Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18861 til 18880 af 34269
  • Mundtlig samfundsfag - taletid

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og bliver pludselig i tvivl om hvorvidt man skal tale i 10 eller 15 min. til den mundtlige eksamen i samfundsfag, så jeg håbede på at nogen herinde vidste noget om det. På forhånd tak :-)
  • Beregn ligevægtskonstanten

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe med opgave d) i det vedhæftede billede. Hvilken formel skal jeg bruge? Opgaven er fra kemi-eksamen i år d. 24 maj (tror jeg det var). Tak på forhånd.
  • Ret tysk

    Forumindlæg
    Søger en som er god til at rette tysk, da jeg gerne vil have rettet lidt i det jeg skal sige til min tysk eksamen på onsdag så det bliver mere grammatisk korrekt? skriv hvis i vil :)
  • hjæælp

    Forumindlæg
    heej : ) er der nogle der har en analyse og fortolkning af "lønningsdag" af martin andersen nexø? hvis i har ville det være til en meget stot hjælp da jeg skal op til eksamen mandag, og har ik forstået teksten 100% endnu og tak på forhånd : )
  • latter

    Forumindlæg
    hej allesammen. Jeg har analyseret latter. min lære sagde at jeg SKULLE perspektivere den til nørreport, er der nogle er jer der vil hjælpe for skal til eksamen imorgen og kan slet ikke finde ud af det? tak på forhånd
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Når man skal perspektivere til en anden tekst, til sin dansk eksamen, hvad skal man så sige?? Skal man sige ''Jeg har valgt at perspektivere til ..... fordi .....'' eller hvad skal man? HJÆLP TAK! SKAL OP IMORGEN :-(
  • matematik A - mundtlig - Spørgsmål om potensfunktion.

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal til mundtlig eksamen her snart. Og der er et spg. som jeg har lidt brug for. Overskrift: Potensfunktion Spørgsmål: Gør rede for hvordan man kan finde monotoniforholdene. Er der en bestem metode ved potensfunktioner?
  • diff.ligning

    Forumindlæg
    eksamens spørgsmålet lyder sådan her Differentialligninger : 5) Redegør for løsning af differentialligninger af formen . dy/dx +f(x)*y=g(x) nogen der kan hjælpe??????
  • Firmaportræt

    Forumindlæg
    Hvordan laver man et firmaportræt? Jeg har fået til opgave at lave et firmaportræt til eksamen. Men jeg aner bare ikke hvordan jeg gør! Vi har ikke fået noget af vide om det.. Har iøvrigt ECCO som firma
  • Biolgi spørgsmål

    Forumindlæg
    Håber at nogen kan give mig et konkret svar på dette spørgsmål da jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i biologi: Hvad menes der med KVÆLSTOFGØDNING? - hvad hører under dette?
  • Varmeenergi

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til eksamen i varmeenergi. Jeg ved nogenlunde hvad det går ud på, men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal komme ind på udover hvad varmeenergi er, og nyttevirkning. Har I nogle ideér? På forhånd tak.
  • Ryggens holdning

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg skal op til Idræts eksamen på torsdag, og er i gang med at forbedre mig. Jeg faldt derfor over dette spørgsmål: Hvordan er rygradens stilling i retstilling - hvilket jeg ikke helt ved hvordan jeg skal svare!
  • Motiv, tema i nattergalen af H.C.Andersen

    Forumindlæg
    Hey gutter, skal op til eksamen imorgen, men kan ikke rigtig komme igang med Motiv og tema af nattergalen. Har budskab og tolkningen på plads, men motiv og tema driller... Help?
  • matematik mundligt

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal til matematik mundligt eksamen imorgen og jeg har fået nogen spørgsmål som jeg skal besvare :) er der nogen der har lidt tid til at hjælpe mig lidt? :) spørgsmålene er om: polynomier, trigonometri og differentialregning. tak på forhånd :)
  • Potentiel energi

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg skal op til fysik B mundtlig eksamen. Herunder skal jeg fortælle om potentiel energi og dens formel, samt redegøre for, hvor formlen stammer fra. Er der nogle der kan hjælpe med det?
  • Kulstofskredsløbet???

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til ng eksamen imorgen oh jeg har problemer med at forstå Kulstofskredsløbet kan nogen redegøre det og forklare hvad dens betydning er? Tak på forhånd
  • Analysemodel til biologi

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi, og skal analysere nogle artikler med henblik på det biologiske relavante indhold. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en analysemodel for biologi? Hvordan analyserer man en artikel med biologi-briller?
  • AT

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til AT eksamen, men er det rigtigt at man skal snakke meget om analyse og ikke så meget om redegørelse og diskussion? - og hvad skal der til for at få en god karakter, er det bare man bruger begge metoder i analysen?
  • integral regning og areale bestemmelse

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe, har fået følgende eksamens spørgsmål. og ved ikke va jeg skal have med . nogen ideer?? 3) Redegør for bestemmelse af arealer af punktmængder ved hjælp af integration.
  • Apollo and Daphne (Bernini)

    Forumindlæg
    Hej! Nogle som har nogle gode notater/analyser af Gian Lorenzo Bernini's skulptur: Apollo and Daphine fra 1622-1625? skal bruge det som perspektivering til min eksamen her i næste uge :)