Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 18801 til 18820 af 33706
-
Samfundsøkonomisk område 1
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at skulle skrive om velfærdsstaten. Jeg skal lave en analyse, men er lidt på bar bund omkring hvad den skal indholde. Her skal også indgå Matematik, men er utroligt meget i tvivlt om hvad for noget matematik jeg skal inddrage? Punktet er: Lav en kort analyse af den... -
Suppleringsfag
ForumindlægHej alle : ) Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge. Men har læst på Ug.dk at man skal have MATEMATIK A, og er ikke sikker på om de mener enten fysik eller kemi på B Niveau. I hvertfald jeg har Fysik på B, og matematik på B. Så jeg opfylder Fysik på B , men ikke matematik A. Jeg tænkte på at supp... -
Kemi/bioteknologi
ForumindlægHej Er der nogen, der er bekendt med, hvorledes kemistudierne på hhv. Københavns Universitet (BSc i Kemi) og på DTU (BSc i Kemi og teknologi) adskiller sig fra hinanden? Har man meget matematik på disse studier og i så fald, hvor er undervisningen i dette bedst? Er det generelt godt at være u... -
Ligninger. (c niveau)
ForumindlægHey :-) Jeg har lige et par spørgsmål omkring matematik - ligninger. Det er sådan at jeg har matematik på c-niveau, og jeg går på HF. Jeg er desværre løbet ind i nogle problemer mht. ligninger, og har ikke været med til at gennemgå dem da vi fik det for. Jeg er ikke så supergod til matematik... -
Skifte studieretning?
ForumindlægJeg har på det seneste tænkt på at skife studieretning, men jeg er ikke helt sikker. Den studieretning jeg tænker på er Matematik A, Fysik A, Kemi B. Jeg har 'lige' fået 10 til NV-prøven og har udviklet en interesse i fagene fysik og matematik. Men det eneste der holder mig tilbage er mi... -
Analysedel SRP
ForumindlægJeg overvejer jeg at skrive i matematik/historie om emnet Islamisk/arabisk matematik og komme ind på al-Khwarizmis bevis for ligninger eller algebra. Så i historie delen viljeg komme ind på den islamiske kulturs opståen og efterfølgende udbredelse gennem den arabiske ekspansion. SRP'en sk... -
HJÆLP! Problem..
ForumindlægJeg sidder godt fast i at lave en problemformulering til en synopsis til at Almen Atudieretnings forløb. Emnet var Kemi og Matematik i oldtiden. I kemi lærte vi om aristoteles, og om hans teori om de fire elementer. Vi lærte hvordan de dengang lavede sæbe og udrettede videnskabelige ting ved for... -
Hj
ForumindlægJeg sidder godt fast i at lave en problemformulering til en synopsis til at Almen Atudieretnings forløb. Emnet var Kemi og Matematik i oldtiden. I kemi lærte vi om aristoteles, og om hans teori om de fire elementer. Vi lærte hvordan de dengang lavede sæbe og udrettede videnskabelige ting ved for... -
Babylon/mesopotanien?
ForumindlægHej til jer alle! Jeg sidder og er igang med at skrive stor opgave i matematik/historie (med mat som hovedfag) om 'babylonsk matematik', og jeg vil meget gerne have lidt hjælp - både matematisk såvel som historisk. Hjælp i Matematik: Ligningssystemer: 1. og 2. gradsligninger? Hjælp i H... -
Aerodynamik og biler. Downforce og luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive mit studieretningsprojekt. Jeg har matematik og fysik A-niveau inde over. Mit emne er aerodynamik og biler. Herunder skal jeg beskrive downforce og luftmodstand i forhold til matematik og fysik. Jeg har følgende problemer: Udledning af luftmodstandsformlen? (Fluft... -
SSO - pi
ForumindlægHej der ude.. Jeg skal skrive min SSO i matematik om pi. Jeg har et par bøger som jeg skal til at læse nu her, og vil gerne høre om der er nogen derude der ligger inde med nogle gode bøger omkring pi? Udover det vil jeg meget gerne snakke med en eller to der har skrevet omkring pi, eller ba... -
Mathon og resten
ForumindlægJeg har kigget lidt rundt på nogle indlæg her i matematik-debatten. Jeg har nu et spørgsmål til mathon, der altid er hjælpsom :) Hvor i alverden har du lært alt det fra??! Om jeg så fik matematik på A-niveau 10 år i træk ville jeg aldrig kunne alt det der. Godt nok ER jeg interesseret i matema... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej det fordi jeg skal til eksamen imorgen og har nu været syg i et par dage. Og nu tror jeg at jeg tager sygeeksamen... Jeg høre hvad reglerne var ? Altså jeg har været til de skriftlige prøver i matematik men undlader nu at komme op til mundtlig eksamen. Kan jeg så godt forsætte på mate... -
Kropskultur
ForumindlægHej Jeg mangler lidt hjælp til at lave en synopsis i følgende 2 ud af 3 fag: oldtidskundskab, matematik eller dansk. i dansk har vi i forvejen kigget lidt på vita andersen: "hun ser godt ud" og "lykke" og i Matematik: det gyldne snit og phi ovs. i Oldtidskundskab har vi sn... -
Lektiehjælp
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis du... -
Spørgsmål angående karakterkrav på videregående udd.
ForumindlægJeg går pt. i 2.g og skal til i 3.g. Jeg har opdaget, at de uddannelse jeg har i tanke at læse på universitet kræver at jeg har bestået Matematik B. Mine karaktere i Matematik B: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen (Skriftlig): ??? Men måske 00 Jeg undrer mig over, om universiteter kræver at... -
Omvendte potensfunktioner, hvilke typer?
ForumindlægDer er lige nu 1630 online. Opret bruger | Log ind Seneste spørgsmål: B: Hjælp til matematik/fysik StartLektieforumSe videoTest dig selvOpgaver Opret spørgsmål Matematik Omvendte potensfunktioner 10 minutter siden af ostehammer - Niveau: B-niveau Hej :) Har en matematik opgave hvor jeg... -
Søger studievejleder - Adgangskrav til serviceøkonom (Sport & Event management)
ForumindlægHej Jeg forventer at starte på ovennævnte uddannelse efter sommerferien 2011. Jeg har en hhx fra 2007. De specifikke adgangskrav er på http://www.hsminerva.dk/sw11625.asp matematik c ELLER virksomhedsøkomi c. På http://www.studentum.dk/Uddannelse_til_Sport_Event_Service_Management_75254.htm er de... -
perspektivering
ForumindlægHej alle sammen, ved godt perspektivering ikke er nødvendig at have med, men da der stadig er nogle sider at ta af i min opgave vil jeg gerne have en. spørgsmålet er så bare hvad jeg skal perspektivere til. Har matematik A og historie A og skriver om græsk matematik, nærmere og archimedes og eukl... -
perspektivering srp
ForumindlægHej alle sammen, ved godt perspektivering ikke er nødvendig at have med, men da der stadig er nogle sider at ta af i min opgave vil jeg gerne have en. spørgsmålet er så bare hvad jeg skal perspektivere til. Har matematik A og historie A og skriver om græsk matematik, nærmere og archimedes og eukl...
