Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18881 til 18900 af 24088
-
Det arabiske forår
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved hvem de forkellige parter var under Det Arabiske Forår i Egypten? Altså nogle konkrette mennesker eller organisationer. Og har disse parter muligvis holdt nogle taler som man kan analysere? Har ledt i flere dage, men kan ikke finde det! Håber nogen kan hjælpe. -
Afgangseksamen 9.kl
ForumindlægJeg har trukket Essay/klumme og derfor skal jeg vælge en klumme eller et essay at analysere. De skal passe til følgende tekster, så de kan perspektiveres: Grillet kælling er den zygeste form for humor - Christine Feldthaus Gud, hvor er ateister skråsikre, Poul Joachim Stender Hindbærsnitter, ... -
Filmanalyse af The Hunger Games
ForumindlægHej 1) Er der en, der har en ide til nogle gode filmtekniske analysepunkter, hvis jeg skal lave en god analyse af den scene i The Hunger Games, hvor Katniss skal skyde bue og pil foran rådet, hvor hun skyder en pil gennem æblet i grisens mund? 2) I samme scene, hvor ser man at fænomenet ondskab... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Jeg forstår ikke denne sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en engelsk artikel, hvor denne sætning står. Jeg forstår ikke helt denne sætning, er der nogle som vil hjælpe? :) Sætningen: A ward was selected when its number was drawn by an independent doctor. Betyder det at der var en læge som trak et nummer og heref... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
HJÆLP: Motiv i "Dværgen fra Normandiet"?
ForumindlægHej allesammen, hvis nogen af jer har læst eller arbejdet med Lars-Henrik Olsens "Dværgen fra Normandiet" må i meget gerne hjælpe mig :P Jeg laver en analyse af den, men jeg har lidt svært ved at både skelne mellem motiv og tema, og finde dem i bogen. Hvad er motiverne og temaerne i d... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
Akademisk opgave... ?
ForumindlægMmmmhh, sidder med en problemformulering, hvor der står "sammenlign de to teorier og redegør for styrker og svagheder" i stedet for diskuter. Betyder det så, at hvis man sammenligner tilstrækkeligt i det analyserende afsnit, så kan man dernæst foretage en konklusion og droppe det diskut... -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Diskursanalyse - how to?
ForumindlægHalløj, jeg har fået til opgave at lave en diskurs analyse på Villie Søvndals 1. maj tale og det er som sådan ikke noget problem, da jeg godt ved hvad en diskursanalyse er. MEN. Hvordan stiller jeg den pænt og overskueligt op og hvad bør en sådan indeholde? HVis nogen har en fin diskursanalyse l... -
Please har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg er ved at analyserer "I danmark er jeg født..." af H.C. Andersen. Og jeg er ved at give et resume af hver strofe. Men ved ikke hvad det her betyder: Står mellem æblegård og humlehave. Håber i vil hjælpe, it would be very appreciated! -
hvilken genre???
ForumindlægHej Jeg skal analysere novellen, Tørdokken skrevet af Stefan Andres i 1949. Jeg er bare lidt i tvivl om genren, altså hvilke slags novelle den er. er der nogle, der har læst den og kan hjælpe mig? er den en socialrealistisk novelle, hvor de ydre forhold er afgørende for personernes liv. eller er ... -
Hjælp til at finde hovdetemaet i fyrtøjet
ForumindlægHej Jeg har brug for hurtig hjælp til min dansk opgave som er en analyse af Fyrtøjet. Jeg er nået til temabestemmelsen og jeg har fundet et tema, som er rig/ fattig. Men det er ikke hovedtemaet i eventyret. Er der nogle der ved eller har en ide om hvad hovedtemaet er, eller er der andre temae... -
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
I sne står urt og busk i skjul
ForumindlægHej alle, jeg har om ingemann's digt I sne står urt og busk i skjul Er der nogen der har en god analyse om sangen, og dens begreber og betydning? Det ville være en stort hjælp. Tak for forhånd Her er link til hele sangen : http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=d866f...
