Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19001 til 19020 af 24088
-
SRP om Nash-ligevægt i poker
ForumindlægRedegør for nulsumsspil, minimax- og maximin-strategi og Nash ligevægt Analyser ovenstående begreber ift et spil poker Undervejs skal du begrunde begreberne med selvvalgte eksempler. Jeg søger hjælp til at opstille konkrete eksempler i poker på baggrund af begreberne, og hvordan Nash ligevæg... -
"Ved frokosten" Johannes V. Jensen
ForumindlægJeg skal lave en digt analyse af Johannes V. Andersens ''Ved frokorsten'' Jeg har dog ikke fået selve arket med teksten, og kan ikke finde det på nettet. kun opgavebesvaringer, men jeg vil gerne selv lave det. Er der tilfældigvis nogen der har det, og kan lægge det ud? Jeg vil vær... -
Fremtidigt strategivalg?
ForumindlægHej. Sidste del af min SRP-opgave lyder: Med inddragelse af dine analyser bedes du diskutere og vurdere forslag til PANDORAs fremtidige strategivalg på det indiske marked. Opgaven handler om Pandoras fremtidige eksport til indien. Når der skrives fremtidigt strategivalg, hvad menes der så? Er det... -
Købsadfærden på konsumentmarkedet.
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP om Apple, hvor jeg har taget udgangspunkt i deres MacBook og deres iPod. Jeg skriver om USA og Storbritannien. Jeg skal nu til at analysere markedets udvikling med fokus på købsadfærden på konsumentmarkedet i de to lande, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal ... -
håber at i vil hjælpe- rettelse
ForumindlægHej er der nogen der kan rette min engelsk analyse? den er ikke så lang ca. 600 ord. det er ikke den store rettelse jeg vil have, men bare kongruens og eventuelle forkerte sætninger :) hvis der er nogen der vil kan i skrive her inde så sender jeg den til jer privat, da jeg helst ikke vil ligge de... -
Pelle Erobreren symbolik
ForumindlægJeg sidder med en fri-stil om Pelle Erobreren, og jeg er inde på en analyse/anmeldelse af filmen. Men jeg er blankt når det kommer til de symbolske ting i filmen. Er der nogle som kan give et godt råd? Noget som jeg skal lægge ekstra meget vægt på med hensyn til symbolikken i filmen? -
rettelse af kort engelsk
ForumindlægHej er der nogen der kan rette min engelsk analyse? den er ikke så lang ca. 600 ord. det er ikke den store rettelse jeg vil have, men bare kongruens og eventuelle forkerte sætninger :) hvis der er nogen der vil kan i skrive her inde så sender jeg den til jer privat, da jeg helst ikke vil ligge de... -
Tekster om narcissisme og fællesskab
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT i engelsk og oldtidskundskab, og jeg leder efter en engelsk tekst at analysere. Er der nogen, der kender nogle tekster, som illustrerer nynarcissisme? Det må være alt muligt tekst. FX blogs, artikler, noveller, digte. Alt kan bruges, men der må gerne være noget teknologi ... -
Gamle tekster! - Malaria
ForumindlægHej derude :) Jeg søger desperate hjælp, da jeg ikke kan finde nogle gamle artikler der omhandler Malaria. Hvis der nogle af jer derude der ved hvor jeg kan finde gamle artikler om Malaria ville jeg være taknemmelig. Det behøver ikke kun være artikler bare generelt gamle tekster om Malaria, ... -
Symboliken i en Kakadue??
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i færd med at analysere et billede, hvori en kakadue befinder sig. Jeg ved hvad farven hvid symbolisere, og at en due i sig selv symbolisere hellig ånden, men er i tvivl om hvor vidt en kakadue i sig selv, bærer nogen betydning? har prøvet at google det, men synes ikke at ... -
religionfagets metoder
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der ved om man kan bruge diskursanalysen i religion ? Jeg tænker på at bruge denne type analyser til at åbne op for de forskellige diskurser, der findes omkring mit emne abort, mellem forskellige religiøse grupperinger - hhv. protestanter og katol... -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej Jeg skal analysere titlen på Helle Helle's novellesamling 'Rester', jeg har læst langt de fleste af novellerne som samlingen indeholder, men har alligevel svært ved at spotte hvorfor samlingen hedder Rester. Ville være rigtig lækkert, hvis nogle kunne hjælpe! -
DHO HJÆLP!!!!
ForumindlægHJÆLP!!! Jeg skal aflevere DHO om 3 dage og er ikke begyndt, jeg prøvet at komme igang i 4 dage men det er svært da jeg ikke rigtig har haft meget om mit emne! Mit emne er korstogene min problemformulering lyder på: Der ønskes en kort redegørelse for bagrund for korstogende i forlængelse hera... -
Synopsis - Film og klip
ForumindlægHej. Jeg går i 10'ende klasse og skal aflevere en synopse. Problemet er bare at jeg hader emnet. Jeg skal analysere filmen "festen", men kun klippene i den og lidt symbolik. Er der nogen der har nogle ideer til punkter i min synopse, som jeg skal runde? (haster lidt, da den ska... -
Forklaring af struktur
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal op til eksamen på fredag, og sidder og kæmper lidt med at få analyseret en struktur formel for botulinum toxin type A. http://www.drugbank.ca/system/protein_structures/full/DB00083.png?1266600384 Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig lidt med at beskrive ... -
AT Historie - HJÆLP
ForumindlægHejsa.. jeg sidder med en artikel fra Politikken som beskriver et parforhold i 1980. Men i metoden skal jeg forklarer hvordan jeg har analyseret den ( kildekritik) også skal jeg vurdere om indholdet i artiklen passer eller ikke. Jeg kan jo ikke vide om det journalisten har skrevet er rigtigt el... -
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
Vurdering af mit digt
ForumindlægNogle der gider, at vurder mit digt, evt. analyse, fortolkning, karakter, kommentar. Det er et filosofisk digt, har kaldt det "ontologi?" den er vedhæftede i pdf format. Jeg går godt nok i 10. klasse, men vil gerne have svarene på A-niveau. Tak på forhånd, selvom jeg nok siger det igen ;)
