Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19001 til 19020 af 43092
-
abstract rette kort
ForumindlægHej, er der nogle der har lyst til at rette en SRP-abstract på 150 ord. Det ville hjælpe virkelig meget :-) -
Læse igennem
ForumindlægNogle der vil læse noget af min SRP igennem og komme med noget konstruktiv kritik? -
Formidlende artikel
ForumindlægHej - er der nogen der har skrevet en formidlende artikel i deres SRP? Kunne nemlig godt bruge en som inspiration :-))) -
?
ForumindlægHvad sker der hvis man dumper srp? skal man gå 3.g om selvom en samlet gennemsnit er bestået? -
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
HJÆLP ALLE SØDE MENNESKER
Forumindlæghej alle sammen sidder er helt blank. Jeg skal have en problemformulering med darwisme, socialdarwisme og socialdarwinismen brug under 2.verdenskrig (hitler/fasicime) Og har spencer som kilde i fagene Biologi(B) og Historie(A) -
Dobbelt statsborgerskab
ForumindlægHej. Jeg har den problemstilling, at jeg skal til England og studere her om 1½ år. Den uddannelse, som jeg ønsker kræver, at man er engelsk statsborger. Det er godt nok kun den uddannelse, som jeg skal tage efter min bachelor på 4 år. Nogle der kender til de danske regler mht. dette? ... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
Jobmuligheder med HHX?!
ForumindlægHej alle.. Jeg regner stærkt med at tage HHX efter 9, dog jeg vil gerne vide om det kun er kontor arbejde eller hvad det helt går præcist ud på? Jeg vil helst ikke side på et kontor hele dagen. Regner med at blive sælger og rejse lidt omkring :) Eller evt. Advokat -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
Optagelse på antropologistudiet.
ForumindlægHej, Jeg overvejer at søge optagelse på antropologistudiet på Aarhus Universitet til sommer, men jeg er lidt i tvivl om mine chancer. Jeg vil søge kvote 2, da mit snit til kvote 1 ikke er højt nok. Til kvote 1 har jeg 9,1 totalt, men til kvote 2 i Aarhus, hvor kun fagene i de specifikke adgan... -
Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
3.g opgave
ForumindlægSå er det ved at blive den tid, hvor man skal beslutte sig for, hvad man vil skrive om i den større skriftlige opgave i 3.g, og jeg har tænkt en del på at skrive i historie. Så jeg ville høre, om der var nogen, som havde nogle gode forslag.I 2.g skrev jeg om den engelske kolonisering af Amerika o... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og har lige været oppe til C-niveau musik eksamen. Det gik desværre ikke særlig godt, og endte med at gå hjem med et 02.. Tilgengæld fik jeg 10 i årskarakter i C-niveau fysik. Hvad ligger mit gennemsnit på lige nu? Jeg vil gerne studere Jura når jeg er færdig med gy... -
Protestantisme og Industrielle Revolution
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med et AT-forløb, hvor vores hovedemne er "Den industrielle Revolution i England". Temmelig bredt må man sige, men min fagkombination har jeg valgt til historie og religion. Det har jeg gjort på baggrund af min problemformulering, der lyder "hvilken in... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHejsa,,, Jeg håber i kan hjælper mig med rettelsen af det nedenstående: Dansk tekst: Filmen Missippi Burning" er en ekstremt voldelig beskrivelse af en voldelig periode i amerikansk historie. Efter KKK's mord på nogle borgerretsaktivister afsløre CIA, at også lokale politimænd er involv... -
Post-colonial theory
ForumindlægHej! Jeg er netop ved at forberede mig til min studieretningsopgave, der påbegyndes om ganske få dage. Inden mine lærer skal udforme problemformuleringen - prøver jeg så vidt muligt selv at få indflydelse på hvad min opgave skal indeholde. Min studieretningsopgave har hovedfagene engelsk og hi...
