Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18921 til 18940 af 48964
-
1.g danskopgave spørgsmål
ForumindlægHej..Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men skal de bøger man vælger til danskopgaven, ikke have en hvis relation til det man har abejdet med gennem året?? Hvis ja, betyder det så, at den bog man vælger skal perspektiveres/sammenlignes til en bog/film m.m som man har arbejdet med gennem 1... -
Bubba -Novelle
ForumindlægJeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-) -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder "homodiegetisk fortæller" -
Historieundervisningens udvikling
ForumindlægHej!Jeg skal i en opgave forklare hvordan historieundervisningen foregik på gymnasiet i 1960’erne, 1980’erne og 1990’erne. Nogen der ved noget om det her, evt. kan give en kilde eller lignende? Jeg har ikke selv nogen bøger, der beskriver dette.På forhånd tak. -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Analyse af en kilde
ForumindlægHej sp. ville lige hører om der er nogle der kan forklar eller hjælpe mig med at analysere en kilde? -
SSO - hvad giver gode karakterer? Kom med Jeres gode råd.
ForumindlægJeg skal aflevere min SSO på fredag, men er heldigvis snart helt færdig med den - juhu! Jeg vil self. rette den igennem flere gange, og få andre til at kigge på den, men er der nogle specielle punkter, jeg skal lægge mærke til? Med andre ord: er der noget, jeg kan gøre, for at opgaven lige bliver... -
Ude af sit gode skind
ForumindlægHey,Er der nogen der har noget om Svend Åge Madsen's "Ude af sit gode skind", skal nemlig analysere og fortolke den, men synes den er lidt svær.Tak på forhånd. -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
For meget??
ForumindlægEr 4,5 siders redegørende i en sso for meget??\n -
Columbus
ForumindlægHej.. jeg skriver His opg om Christoffer Columbus og skal bl.a. grundigt vurdere hvorfor Columbus foretog denne reje? nogen som kan hjælpe??? -
hjælp til valg af emne
Forumindlæghej.. jeg har AT i næste uge, hovedemnet er "tid" jeg skal indblande fysik sammen med et andet fag (som jeg ikke har vagt endnu, da jeg først skal finde emnet, fysik skal jeg have med). er der nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om :S -
Vurder en sætning
ForumindlægJeg har skrevet en sætning som jeg har fået rettet og jeg ville høre hvilken i synes lyder rigtig.It's a struggle OF being in the position to decide who is wrong or right, the struggle for power that is central in this story.Its a struggle FOR being in the position to decide who is wrong or r... -
Ideer til en lille kortfilm?
ForumindlægMin klasse har fået en opgave, der lyder på, at vi skal lave en lille kortfilm i grupper på fem elever. Kortfilmen skal filmes på mobiltelefonen, og overemnet for kortfilmen er "TILLID". Resten er op til os - og ellers skal kortfilmen filmes udenfor, og alle i gruppen skal være synlig... -
Geografi!
ForumindlægNogen der ved hvor man får nogle gode informationer om nicaragua??
