Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18881 til 18900 af 27496
  • Dobbeltgængermotiv - dansk litteratur?

    Forumindlæg
    Er der tilfældigvis nogen, som kender til en dansk novelle, digt eller lignende, som indeholder et dobbeltgængermotiv? Jeg har valgt engelsk og dansk til min SRP, og da jeg allerede har en engelsk tekst, mangler jeg hjælp til den danske del!
  • Hjælp til kildesøgning!

    Forumindlæg
    Er igang med SRP og søger en engelsk kilde der siger noget om Geroges Orwells holdning til den politiske udvikling i USSR (Min primærlitteratur er Animal Farm af George Orwell). Er der nogen der har et godt link til sådan en kilde?
  • kønsidentitet og kønsroller

    Forumindlæg
    jeg skal i min srp opgave redegøre for begreberne kønidentitet og kønsroller, og forholdet mellem disse. jeg skal redegøre for begreberne ude fra forskellige psykologiske retninger. er der nogen som har ideer til hvile grene inden for psykologi som kan være relevante.?
  • Hjælp med en redox reaktion

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med med afstemmelsen af de to reaktioner MgO2 + 4HCl → MgCl2 + 2H2O + Cl2 2KMnO4 + 16HCl → 2MnCl2 + 2KCl + 8H2O + 5Cl2 skriver en srp og har helt glemt hvordan de redox reaktioner afstemmes
  • Hypotesetest

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak
  • Hjælper søges

    Forumindlæg
    Jeg søger en venlig sjæl der har lyst til at komme med sin uforbeholdende mening om min SRP, rette kommafejl osv. Skriv hvis du føler det er noget du kan overkomme :) Mvh Anne-Mette
  • syd-stat eller sydstat?

    Forumindlæg
    hej! sidder og skriver min srp lige nu, og jeg er ret sikker på, at når man snakker om USA siger man sydstaterne og ikke syd-staterne, og nordstaterne og ikke nord-staterne. Dog ville det være rart med noget bekræftelse herpå:)
  • Interne forhold på engelsk??

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder netop nu og er i gang med min mini-srp med fagene innovation og afsætning, og jeg skal lave et engelsk resume af opgaven.. Nogen der ved, hvad "virksomhedens interne forhold" hedder på engelsk?? Skal afleverer i morgen, så ville være meget taknemmelig for et hurtigt sv...
  • Indvandrerpolitik i USA

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er i mangel på materiale til min SRP-opgave, som handler om indvandrerpolitikken i USA. Er der nogen der evt. kender til nogle gode, relevante hjemmesider der kan bruges, eller muligvis ligger ind med brugbart materiale?
  • Indvandrerpolitik i USA

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er i mangel på materiale til min SRP-opgave, som handler om indvandrerpolitikken i USA. Er der nogen der evt. kender til nogle gode, relevante hjemmesider der kan bruges, eller muligvis ligger ind med brugbart materiale?
  • Forøge markedsandel i DK

    Forumindlæg
    Hjælp til SRP Hovedfag: Afsætning Bifag: VØ Jeg skal fremsætte et begrundet svar på hvordan et special bryggeri forøger markedsandelen for specialøl i DK.. er der nogle som kan hjælp med hvordan man gør det?? jeg tænker hvilke modelle er metoder skal jeg anvende??
  • udviklingen i massemediernes rolle i amerikansk politik

    Forumindlæg
    jeg er igang med min SRP opgave. jeg er så gået i stå ved dette spørgsmål... "Diskuter udviklingen i massemediernes rolle i amerikansk politik" i tidsrummet 1960-88...nogen der evt. har nogen ideer til hvordan jeg skal gribe det an ? og hvilke teorier man skal bruge?
  • Diskuter udviklingen i massemediernes rolle i amerikansk politik

    Forumindlæg
    jeg er igang med min SRP opgave. jeg er så gået i stå ved dette spørgsmål... "Diskuter udviklingen i massemediernes rolle i amerikansk politik" ...nogen der evt. har nogen ideer til hvordan jeg skal gribe det an ? og hvilke teorier man skal bruge? på forhånd tak.
  • Fastlæg parabel ud fra 3 punkter der ikke ligger på linje

    Forumindlæg
    Jeg skal vise hvorledes en parabel kan fastlægges ud fra 3punkter, der ikke ligger på linie. er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan man kan gøre ? på forhand tak til jer der kan hjælpe en stakkels SRP skriver
  • nervesystemet, hvlket bruges?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive om nervesystemet i min SRP og har meget brug for hjælp! jeg skal skrive om nervesystemet. Men i forhold til børnesport. Jeg skal skrive om CNS og PNS, men det jeg er i tvivl om er om jeg også skal skrive om det autonomenervesystem? det parasympatiske og sympatiske nerv...
  • Årsager til terror

    Forumindlæg
    Jeg skal i mit SRP analysere årsagerne til, at terroraktionerne 11. september fandt sted. Er der nogle, der kan nogle gode teorier. Har allerede skrevet om identitetsdannelse og realisme/idealisme, men er der nogle, der har andre forslag? På forhånd tak!
  • VØ/ ENG

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skriver SRP i VØA og ENGA og søger derfor en til at læse det igennem når jeg er færdig, hvilket jeg regner med at være mandag... Vil gerne læse dit igennem også! Det vil kun være for sproglige fejl og forståelse af teksten... På forhånd tak!!
  • Inertimomenter

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder i skrivende stund med mit SRP og skal til at skrive om Impulsmoment, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde særlig meget om det i mine bøger... Er der nogen der kan hjælpe mig med en lille forklaring eller et link? På forhånd tak for hjælpen
  • Impulsmoment

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder i skrivende stund med mit SRP og skal til at skrive om Impulsmoment, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde særlig meget om det i mine bøger... Er der nogen der kan hjælpe mig med en lille forklaring eller et link? På forhånd tak for hjælpen
  • RENTETABEL!!

    Forumindlæg
    ER der nogen som ligger inde med formlen til rentetabel 3 ? eller en fil hvor hele rentetabellen ligger på, eller evt bare kan fortælle mig hvad der står i Rentetabel 3 under 10%, N=5 ?? Jeg skal aflevere SRP i morgen , har lidt travlt ;) ..