Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18921 til 18940 af 23784
-
Årsprøve
ForumindlægJeg skal op til en engelsk årsprøve. Jeg får 20 min. til at forberede mig, hvor jeg får en tekst til analysere og samt og en grammatikspørgsmål. Kan nogle give mig nogle gode råd til eksamen og hvordan jeg skal starte med at præsentere teksten, som jeg får udgivet selve til eksamen? -
"In der Höhle des Löwen" resume/fortolkning?
ForumindlægHar trukket teksten "In der Höhle des Löwen- unsere Stasireise", som jeg skal analysere. Tænkte på om der er nogen herinde, der har læst teksten og kan fortælle mig præcis hvad den handler om eller komme med nogle bud på, hvad budskabet er eller bare generelle analysefacts. Det ville væ... -
Nogen der vil hjælpe???
ForumindlægHej jeg har en baggrundsartikel som jeg skal analysere i faget engelsk, men ved dog ikke hvilken metode jeg skal bruge der. Dog i faget fysik har jeg lavet nogle udregninger ud fra kendte teorier - er det så hypotetisk deduktiv metode. Og hvis jeg så laver et eksperiment, som man ikke skal regne... -
Det døende barn!! - hjælp
ForumindlægHeej, jeg er i gang med at forberede min dansk mundtlige eksamen, og har valgt digtet "det døende barn", af H.C Andersen Jeg sidder lidt fast i selve analysen, bl.a budskab osv. Tænkte derfor på, om der er nogen, der har nogle noter eller noget interessant omkring digtet, I gerne vil d... -
Kronologisk/Lineært forløb??
ForumindlægJeg sidder og Analysere min tekst til dansk FSA. Jeg vil godt ha noget med omkring kronologisk/Lineært forløb men jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Jeg har en lille idé om at det er noget omkring hvordan teksten er bygget op, om tingene sker i rækkefølge.Er jeg helt galt på den eller?? ... -
Den danske revolution
ForumindlægHej :) Vil rigtig gerne have hjælp til hvordan man starter en sammenlignende analyse (hvorunder der indrages relevante kildekritiske overvejelser) med særlig henblik på de nationalliberale argumenter i "Orla Lehmanns tale ved casinomødet d. 20 marts 1848" og billedet "en amputatio... -
Disposition
ForumindlægHej, jeg skal snart op til mundtlig eksamen i dansk, og vil lige høre, om man skal adskille delspørgsmålene og fremlægge dem hver for sig. Altså, hvor man siger: ''Jeg vil komme ind på andet delspørgsmål''..., eller skal det være én stor analyse, hvor delspørgsmålene indirekte ind... -
Neologisme, selvdannet ord
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt, i digtet er det ord som "Identitetsprojekt", "Samtalehæk", Omsorgstærte", "Sølvtøjsglorier" og "Hverdagssynder" Er der nogle der kender termet for dem, ligesom andre sproglige virkemidler kaldes metafor, symbol, ... -
Bruger jeg induktion?
ForumindlægHej alle sammen. I AT8, som jeg skal op i på tirsdag er jeg kommet lidt i tvivl om jeg bruger induktion. I min analyse arbejder jeg med en tekst, som jeg senere bruger til at generalisere for generel litteratur. Mit spørgsmål er derfor om det er induktion eller overhovedet ikke? Syntes der ... -
Knut Hamsun Sult periode
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med en analyse om Knut Hamsuns roman Sult, og jeg er utrolig meget i tvivl om hvilken periode den kan karakteriseres under. Indtil videre er jeg stødt på folk der både siger den er surrealistisk, modernistisk, symbolistisk og realistisk... Håber der er nogen der nog... -
METODER: begrænsninger og styrker - Trekantshandlen
ForumindlægHej. Jeg har om "trekantshandlen" i AT, med fagene historie og engelsk. Jeg har i engelsk valgt nykritisk metode. Jeg har lavet en lyrisk analyse af et digt. I historie har jeg brugt kildekritik metoden, heraf kigget nærmere på en tekst. Hvad er metodernes begrænsninger? styrker? for... -
Til AT: Bud på hvorfor der tales engelsk i filmen Chocolat, som foregår i Frankrig, af Lasse Hallström?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en sociolingvistisk analyse af filmen Chocolat - skal fremvises i morgen, så det haster lidt :) Jeg lægger et fokus på hvorfor sproget bruges som det gør, men hvis der er andre fokus(ser), er de meget velkomne :) er på bar bund lige nu. 1) Hvorfor tales der engelsk i filmen, s... -
Bevis af Wilsons formel
ForumindlægHej! Jeg sidder netop nu og skriver SRO, og skal til at påbegynde mit analyserende spørgsmål, som bl.a. lyder på at bevise Wilsons formel. Det er her mit problem opstår, da jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg beviser denne. Wilsons formel ser således ud: x = √((2*f*o)/(p*r). Er der nogen ... -
MEDIEFAGSEKSAMEN - Quentin Tarantino, auteurtræk
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal snart op til mediefagseksamen, hvor jeg højest sandsynligt skal analysere et citat af Quentin Tarantino. Jeg regner med at lave en form for auteuranalyse, og det ville derfor være enormt relevant at kende til Tarantinos auterurtræk! Er der nogle der har en liste, eller ba... -
Bygge producenter
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en rapport om bæredygtigt byggeri. Jeg vil lave en komparativ analyse over Gyproc's produkter (som er en bæredygtig producent), og en anden ikke-bæredygtigt producent. Kan ikke rigtig finde en ikke-bæredygtig producent, da alle reklamere med at de er bæredygtige. Mit... -
Eksamen- perspektivering.
ForumindlægJeg skal analysere en sagprosa og har valgt "mareridt på den lukkede". Min lærer har valgt at jeg perspektivere til "der er ikke plads til de grimme i nattelivet" hvilket ikke er særlig nemt. Nogle der kan hjælpe med noget jeg kunne sætte mere pris på end andet?:) Skal op til ... -
Objektiv eller subjektiv??
ForumindlægJeg har en novelle lige nu, og jeg er i gang med at analysere skrivestilen.. Hvis det er en 3. personfortæller, og man hører om både det ydre og det indre i novellen. altså - Han vangrede roligt i byen. Hans tanker streg til vejrs som balloner. Kan det godt være begge dele? hvis ja? hvad kalder m... -
Hjæælp! ''Des Schweizers Scweiz''
ForumindlægHej, sidder og skal til eksammen i morgen og har trukket en tekst der hedder ''des schweizers Schweiz'' skrevet af Peter Bischel Er der nogen som har arbejdet med teksten før eller har analyseret det, og muligvis kunne hjælpe, ville det være en kæmpe hjælp? Kan ikke finde ud af p... -
Fransk A disposition
ForumindlægJeg har ingen problemer med selve sproget men jeg ved ikke hvilke punkter man skal have med i fremlæggelsen/dispositionen.... andet end et kort resumé, temaer og perspektivering. skal man fx. fortælle noget om forfatter eller skal man ligefrem analysere teksten? kan i please komme med nogle idéer... -
Gentagelser i eventyr?
ForumindlægHvad menes præcis med gentagelser i eventyr? Kan der f.eks menes at der er mange gentagelse, f.eks som i Klods Hans siger han ''Halehoj, her kommer jeg" er det gentagelser jeg skal komme ind på i min analyse? Altså at han siger det så mange gange?
