Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19001 til 19020 af 23684
-
HISTORIE EKSAMEN - ANTIKKEN HELLAS HASTER
ForumindlægJeg skal op til historieeksamen imorgen, og jeg har trukket emnet antikken - hellas. Jeg har fået tildelt 6 kilder, hvoraf 3 af dem overordnet beskriver samfundsstrukturen og styreformen i Athen vs. Sparta. 1 af kilderne omhandler Perikles - hvem han var, og hvad han gjorde. De 2 sidste kilde... -
Dumpet SRO
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg står og skal aflevere vores SRO i morgen. Den skal have et omfang af i alt 2800-3800 ord. Jeg har cirka skrevet 1500, men tror det meste af det er noget skidt så forventer derfor at dumpe. Men hvis jeg så dumper kan jeg så ikke komme videre til 3.g eller har det blot indf... -
Eastons model
ForumindlægHej! Jeg har kigget på de tidligere link - der handler om Eastons model. Jeg har søgt på google på eastons model og jeg har fundet rigtig mange forskellige modeller. I min dio analyserer jeg taler fra hhv Helle Thorning Schmidt og Anders Fogh Rasmussen og skal analysere deres politiske holdninger... -
3.g opgave - hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHjælp! Jeg ved ikke præcist, hvad jeg vil skrive om i 3.g opgave! Jeg har tænkt på "Les Misérables", men ved ikke om den er for svær. Er der nogen, der har forslag? Nogen, der har skrevet om den? Vil gerne have noget samf.kritisk litteratur (som Les Misérables). Det skal samtidig også v... -
Hjælp til historie opgave
ForumindlægHej alle..\n\nJeg skal skriv en historieopgave om zionismen.. Jeg fik udleveret et spørgsmål af lærerne som jeg blandt andet skal svar på og det er at jeg skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af et uddrag af Herzl..\n\nJeg er meget dårlig til opdeling af en opgave..Jeg ved ihve... -
temp, vind osv
Forumindlæger her nogen der kan hælpe mig med at analysere det her billede der strækker sig over to fage...\naltså vejr analyse\n\nhttp://meteosat.e-technik.uni-ulm.de/cgi-bin/meteosat-movie?imgtype=color-small&startdate=20051111&starttime=2400&stopdate=20051112&stoptime=2400&interval=120&D.x=98&D.y=34\n\nh... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro... -
AT eksamen!
ForumindlægHej derude... Som mange af jer, skal jeg til AT eksamen. Emnet i år, er Rejser- opdagelse, forandring og ny viden og jeg skriver i Samfundsfag og psykologi. Jeg skriver om muslimske kvinder og det at bærer tørklæde i et andet land. Jeg har lavet interview og læst en roman. Jeg har brugt en kvalit... -
Renæssancen - Filosofi og fysik
ForumindlægHej.. Jeg skal for første gang skrive en "rigtig" synopsis, som jeg senere skal til årsprøve i. Jeg har tænkt på at skrive om Aristoteles´ verdensbillede, som kom frem i renæssancen og evt. sammenligne det med det tidligere verdensbillede, hvor Jorden var centrum. Metoderne har jeg såda... -
AT-MUNDTLIG, DAN+ SAMF.. HJÆÆÆLP !
ForumindlægHej.. Jeg skal op i AT i næste uge og har nogenlunde styr på stoffet. Jeg har valgt at bruge "Et løft af sløret" af Rushy Rahid og tage udgangspunkt i Anthony Giddens, samt Thomas Ziehes teori om det senmoderne samfund. Derudover skal jeg analysere bogen i Dansk, hvor jeg har skrevet ... -
Historie/Religion - Talepapir ok?
ForumindlægEmnet i år er rejser. Jeg arbejdede med de bosniske flygtninge og deres rejse til Danmark. Talepapir 1. Præsentation af emnet i forhold til synopsis 2. Hurtig gennemgang af problemstillinger + faglige metoder og hvordan de er blevet brugt 2.1 Redegøre Vanviddets vidner – brugt... -
AT DANSK OG SAMF.. HJÆÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal op i AT i næste uge og har nogenlunde styr på stoffet. Jeg har valgt at bruge "Et løft af sløret" af Rushy Rahid og tage udgangspunkt i Anthony Giddens, samt Thomas Ziehes teori om det senmoderne samfund. Derudover skal jeg analysere bogen i Dansk, hvor jeg har skrevet ... -
SSO
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal snart skrive min SSO, og jeg skal skrive i historie. I de tidligere opgaver jeg har afleveret, har jeg delt afsnittene stærkt op i en 1) redegørende del - fx har jeg redegjort fra Hitlers vej til magten (fra første verdenskrig af og indtil krigen brød ud) ad flere af... -
The Killers - Somebody told me
ForumindlægHej Allesammen! Vi sidder 4 personer til 24-timers eksamen i musik. Vi har trukket "The Killers - Somebody told me", hvor vi skal analysere sangen. Vi skal komme ind på grundelementerne altså Grove, Sound, Harmonik, Forhold mellem tekst og musik, Udtryksfelt, Hook, Break og Gimmick. ... -
Eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk fredag i næste uge og ville være utrolig glad for, hvis der er nogen, der har nogle supplerende noter til analyse og fortolkning af flg. tekter:Born AgainThe Red LineRiver of NamesMother of the CityRichard IIIFight ClubDo not go gentle into that good Night(poem)Funera... -
Bevis til logistisk vækst!
ForumindlægHej!Jeg sidder og sveder over beviset for den logistiske ligning: dy/dx = y(b-ay) (1)Beviset blir kun gennemført i det tilfælde hvor 0 Det starter med en analyse af problemet, og ender så ud med følgende udtryk:f(x) = (b/a) / (1+k*e^-bx) (2)og så skriver de: "hermed er analysen slut. Den vis... -
Diskussion
ForumindlægHej Sidder her og forbereder mig i 24 timer til biologi eksamen, og er kommet til diskussionsdelen. Men jeg er helt blank. Aner ikke hvad jeg skal tage fat i. Problemformuleringen er som følger: Analyser artiklen og udvælg det biologisk relevante indhold, du mener, er væsentligt at få med i dit o... -
Jens Smærup Sørensen "Brev"
ForumindlægHejsa, Jeg skal til at lave en analyse af et uddrag af novellen "Brev" af ovenstående forfatter. Jeg er dog lidt i tvivl om hvorledes jeg skal begynde. Javist er det en novelle og derfor skal der bruges en novelleanalysemodel, men teksten er skrevet som et brev og har googlet mig f... -
Redegørelsen i en kronik
ForumindlægHej! Skal skrive en kronik, og er stødt på et problem ved redegørelsen. Vores lærer har fortalt at vi i vores redegørelse skal kommentere på talerens retorik i den tekst vi skal redegøre for, hvor det altså indebærer at vi skal kommentere på appelformer, metaforer osv. Vi har dog også fået a... -
SSO - raketfysik
ForumindlægJeg skal her til jul skrive SSO i fysik og har valgt emnet raketfysik. Er der nogle af jer som har erfaring i dette eller bare nogle gode ideér. Jeg har bygget en vandraket som jeg vil skyde af, og så filmer jeg affyringen og ved hjælp af et program der hedder Logger Pro kan jeg analysere bevæge...
