Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 18801 til 18820 af 101232
-
USA vs. Kina
ForumindlægHej .. har fået en opgave om USA og kina's handelskrise.. jeg skal være Obamas rådgiver i internationale relationer, derefter skal jeg skrive en notat, der giver præsidenten indblik i krisen, hvilke muligheder han har, og hvad konsekvenserne ved dette kan blive.. ?? nogen der har nogle ideer?? -
Unionister vs suverænister
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med min eksamens opgave. EU i international sammenhæng. I vores undervisning har vi snakket unionister og suverænister. Jeg er klar over hvad begge begreber betyder, men vi har snakket meget om, at unionisterne går en skjult vej imod et fælles europæisk union. J... -
Menneskerettigheder
ForumindlægJeg er i gang med en dansk aflevering hvor jeg skal analysere 2 annoncer fra Worl Online/Amnesty International. Udover dette skal jeg skrive om, hvorfor det kan være vigtigt at interessere sig for overholdelse af menneskerettighederne rundt om i verden. Er helt tom for ideer, så måske i kunne ... -
Analyse af I kan ikke slå os ihjel
ForumindlægNogen som har lavet en analyse og fortolkning af sangen "I kan ikke slå os ihjel", er skrevet af Det Internationale Sigøjner Kompagni i 1976. Virker noget inspiration for vil gerne se om jeg mangler noget jeg nok har glemt. Er der muligvis der kan hjælpe hvis i kan sende noget til mig... -
Plastic af Mette Thomsen
ForumindlægJeg er en IB studerende (international student) som skal op til den afsluttende eksamen om 2 uger. I dansk skal jeg bl.a. skrive om Plastic, men indtil videre har jeg fundet den meget forvirrende, og jeg ville hører om der var nogle der evt. sad inde med nogle notater der kunne give lidt lys på t... -
Terrorangrebet i madrid 2004
ForumindlægHej, Jeg skal som så mange andre til at skrive SRP meget snart. Jeg har derfor brug for lidt hjælp med materiale søgning. Jeg skriver om international terrorisme, og har et særligt fokus på terrorangrebet i Madrid i 2004. Er der blevet skrevet nogen bøger om dette terrorangreb?? artikler, tv-udse... -
Privat undervisning.
ForumindlægHej.. Jeg er en nybagt student, og jeg udbyder lektiehjælp. Jeg har færdiggørt en international studentereksamen. Jeg tilbyder undervisning både i naturvidenskabelige og sproglige fag. Jeg har tidligere undervist unge, både privat og til lektiecaféer. Nærmere information kan fås på flg. mail-adre... -
fascisme - HASTER
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp folkens findes der en, som kort kan fortælle hvorfor fascismen havde succes med at blive en stærk ideologi (i italien)??? jeg har læst en masse, men kan ikke finde hovede og hale i det... hvad var den internationale krise i 1921?? hvorfor var det at der... -
fascisme - HASTER
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp folkens findes der en, som kort kan fortælle hvorfor fascismen havde succes med at blive en stærk ideologi (i italien)??? jeg har læst en masse, men kan ikke finde hovede og hale i det... hvad var den internationale krise i 1921?? hvorfor var det at de... -
HJÆLP til problemformulering!!! politik-demokratik
ForumindlægMangler virkelig en problemformulering til de her spørgsmål (det haster) er gået er i stå og kan ikke finde på noget pls hjælp! Promlemformulering: .... Hvad lagde grundlaget for demokratiet? Hvordan er vi kommet til at leve i det velfærdssamfund vi lever i i dag? Hvordan ville verden se ud h... -
Forståelse af DIO opgaven?
ForumindlægHeej jeg skal til at skrive i det internationale område? og jeg har et spørgsmål med hensyn til den vejledning vi har fået., Hvad forstås der ved : Rapporten skal indeholde en redegørelse for de metodiske overvejelser, samt hvordan de enkelte fag bidrager til udfoldelse af problemstillingerne... -
forståelse af oplæg
ForumindlægHeej jeg skal til at skrive i det internationale område? og jeg har et spørgsmål med hensyn til den vejledning vi har fået., Hvad forstås der ved : Rapporten skal indeholde en redegørelse for de metodiske overvejelser, samt hvordan de enkelte fag bidrager til udfoldelse af problemstillingerne... -
Nato vs. Eu
ForumindlægHey.. har et vurderende spørgsmål i mit SRP Vurder NATO's betydning i det internationale politiske system anno 2007. Herunder belyses situationen i forhold til EU´s sikkerhedspolitiske rolle. Så ville høre om nogen havde konkrete eksempler på hvad forsekellen mellem NATO og EU er? -
Tungmetaltest i acetylsalicylsyreprojekt
ForumindlægDet er Roan igen - Godt hjulpet tidligere. Jeg vil lave en test for grænseværdi af tungmetal i mit ASA og har i The International Pharmacopoeia fundet en metode og kan bruge den, men hvordan fremstiller jeg hydrogensulfid H2S? som skal bruges. Jeg vender nok også tilbage omkring nogle reaktionss... -
hjælp til IØ (Haster)
Forumindlæghej hej. jeg mangler lidt hjælp til to opgaver i International opgave - håber der er nogle der kan hjælpe. opgaven er desværre allerede til i morgen:( spørgsmålene lyder: 4. Gør nemmere rede for, hvorfor rentestigningen fik eurokursen til at falde. Indtegn det i et udbud/efterspørgselsdiagram: ... -
Spørgsmål vedr. handelsøkonom-uddannelsen
ForumindlægHej, Mit drømme job ville være at blive en sælger, gerne international, grundet jeg er god til sporg. Jeg ville hører om nogen har taget handelsøkonom-uddannelse, og hvilke linjer de havde på Handelsskole. Hvordan er jobbet som sælger, skal man være god til matematik. Har bare brug for nogle ... -
Materiale om Dubai og De Forenede Emirater
ForumindlægDet Internationale Område blev skudt i gang i dag, og jeg leder med lys og lygte efter flere kilder, links og tidligere opgaver som jeg kan bruge informationer fra, til min analyse af Dubai og De Forenede Emirater.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Mvh. Martin Birch -
Stort efter kolon?
ForumindlægJa, som overskiften siger, skal der skrives med stort efter kolon på engelsk? For eksempel i denne sætning: Your foreign policy fits well with my conviction: that war should always be the last solution in international conflicts. På forhånd tak. -
USA's nej til Kyoto
ForumindlægHej alle. Jeg skal analyse hvorfor aktører gør som de gør inden for international politik, med hovedfokus på miljøpolitik. Jeg har valgt USA som case, og skal dermed analyse deres nej til Kyotoaftalen .. Jeg skal redegøre for idealisme og realisme, og så analyse ud fra det .. Men jeg er gåe... -
Hjælp til valg af emne i DIO - Dansk og engelsk
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart skrive DIO - Det internationale Område på HHX. Vi har om globalisering og jeg har valgt at beskæftige mig med reklame-analyse. Jeg vil gerne have en organisation som UNICEF f.eks. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan komme ind på evt. noget med FN? Eller er der ...
