angiv sandsynligheden for at et sjette barn af III-2 og III-3 kommer til at lide af MCAD-mangel. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenssæt/aar2007/august/opgave%202.pdf -
"Der er et yndigt land"- perspektivering til "I Danmark er jeg født"
Forumindlægjeg har analyseret "Der er et yndigt land" og vil gerne perpektivere det til H. C.Andersens " I Danmark er jeg født" ville gerne lige hører hvordan jeg måske kunne gøre det? . Jeg har skrevet at H.C. Andersens sang er mere personlig og hvor han skriver hvor meget Danmark ... -
Randers Regnskov rapport?
ForumindlægHola, skal til at skrive en rapport inden for salg og service og EØ om randers regnskov, vil høre om nogen har skrevet noget lingende som evt har noter/rapport, som jeg kan bruge som inspiration? Er lidt lost på nogle punkter som SWOT analyse og få noget EØ ind i rapporten.. -
AT - Problemstilling?
ForumindlægHej, Min lære skrev hvad jeg muligvis kunne analysere i min AT. Men forstår det ikke rigtig. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med dette? - hvorefter dit analyseafsnit ville være en afvejning af de forskellige motiver, som terroristerne muligvis har haft. Her er det vigtig... -
Per Lange - Danserinden hjælp :-)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og skal til at lave en analyse og fortolkning af digtet Danserinden af Per Lange, i faget dansk. I den forbindelse vil jeg mægtig gerne høre fra andre der eventuelt har arbejdet med pågældende tekst, eller som er god til arbejdet med digtgenren i faget dansk - på forhånd ... -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o... -
Gamle tekster! - Malaria
ForumindlægHej derude :) Jeg søger desperate hjælp, da jeg ikke kan finde nogle gamle artikler der omhandler Malaria. Hvis der nogle af jer derude der ved hvor jeg kan finde gamle artikler om Malaria ville jeg være taknemmelig. Det behøver ikke kun være artikler bare generelt gamle tekster om Malaria, ... -
internationalisering
ForumindlægJeg sidder med min SRP opgave, og er gået ret meget i stå. Jeg er blevet bedt om at redegøre for CULT A/S internationalisering. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal kunne anvende uppsala eller born global uden det bliver for analyserende? Hvordan bør jeg gribe det an? Jeg håber virkelig at der er ... -
religionfagets metoder
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der ved om man kan bruge diskursanalysen i religion ? Jeg tænker på at bruge denne type analyser til at åbne op for de forskellige diskurser, der findes omkring mit emne abort, mellem forskellige religiøse grupperinger - hhv. protestanter og katol... -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta...
