Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18801 til 18820 af 23609
-
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
"Retter" til bachelorprojekt søges
ForumindlægKender I det, når man læser sin rapport om og om igen, men man føler ligesom, at der mangler en eller anden rød tråd der kan redde opgaven, eller at man i sine tanker har skabt et mindre rod man har svært ved at skubbe tilbage til rette vej? Derfor har jeg virkelig brug for en venlig sjæl, der k... -
Jern indholdet i ståluld (databehandling)
ForumindlægHej, jeg skal skrive denne her rapport der omhandler jernindhold i ståluld. Jeg har lidt svært ved noget af databehandlingen. (Vejledningen er vedhæftet) Spørgsmålene som jeg har lidt svært ved er: 1. Beregn stofmængden af KMnO4 (og dermed MnO4−) der er tilsat ved ækvivalenspunktet. 2.... -
Penicillin
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg skal til eksamen i teknikfaget - proces og levnedsmiddel på torsdag, hvor jeg skal fremlægge min rapport om fermentering af penicillin. Jeg har lavet en power point, hvor jeg vil komme ind på, hvad penicillin er, og hvad det bruges til. Derefter fo... -
Penicillin
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg skal til eksamen i teknikfaget - proces og levnedsmiddel på torsdag, hvor jeg skal fremlægge min rapport om fermentering af penicillin. Jeg har lavet en power point, hvor jeg vil komme ind på, hvad penicillin er, og hvad det bruges til. Derefter fo... -
Landeprotræt
ForumindlægHåber på jeres hjælp.. Har en lang rapport jeg skal have lavet af et landeprotræt af england.. Mangler egentlig bare nogle sider hvor jeg kan komme ind og lede efter nogle af de enmer jeg leder efter Fx. Skole systemet og noget evhvervsliv, noget i den dur' Er en dør til at finde ting på in... -
Ideer til teoriemner: Radioaktivitet
ForumindlægHej der ude! Jeg sidder her og skal skrive en rapport om radioaktivitet. Jeg vil gerne bede om inspiration til teoriemner. Jeg har allerede en smule: Teori • Kort historisk baggrund • Alpha-stråling • Beta-stråling • Gamma-stråling • Baggrundsstråling • Radioaktivi... -
Apartheid Hjælp engelsk eksamen
ForumindlægHej jeg er en dreng der skal op til Engelsk eksamen efter den nye form hvor man selv vælger emnet. jeg har fundet ud af at Apartheid i Sydafrika er et godt/interesant emne. Eksamen varer 5 min hvor man skal tale om sit emne derefter trækker man et spg og taler om dette i 8 min. Jeg vil "ba... -
DNA
ForumindlægHi, jeg sidder lige med en rapport at lave,men har svært ved at svar på 3 de tre spørgsmål. Nogen vil være sød og foklar mig det. 1)Foklar kort hvordan et barns arvemasse vil være i forhold til de forældres arvemasse. Indrag din viden om meiose og befrugtning/krydsning i svaret. 2)Hvorfor er d... -
Transport over cellemembranen (Osmose)
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en Biologi Rapport, hvor jeg skal skrive om Plantecellernes Osmostiske Forhold, altså transport over cellemembranen. Eftersom vi ikke har haft så meget om dette, så ville jeg blive glad hvis en fortalte mig nogle vigtige ting som man næsten skal have med angående det emn... -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
Isomere carbonhydrider og hvilken gas?
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en kemi rapport og har 2 spørgsmål til jer.. Et af spørgsmålene er: 5. Hvor mange isomere carbonhydrider kan der opskrives med molekylformlen (formelenheden) C4H10? Opskriv strukturformlerne for de isomere carbonhydrider som svar på spørgsmålet. Jeg har ingen idé om hv... -
Faglige mål Teknologi A
ForumindlægHEJ Jeg er i den situation at jeg skal op i teknologi A eksamen meget snart, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde de faglige må,l jeg skal udfylde ved selve eksamen. Så jeg håber der er en flink person derude der har disse faglige mål for teknologi A eksamen liggende og kan hjæ... -
HJÆÆÆLP TIL EKSAMEN!:(
ForumindlægHej alle jer dejlige mennesker her ude, her er nogle spørgsmål under en rapport der hedder "fotosyntese og respiration" 1: Hvordan får de autosrofe og de heterotrofe organismer adgang til de organiske kulstofferbindelser, som de skal respirere? 2: repirationen består af 3 delpro... -
Bundfald "Syre"
ForumindlægHej jeg skal lave en rapport om nogle forsøg vi har lavet, "til på mandag". Forsøget gik ud på at blande 2 syrer med hinanden og derefter se om der kom bundfald, det gjorde der selvfølgelig også, men mit spørgsmål er "hvorfor"? Hvorfor kommer der bundfald, jeg har prøvet at g... -
porlære stoffer
Forumindlæghar prøvet at finde en opgave med lidt info om polære, upolære og svagt polære stoffer til min raport.. men uden held.. finder ingen rapport med noget af det til .. og har ledt lidt op nettet.. finder ik det store.. så håber en eller anden kan give mig et godt link .. hvor der stor noget om porl... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle ! ;) Jeg har en mat rapport, hvor jeg bl.a. skal besvarer følgende sp. 1. Hvilken sammenhæng er der mellem kontinuitet i x0 og differentiabilitet i x0 ? 2. Giv eksempler på løsning af praktiske problemer, som kan løses vha. differentialregning. 3. Hvordan defineres differentialkv... -
Sikkerhed omkring stoffer
ForumindlægGoddag... Sidder lige her og sorterer mine kemi rapporter, og kan se jeg mangler sikkerhedsafsnit i en af dem. Men kan ikke huske hvor jeg kan se hvilke stoffer, der gør hvad og sådan. Det drejer sig om, hvis nogen af jer ved det: 0,1 M Fe(NO3)3 0,1 M KSCN 0,002 M KMnO4 0,1 M AgNO3 Fe(NO3)3 As... -
kina - bæredygtig økonomisk og miljømæssig udvikling
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal aflevere en ng rapport i morgen og så tænkte jeg på, at der sikkkert sad nogle mennesker her og havde nogle nyttige noter, jeg kunne få glæde af. :) jeg skal skrive om Kina. Spørgsmålet er; I hvor høj grad er en miljømæssig bæredygtig udvikling mulig med den fortsatte fo...
