Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18861 til 18880 af 111527
-
Problemformuleringen
ForumindlægHej folkens, Sidder i et dilemma. Jeg er kommet i tvivl om noget: Tjener min problemformulerings opsætning (rækkefølge) også som disposition? Der står fx.: Redegør noget - Analyser noget - Vurder.. - Diskuter.. Men egentlig ville jeg gerne til en vis grad smelte redegørelsen og analysen sammen -... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de... -
Energiforbrug!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med de her 3 opgaver? 1. Befolkningstallet i Danmark steg fra 1990 til 2011 fra 5,1 mio. til 5,6 mio. mennesker. Beregn det gennemsnitlige årlige bruttoenergiforbrug pr. dansker i henholdsvis 1990 og 2011. 2. Beregn den %-vise ændring i bruttoenergiforbrug pr. dansker f... -
ligevægt
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? -
Kovalente bindninger
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål Jeg vedhæfter spørgsmålene som en fil. Mange tak på forhånd -
19. Hvad er en ufuldstændig forbrænding ?
Forumindlæg. ER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED DET TO SPØRGSMÅL Hvad er en ufuldstændig forbrænding ? . Hvorledes tilføres der gødning til Jorden ? TAK FORHÅND -
Reaktionshastighed - høj koncentration af svovlsyre + lav koncentration af vand
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål som hedder: Hvis man anvender koncentreret svovlsyre (96% H2SO4 og 4% H2O), er reaktionshastigheden forbløffende nok meget lav. Mine egne svar er at: 1. Vand måske kunne fungerer som en inhibitor og derved formindske reaktionshastigheden (men jeg er ikke sikker) 2. ... -
At være på – muligheder og problemer
ForumindlægHej Allesammen.. Vi skal snart eller dvs. vi er begyndt at forberede til AT-eksamen. Og emnet er det jeg har skrevet som overskrift. Har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i f.eks. Bioteknologi og Fysik? -
HJÆLP TIL METALLER
ForumindlægHej Jeg sidder her med fysik rapport, og er løbet ind i nogen problemer! Jeg ved ikke rigtigt, hvad Linjedefekter, Metalkorn, Valenseletroner og Korroderende miljøer er. Nogen der kan hjælpe mig?:-) Mnage 1000 tak på forhånd:-) -
Ligevægt
ForumindlægHej flinke folk:) Nogle som kan forklare hvorfor kan vand undlades i ligevægtskonstanten? -
Reaktionsskemaer - HJÆLP!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast... -
redox
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af denne opgave kan i hjælpe: Cr2O72- (dichromat) oxiderer i en svovlsur opløsning 1-butanol til butanal. Afstem redoxligningen, idet chrom i Cr2O72- reduceres til Cr3+. -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Ethanamin
ForumindlægEr ethanamin et polært molekyle og hvorfor? -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20... -
Hvor mange år holder et CO2 - lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året
ForumindlægHvor mange år holder et CO2 lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året -
Hvad er en titrering? HJÆLP!
ForumindlægJeg stødte for første gang i går på begrebet titrering, så det er MEGET nyt for mig. Jeg har fået hjælp fra flere søde mennesker herindenfor læst lidt rundt omkring på nettet, men jeg er ikke sikker p... -
Hvorfor er nogle kemiske reaktioner ikke synlige?
ForumindlægHej alle sammen! Min overskrift siger vist det hele. Det ville være en kæmpe hjælpe, hvis nogen lige ville komme med et hurtigt svar eller et link :) -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHvilke af de her er rigtige og forkerte? -Der er ioner i alle stoffer -Ioner er altid elektrisk ladede -Atomer danner ioner ved at afgive eller optage elektroner -Mange ioner har 8 elektronskaller -En ion består af 2 eller flere atomer -Kun de største atomer vil danne ioner -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK
