Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 19001 til 19020 af 179351
-
Oplæsning til dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal læse dette teksstykke op til dansk prøven: “Et af lysene gik ud. Skyggerne blev dybere, da jeg tilsluttede mine livgivende apparater. Oppe på taget havde jeg opstillet lynafledere for at opfange elektriciteten i atmosfæren. Livet er det store spring, den fuldkomne forskel, mum... -
Disposition eller ej til eksamen?
ForumindlægEr det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen? -
Spørgsmål vedr. skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Hurtigt spørgsmål :) Jeg har været til skriftlig samfundsfag både som terminsprøve og årsprøve flere gange, men alligevel kan jeg ikke huske, om det er tilladt at bruge alle hjælpemidler til både fællesdelen og delopgaverne?... Her tænker jeg både noter, bog, lommeregner m.m. Håber at nogl... -
Mundtlig eksamen i samfundsfag
ForumindlægHej alle. Nogle der gider forklare mig helt præcis hvad det er min fremlæggelse i samfundsfag skal indeholde? Folk taler om synopser osv. Skal jeg lave det? og i så fald, hvad skal jeg så fremlægge ud fra min opgave. Mvh. Ida -
sidst eksamen skal score 10.
Forumindlæghej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g... -
Omkring en eksamen på universitetet
ForumindlægHej, jeg har et spørgmål omkring eksamener på universitetet. Jeg ved, at man har en eksamensperiode her i december, når man går på universitetet, men hvor lang tid foregår denne periode? :) -
Mundtligt dansk eksamen!! hjælp!!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk her i næste uge. Jeg har trukket overemnet ''opinions tekser'' - artikler hvor der er en mening i. - Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal snakke om, fordi jeg ved næsten ikke noget om sagprosa. Eller jo det gør jeg vel, men ikke hvor det er såda... -
Kristendom - eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle hjælpsommelige mennesker. Jeg skal til religionseksamen her imorgen, men har stadig nogle spørgsmål angående kristendomsemnet. Som jeg forstår det, 'overlapper' kristendommen jødedommen, men hvis mit pensum kun lyder på kristen, islam og buddisme skal jeg vel ikke komme ind ... -
ENG B EKSAMEN ARTIKEL
ForumindlægNogen som kan fortælle mig hvilken form for person der er tale om her er det 3rd eller 1st person? eller noget helt tredje http://www.guardian.co.uk/music/2003/mar/28/artsfeatures -
HJÆLP TIL EKSAMEN - SKAL OP I RINGEN AF KAREN BLIXEN
ForumindlægJeg har trukket identitet og skal op i Karen blixens novelle " Ringen" og jeg har fået afvide at jeg skal perspektivere den til "Den sidste balkjole" som er skrevet af Herman Bang. -
Matematik aflevering om får-læmmeboksen
ForumindlægHej, jeg er igang med min matematik aflevering og er gået helt blank, så håber at der er nogen som vil hjælpe, med dette spørgsmål. En stald, som indvendigt måler 7,10 x 10 m, skal indrettes med bokse: -boksene opstilles i rækker, så sidevæggene støder op mod hinanden -boksenes udvendige mål er ... -
stikprøvemetode Matematik/biologi
ForumindlægHej jeg sidder og laver en Biologi/matematik opgave om stikprøvemetode hvor jeg skal bestemme en populationsstørrelse: Jeg har 3 bægerglas 250 mL som jeg skal fylde med 100 mL kerner bakkens areal har jeg fået til 693 cm2 Stikprøvens areal (bægerglasenes areal): r2 * π ⇔ 86,5 ... -
I need hjelp matematik!!!!
ForumindlægJeg er stødt ind i et problem!! Jeg har Terminsprøver imorgen, matematik: problemformulering. Jeg er virkelig VIRKELIG lost til mat! Mit spørgsmål er 'skal jeg tag i skole med en dårlig karakter (måske slet ik for lavet noget) Eller s... -
Dumpet matematik b-niveau
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg ønsker at læse idræt på Aalborg universitet her til den 1. september 2013, men er bare i den uheldige situation at jeg dumpede matematik på b-niveau, hvilket er et adgangskrav. Jeg vil derfor hører jer om der eksisterer mulighed for at man kan selvom er dumpet b-niveau s... -
Forskellige fagudtryk i matematik.
ForumindlægHvad betyder følgende udsagn: Differens, sum, kvotient og produkt af. Differens: (matematik) resultat af subtraktion - altså det resterende efter subtraktion? Sum: resultatet af to el. flere tal der lægges sammen, fx 12 i 4 + 3 + 5 = 12? Kvotient: et tal man får efter en division, fx. 10 : 3 = 3,... -
Hjælpekort, stikkort til Matematik B
ForumindlægJeg har utroligt svært ved at huske fagbegraberne i matematik og meget svært ved at huske hvordan de hænger sammen med de forskellige formler. Jeg er gået igang med at lave mine egne stikkort og har købt mig en hjemmetavle jeg kan øve mig på. Mit spørgsmål er om der er nogle der allerede har hjem... -
Kemi C eksamens hjælp :)
ForumindlægHar en lille eksamen i morgen og blandt eksamens bilag er de er spørgsmål jeg ikke forstår i forbindelse med d) Zn + H+ --> Zn2+ + H2 (ikke afstemt) Hvor meget Zn skal afvejes for at der kan laves 2 g H2(g)? Hvor stort et volumen 1 M HCl skal der mindst bruges? Tak på forhå... -
Eksamenslæsning, 48 timers eksamen
ForumindlægJeg sidder her og er ved at forberede mig til min 48 - timers eksamen på onsdag, men jeg kan godt se nu at jeg umuligt vil kunne nå at læse hele pensum igennem eftersom at pensum er på ca. 800 sider. Er det overhovedet nødvendigt at læse op til en 48-timers eksamen? Det skal lige siges at jeg g... -
Engelsk eksamen B niveau, hvad synes i?
ForumindlægHvad synes i om eksamen i Eng B? -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til billedkunst eksamen?
Forumindlæghej jeg skal til billedekunst eksamen i næste uge. vil bare lige høre om der er nogen der har været oppe i billedkunst, hvordan skal man forberede sig bedst muligt self. skal hele pensumet læses igennem, men hvilken notater er vigtigst at skrive ned? det er vel også en god ide at analysere forske...
