Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18901 til 18920 af 154719
-
Jævn bevægelse - HAASTER!
ForumindlægHej. EWr der nogle der kan finde ud af denne opgave To løbere starter på en løbebane. Josephine løber med en konstant fart 6,5m/s. Thorbjørn starter 10 sek. senere og løber med en konstant fart på 7,2 m/s. Hvo lang tid tager det Thorbjørn at indhente Josephine? 1000 tak for hjælpen :) -
Eksamensprojekt - Haster!
ForumindlægHej, hvor langt må teoriafsnittet være? -
Moment, Statik ?
ForumindlægHej Alle Hvis der en af der har forståelse for statik inden for byggeri, altså når der f.eks. skal beregnes reaktioner også moment for at finde de ukendter størrelser osv... Er der en der kan forklare mig noget om momentet ? - Hvilken betydning har det f.eks. hvis momentet er postivt mo... -
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
atomer
ForumindlægHvad er atommasse og størrelsesorden af atomer? -
Højrehåndskoordinatsystem
ForumindlægHej Hvad er et højrehåndskoordinatsystem, og hvorfra stammer navnet? -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml -
eksame: almen studieforberedelse AT
ForumindlægHejsa allesammen ! Jeg fik her for nylig af vide, at jeg alligevel skulle op til eksamen i AT (almen studieforberedelse), men har desværre ikke alle mine papire dertil. Derfor; Har alle skoler sammen AT-fag ? (er første g'er) Jeg var en del syg den ene periode og det er ret problematisk, fo... -
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
30 sider - uden af
Forumindlægjeg skal lærer 30 sidersfysik uden af, hvis jeg skal have en god karaktere, jeg er lige begyndt at skrive noter ned, min lærer ahr opgivet 12 emner, så der er ca 3 sider til hver emne, og der skal også være forsøg med! jeg er virkelig nervøs, og jeg giver snart op, sider tit og græder, jeg kan ik... -
forsøg!
ForumindlægDen bøjede vandstråle: Lader man en vandhane løbe med en ganske tynd vandstråle, kan man få strålen til at bøje sig. Tag en plastik-grydeske og gnid den i et stykke uldent tøj. Hold skeen tæt ind til strålen helt øverst oppe der, hvor vandet kommer ud. Det giver et overraskende resultat. P... -
Tycho Brahe
ForumindlægHEJ er det her rigtig jeg har skrevet han fandt ud AF 1. lov kepler banen har en elipse med solen i det ene brændpunkt sener fandt han ud ad at de andre planters baner er ellipser omkrin solen 2 lov mellem solen og en planet har samme arealer i lige tidsrum 3 lov ? han har lavet e... -
Variabler optimering
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med!? Afhængige og uafhængige variable. Hvordan og hvorfor opstiller man en række variable og får dem koblet i kraft af f.eks. nogle givne betingelser. Hvilken rolle spiller en funktion her? Her skal svares i forhold til optimering ?? -
Hjælp med datebehandling.
ForumindlægHej Studieportalen. Håbede at der var nogen derude, der kunne hjælp mig med at lave min databehandling, da jeg er helt lost i det. Tak på forhånd / Mathias. -
rigtig eller forkert?
Forumindlæg2. Månerne Cressida og Desdemona er to af Uranus’ mindre måner. Cressidas middelafstand til Uranus er 61780 km. Omløbstiden for Desdemona er 0,474 døgn. Beregn Cressidas omløbstid. 4102889^0.6676·0.47 døgn=118.8508802 døgn Beregn Desdemonas middelafstand til Uranus. 0.474 døgn&time... -
el og enheder
ForumindlægHej alle! Hvordan er det lige man omregner DKK/MVh til øre/kWh Eks. hvis det koster 200 kroner/MWh hvor meget er det så i øre pr. kWh, og hvordan gør man? -
Funktioner
ForumindlægHej allesammen. Dette er et meget enkelt spørgsmål, som jeg egentlig ikke selv kan huske.. Men, Hvad bruger vi egentlig den linære funktion til at udregner? Jeg tænker på tid eller noget i den stil.. Håber på et meget hurtigt svar.. På forhånd tak Mette -
Matematik hjælp SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP gøre rede for udligningen af keplers 1. lov. Er der nogen der kan svare på hvad det vil sige at "gøre rede for udligningen" modsat hvis jeg bare udligner den "normalt"? Vh -
Kaos-Matematik
ForumindlægHar hørt en lille smule om Kaos-Matematik, og ved sådan set ikke så meget andet om det, andet end at det er noget af det sværeste matematik der findes, og som kan studeres på universitetet. Spurgte en gang min matematik-lærer, for sjovt, om vi ikke skulle i gang med noget kaos-matematik, og det ...
