Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18761 til 18780 af 24088
-
Emne/fag
ForumindlægHej. AT emnet i år er "Det gode liv" og jeg er fast besluttet på at analysere en film, hvilket jeg har haft god succes med i tidligere forløb. En film der slog mig var American Beauty, men hvilke fag kunne kombineres der?? Evt andre interessante foreslag til en fed AT opgave i... -
Besvarelse af problemformuleringen.
ForumindlægHej Giv en biologisk og fysisk redegørelse for begrebet fedme. Du skal herunder inddrage ydre og indre forhold, der ligger til grund for udviklingen af fedme og en diskussion af forebyggelse/behandling af fedme, samt give en analyse af et selvvalgt eksempel på fedmemåling Jeg er ikke 100% ... -
DRAGELØBEREN - POLITISK??
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at lave en analyse af den fantastiske film drageløberen.. Men jeg har et spørgsmål som jeg har problemer med at besvare, mon ikke i kunne hjælpe mig? Spørgsmålet er således: • Er Drageløberen en politisk film, dvs. en film, som støtter en bestemt side i konf... -
Mudder Jomfru
ForumindlægHej er der nogen der kender ungdomsnovellen mudder jomfru? Har lidt problemer med at analysere den og fortolke den? Håber der er nogle der kan hjælpe(: Opbygningen af novellen? Hvorfor går mudder ordet igen og igen? Hvad mener forfatteren med jomfru mudder? Hvordan forholder personerne sig til... -
novelle
Forumindlægja prøver igen da jeg ikke har fået svar. nå men jeg er igang med at analysere en novelle der hedder " kødet" den er skrevet af jesper wung sung. hvis der er nogle der har læst den ville jeg blive glad for hjælp til at beskrive de 2 personer da jeg er gået lidt i stå. -
Evolution
Forumindlæg24 timers biologi eksamen, det supplerende spørgsmål lyder følgende: "Du skal endvidere gøre rede for og vudere hvad kendskabet til DNA og DNA-analyser har betydet for vores vide om menneskets evolution" Hvis nogen af jer har litteratur henvisninger, skrevet om det, etc. så smid et indlæg -
Få noget ud af at hjælpe en i nød
ForumindlægHej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow -
Hjælp til folkevisen Germand Gladensvend..
ForumindlægHej, Er der nogle af jer som har læst og analyseret folkevisen Germand Gladensvend? Jeg har nemlig brug for hjælp til nogle spørgsmål til teksten. Hvad kendetegner tekstens sprog? Hvorfor er det svært at læse? Hvad symboliserer gammen? Hvad er det gammen repræsenterer? Hvorfor er den så... -
AT - tid??
ForumindlægJeg har AT, og har fundet ud af, at jeg har ret meget at sige, men der står det her om AT: Du har ca. 10 minutter til præsentation og ca. 15 minutter til diskussion og spørgsmål. betyder det så, at man kun har 10 min til hele sin fremlæggelse :O? analyse og det hele?? ... og er de 15 min til diss... -
hjælp til eksamensspørgsmål
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal fortælle om til flg. spørgsmpl.. er der ikk nogen der kan hjælpe.. please? - Kemiske forbindelsers opbygning. - Oliekemi - Kompleksdannelse, kompleks-titrering - Ionforbindelser, uorganisk analyse - Enzymer, proteiners opbygning og struktur. - Enzymer, e... -
Ordet "ekskæreste"?
ForumindlægHej. Hvad bliver ordet ekskæreste, og er min sætning korrekt? (Hun vil gerne finde sin ekskæreste): "Sie möchte gern ihre x-Liebster gefinden." Jeg kan ikke helt analyse den der sætning. "sie" er subjekt, "möchte gern" er udsagnsled, og grundledet må være ekskæresten... -
kortfilm
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere dykker drengen, og er helt lost. Min lære har stil mig disse spørgs mål. -kompositionen -klipning -billedkomposition -fortæller -kamarabevægelser -lys -lyd -synsvinkel/perspektiv Jeg er kommet frem til; lyd, lyd. Men ellers ved jeg ikke hel... -
Et digt.
Forumindlægjeg har lidt problemer med at analysere en strofe fra digtet fødsel.. Er der nogen der kan hjælpe mig? strofen lyder således: Trods lunkent vand som indhold stiger lysten fra det grønne glas dog i disse første minutter gennem mine sensitive fodballer. Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Det ... -
Fast Car & Common People
ForumindlægHey. Ved nogle af jer, hvor jeg kan få noder til Fast car (Tracy Chapman) og Common People (Pulp, 1996) ? Nogle som kan give mig en kort fortolkning af common people. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde? :) og hvis nogen sidder med en musik analyse i nogle af teksterne, så må i gerne sende... -
Martin Scorsese - Mediefag
ForumindlægHey Jeg skal op til mediefag i morgen. Har siddet og analyseret Martin Scorsese's film: Good Fellas Han bruger meget Low-key belysning, men jeg ved simpelthen ikke hvilken effekt det giver? Hvis I ellers har gode ting at komme ind ang. Martin Scorsese's brug af virkemidler, må I meget... -
Tysk B - 2 tekster - HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk imorgen, tænkte på om nogen har noget til disse 2 tekster, analyse, referat eller noget andet? Opgavetitel: Zwischen zwie Kulturen Text A Memleket heisst Heimat - Wie lange fühlt man sich fremd? Text B Ein Weg nach Dänemark På forhånd tak -
Bruddet med realismen
ForumindlægHalløj :) Jeg sidder og roder med en analyse og fortolkning af "Forsinkelse" af Peter Seeberg. Til det har jeg et diskussions spørgsmål der lyder: "diskuter den betydning, bruddet med realismen har." Nogen der kan hjælpe mig her, både i forhold til novellen, men også generelt... -
SRO :S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at give SRO og min problemformulering indholder en sætning som gør mig fuldstændig blank. Jeg skal analysere Usa og Vietnam's forhold før under og efter krigen. (Vietnamkrigen) og så skal jeg "behandle de interne modsætninger i begge lande i den form de ... -
Tine bryld - talkshow (dansk/historie opgave)
ForumindlægHej :D Jeg skal snart i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har derfor valgt at skrive i dansk. Her har jeg valgt at analysere Tine Bryld - talkshow. Har I en god idé til, hvad man kan komme ind på? Jeg har nogle forslag selv fx: miljø, målgruppe.. men noget man ellers kan komme ind på.... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj...
