Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18921 til 18940 af 48309
-
Analyse af RIBE C 7G
ForumindlægJeg har en muntlig dansk eksamen her om et par uger hvor jeg skal arbejde med Noveller. Jeg har valgt en tekst ved navn RIBE C 7G som ligger vedhæftet. Ville høre om nogen kunne fortolke følgende: "Jeg tror ikke længere på, at vi er herre over, hvem vi falder for og falder over. ... -
dansk 9. klasse
ForumindlægKære allesammen. Jeg spørg vedrøende dansk. Jeg skal inshallah op i dansk hr til sommer, og har desperat brug for jeres hjælp!. Kender i nogen hjemmesider, hvor jeg kan finde gratis opgaver til 9. klasse niveau. Blandt andet de skriftlige genrer, har jeg desperat brug for hjælp til! og jeg tænk... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej, jeg har lige været op til Fysik i dag. Jeg trak transformation, som jeg egentlig ikke anede så meget om. Men fik et enkelt 4 tal for det. Jeg er skuffet over mig selv. Jeg plejer at få 10 til årskarakteren i fysik, men til selve eksamen har jeg fået et 4 tal. Kommer det til at betyde meget ... -
HJÆLP MIG DENNE GANG
Forumindlægjeg går på HF, og vi har noget der hedder eksamensprojekt. mit emne "PALÆSTINA KONFLIKTEN", og opgaven skal skrives i DE TO FAG Historie og religion. HVIS DER NOGEN DER TILFÆLDIGT HAR SKREVET ELLER FREMLAGT OM DETTE EMNE ELLER KAN GIVE NOGLE GODE TIPS,SÅ BEDES DE VENLIGST KONTAKT MIG. D... -
HURTIG HJÆLP!Tager 2 sek!
ForumindlægHåber i vil hjælpe mig skal have prøve i morgen også vil jeg være afklaret med nogle begivenheder i historie. Hvad var grunden til 2. andersverdenkrig? Hvad car grunde til Cuba - krisen og Pearl Habor? Kunne bare tænke mig at få dem i hurtige træk,så jeg kunne huske dem i hovedet. håber i vil vær... -
Har virkelige brug for en..
ForumindlægEr der en der gider hjælpe mig med at starte på en artikel der kunne citere en lignende historie af ""Two minutes of hate". Jeg er gået helt i står og kan slet ikke komme i gang.. Bare en enkelt linjie til at sætte mig i gang vil være en virkelige stooor hjælp for mig pleaseee...... -
Planetbaner (SRP)
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i FYS/MAT (hovedfag i fysik) om planetbaner jeg havde tænkt mig at komme ind på: - ændringen af billedet af planeternes baner gennem historien - keplers love - keglesnit - lagrange punkter nogle der har nogle flere ideer eller gode bogtitler om emnet? På forhånd tak. -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
Spansk i gymnasiet - hvad arbejder man med?
ForumindlægHej! Jeg overvejer spansk i gymnasiet. Hvad arbejder man med i spansk? Jeg er meget interesseret i litteratur, kunst og historie - er det noget, man kommer til at arbejde med i spansk? Og hvad med arbejdsformerne? Altså hvordan lærer man? Er det øvelser, små oplæg - ja, hvordan? Og hvad med lek... -
Lysets historik
ForumindlægHvordan er lysets historik?, Her mener jeg - de historiske gennembrud - René Descartes osv. Problemet er, at jeg ikke kan få skabt en rød linje, en lige linje, som sætter historien enkelt op. Den historiske opfattelse af lys. Nogen der kan hjælpe mig? - Evt. sende lidt links til websites, hvor... -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
hvorfor er der igen der vil hjælpe mig -? når jeg har brug for det
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad fotosyntese er , jeg har snart eksamen ! på Forhånd tak! -
Enheds cirklen
Forumindlæghej skal op til mat b eksamen mundtligt e der nogle som kan hjælpe mig med hvad det er og hvad det betyder -
Besvarer man problemstillingerne?
ForumindlægSkal man til dne mdt. eksamen besvare sine problemstillinger fra synopsen selvom de i synopsen er besvarede? -
Eksamensforberedelse lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du stille spørgsmål omkring forberedelse til eksamen generelt. Specifikke faglige spørgsmål henvises til det faglige forum, som spørgsmålet ligger tættest indenfor. Opret kun dit spørgsmål i en forumkategori. -
matematik problemregning maj 2015
ForumindlægHvad skal man forberede sig på til problemregning eksamen:-) -
Eksamensfag
ForumindlægHvilke fag skal man op til eksamen i ? -
Polygonområde??
ForumindlægHvordan ville I til en eksamen forklare hvad et polygonområde er?? -
fremlæggelse
Forumindlægtil en AT eksamen, hvad skal man egentlig fortælle
