Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18981 til 19000 af 95434
-
Sophus Clausen- Rejseminder
ForumindlægHejJeg vil høre om der evt er nogen, som kender dette digt af Sophus Clausen der hedder "Rejseminder"?Om der evt. var nogle som kunne sige lidt om hvad det vil sige at han var kritiker af positivisme og naturalismen. -
Hej
ForumindlægEr der nogen derude som ved hvilke modeller man kan bruge hvis man skal finde CULTs målgruppe? -
Haster
ForumindlægHey alle.. Er der en venlig sjæl herinde der har været oppe i engelsk A på HHX 2008, eller i givet fald ved hvordan opgave formuleringen lyder ?? Håber der er en der vil hjælpe mig :) -
Krydsningskema. Bio...
ForumindlægHvordan kan man lave et krydsningskema, hvis man ikke kender de relevante genotyper? -
Hvad kan jeg forvente at komme op i (Matematik prøve uden hjælpmidler)
ForumindlægHej. Går i 1.g, og vi skal have en prøve snart UDEN hjælpemidler. Det er snart slutningen på skoleåret. Jeg tænkte så: Hvilke formler/ting skal jeg være opmærksom på, når jeg laver en prøve uden hjælpemidler? Skal jeg huske nogle bestemer formler eller skal jeg vide x eller y? Mvh. -
Ligning med phi
ForumindlægJeg sidder med en ligning jeg ikke rigtig kan gennemskue.Jeg har:(phi^n - phi'^n) / (phi^n-1 - phi'^n-1) =(phi - (phi'^n / phi^n-1) ) / (1 - (phi'^n-1 / phi^n-1) )Hvordan kommer jeg fra den ene til den anden..? -
HASTER tryk i Ligevægt
ForumindlægSkriver en rapport om det interstellare medium men jeg sidder og kan ikke huske hvad det hedder når noget er i ligevægt mht. trykket, altså det som på engelsk hedder pressure equilibrium. Er det hydrostatisk ligevægt eller mekanisk ligevægt , eller noget helt tredje ???? Det haster -
Haster ! HG2 -> HH2
ForumindlægHej Jeg har nu prøvet at få fat i nogle studievejledere og lign. men de tager sgu for lang tid om at svare (; Jeg vil gerne starte på HHX efter sommerferien, men jeg har taget HG2, og vil nu vide om det er muligt at hoppe første år på HHX over, og så starte direkte på HH2 ? Mvh. Vania -
hvad menes med en mattematisk model?
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål der lyder.redegørelse fopr hadv der menes med en matematisk model, samt regression?Mvh kim -
føler mig lost
Forumindlægjeg forstår ikke rigtig hvad de vil have mig til;vis, at linjerne ligningerney=2-2x og 4x-8y+1=0er ortogonale tangenter til parablen med ligningen y=-0.5x^2. find koordinaterne til røringspunkterne. -
x^3 ligninger
ForumindlægHvordan kommer jeg videre herfra?3x^3-4x-4/5 = 0? -
oplæg
ForumindlægHej- Efter ferien skal jeg lave et oplæg i samfundsfag. Men vil høre om der er nogen som har nogen ideer til hvad? og det må stort set omhandle alting... -
Gode tips
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen - ja på en lørdag! Matematik og også samfunsfag er ikke min stærke side, så ville høre om der er nogen af jer, som lige har et link til forskellige udregninger og sådan. F.eks. hvordan man udregner procenter og sådan nogle ting.. Ja, bare sådan noget som man mås... -
Spansk om min sommerferie
ForumindlægEr der en der vil være så venlig at kigge min spansk aflevering igennem for fejl? Mange tak! -
Atomer
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave, jeg forstår den ikke rigtig.. Forestil dig et hydrogenatom, som er exciteret. a) Tegn et energiniveaudiagram for hydrogenatomet og forklar, at det kan udsende to fotoner ved at falde tilbage fra den stationære tilstand n=3 til grundtils... -
Problemformulering til Projektopgave
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal fremlægge om programmering. - Jeg mangler stadig at skrive en endelig problemformulering, men jeg mangler idéer. Hvilken problemstilling kunne man lave til dette emne? Jeg havde tænkt mig at få noget hacking/cracking ind i det, og noget anon og ACTA. Skriv g... -
Ionligning
ForumindlægHey Kan nogle forklare mig hvad en ionligning er og hvad det vil sige når man bliver bedt om at opskrive en ionligning? Er der mon et andet ord for ionligning? -
Valgemne
ForumindlægHej jeg står og skal lave et fysíkprojekt. Indtil videre er jeg nået til at jeg kunne lave noget forsøg omkring jævn cirkelbevægelse og har prøvet at fordybe mig lidt omkring det koniske pendul, men synes ikke der er så meget forsøg i det. Kan bevise svingningstiden osv., men jeg kunne godt bruge... -
Kopiering af DNA
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive en rapport om mitose, og jeg kan ikke finde ud af præcist hvordan DNA'et bliver fordoblet. Er der nogen der kan beskrive det for mig? Tak på forhånd :) -
Små opgaver
Forumindlæg1. er 2-methyl-2-propanamin en primær, sekundær eller tertiær amin?2. skriv formlen for en aromatisk sekundær amin?3. Strukturformel for 1-phenyl-2-propanamin ( amfetamin )
