Andre fag

Bygge producenter

12. juni 2014 af NillePed (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle.

Jeg skriver en rapport om bæredygtigt byggeri. Jeg vil lave en komparativ analyse over Gyproc's produkter (som er en bæredygtig producent), og en anden ikke-bæredygtigt producent. 

Kan ikke rigtig finde en ikke-bæredygtig producent, da alle reklamere med at de er bæredygtige.

Mit underemne er lette dæk og lette skillevægge.

På forhånd, tak 

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Går gasbeton ind under "let" skillevæg? Så vidt jeg husker er det noget være miljøsvineri at fremstille.... Og der er der jo mange producenter. Eller skal det være gips?

De der ordinære 13-plader fra bauhaus, silvan osv. er vist ikke danskproducerede. Du ved, de der helt billige til 29,95 kr.

Gyprocs produkter er vel også med en forudsætning om at der anvendes deres produkter hele vejen igennem, men hvis man nu laver en løsning, hvor der anvendes en tynd gipsplade kombineret med en træfiberplade bagved, så er bæredygtigheden velsagtens en helt anden?

Ved ikke om mine strøtanker var nogen hjælp, men held og lykke med opgaven i hvert fald :)

Mvh.

Skriv et svar til: Bygge producenter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.