Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18881 til 18900 af 33650
-
Omvendt funktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde den omvendte funktion tl f(x)=1/100x^2+1/10x . Hvordan gør jeg ? På forhånd tak . :) -
Danskopgave - HC Andersen?
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at skrive om HC Andersen til danskopgaven.Er der nogen der har gode ideer til et godt eventyr som man kan tolke på 'big time'?På forhånd tak- Starish -
Euklid og Archimedes
ForumindlægHej, er der nogen derude som kan forklare mig hvilken betydning Euklid og Archimedes havde for matematikkens udvikling ?? Tak på forhånd -
Rumkapløbet
ForumindlægJeg vil høre om der var andre der skriver om Rumkapløbet, og hvad i evt. belyser og hvad jeres problemstillinger er? -
DDR nationalisme
ForumindlægHej :) Hvilken form for nationalisme anvendte DDR? -
Diskussion af materialer, teorier og metoder.
Forumindlæghej alle sidder som mange andre og laver AT, har også lavet det meste men er ikke sikker på hvad man skal skrive i punktet Diskussion af materialer, teorier og metoder. nogen der kan hjælpe, Altså ved godt at man skal skrive bøger og film ned, og hvilke to metoder man bruger, men er meget itvivl ... -
SRP - godfather
ForumindlægNogle som har skrevet om 'godfather'? helst fra romanen 'godfather', men filmen er også brugbart, bare i har noget. Vh Kevi -
Analyse af historisk kilde?
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved hvordan, man analyserer en historisk kilde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på? -
bøddel til eksamen :-(
ForumindlægJeg skal op til eksamen i år, men hvad gør man hvis ens lærer er en rigtig bøddel til eksamen?? Jeg er så nervøs.. hvad skal man gøre i den situation?? -
Fortæller typer
ForumindlægHej, kunne godt bruge en oversigt over de forskellige fortællertyper! Altså Eksempelvis: Altvidende mv. og indre + ydre synsvinkel -
Genrebestemmelse
ForumindlægHejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards! -
Buddhismen
ForumindlægBudhismen 100 e.kr. delt i to retninger. Theravada("de ældstes lære") og mahayana(det store fartøj) Hvad menes der med de to betydninger: 1. "De ældstes lære", og "det store fartøj"? Håber der er nogle der kan svarer på mit spørgsmål - på forhånd tak -
Analysering
ForumindlægHejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
Herman Bang "Frøkenen" - HJÆLP
ForumindlægSkriv en litterær artikel om Herman Bang: ”Frøkenen”. I artiklen skal indgå en analyse og fortolkning samt en perspektivering til Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp! :) -
Hjælp! "En ROMANTISK ting???"
ForumindlægHej meget simpelt: I vores dansk Modul har vores lærer bedt om at vi allesammen skal tage en ting som vi mener er romantisk, med i skolen.. Men jeg har overhovedet ingen ideér!? (OBS: grunden det er et nyt forløb vi skal starte på) Så tænkte jeg straks på alle jer mennesker herinde, der som re... -
Reaktionsligning for Ballistit
ForumindlægHey jeg leder efter et sted hvor jeg kan finde en reaktionsligning for Ballistit - skydebomuld og nitroglycerin. Nogen der kan hjælpe? -
optakt
ForumindlægHej jeg ville lige spørge hvordan optakten til 2.verdenskrig i USA var? -
3.g opgave
ForumindlægNu nærmer den store skr. opgave i 3.g sig snart, og der må være andre end mig der er i tvivl om hvilket emne de vil tage sig til. Nogen der kender en side, hvor man kan få gode idéer til en fornuftig 3.g opgave, eller kan komme med forslag??? -
haster hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget...
