Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19081 til 19100 af 23684
-
H J Æ L P
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om hvordan nogle af ordene skal analyseres... - Es(rød) ist (blå) mündlich (?) überliefert. - In Deutschland (grøn) von den Brüder Grimm (?) herausgegeben (blå) - In der Mitte des Märchens (grøn) ist (blå) er (rød) freigebig (gul), weil er (rød) seine Dukaten (lilla) von de... -
historie opgaven - hjælp med problemformulering til imorgen.
ForumindlægJeg skriver om hellig krig og forhold til andre kulturer.. Redegørende; Hvad var baggrunden for det første korstog opståen? (måske lidt for tynd ved ikke? Analyserende; Var 1. korstog kommet i stand uden Urban 2.'s tilskyndelse? Vurderende/perspektiverende; På hvilken måde afspejler helligkri... -
Opgave til eksamen.
ForumindlægHej venner. Jeg har fået til opgave at skulle lave en aflevering i erhvervsret, som vidst nok skal bruges som oplæg til min eksamen, hvis dette skulle blive aktuelt. Problemstillingerne kan være mange forskellige: - Erstatning, eks børns erstatningsansvar. - Aftaler, eks. Aft.L §36 - Markeds... -
Metoder
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder og knokler med en AT årsprøve og føler jeg er helt ude at skide. Jeg skriver i fagene fysik og dansk, og overemnet er "At rejse". Jeg har valgt at analysere / lave en biografisk analyse af Jules Verne og hans bog "En verdens omsejling under havet". I ... -
Bandekulture i USA
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder pt. og skriver SRP. Mit emne omhandler bandekulture i USA med hovedvægt på banden MS-13, hvor jeg bl.a. skal svarer på flg. spørgsmål: - Analysere årsagen til MS-13's popularitet blandt unge og medier - Diskutere Amerikas politik mht. indvandring, sygesikring, klassefo... -
Sammenligning af lyrik
ForumindlægHej :) Jeg har gang iden mundtlige eksamen forberedelse og har trukket "ægteskab og kærlighed gennem tiderne". Jeg har planer om at sammenligne en nymoderne kærligheds sang med en af digtene fra pensum. Jeg har valgt at analysere "Fuck dig" af Anna David med "Nu brister i... -
Appelsin, Pleaze hurtig hjælp
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave min dansk synopse. Da min lærer så punkterne under analyse og redegørelse, mente hun at jeg skulle sætte punkterne, som om jeg skrællede en appelsin...? Hvordan det??? Punkterne er således: Disposition for den mundtlige prøve: • Præsentation - Emne - Tekster - Pr... -
Energistofskitet, eksamen !
ForumindlægHeej, jeg skal til mundtlig eksamen i biologi i morgen. Jeg vil lige høre hvad andre ville få med ind under et oplæg om energistofskitfet så jeg ikke glemmer noget: :) MIt spørgsmål lyder: Energistofskiftet. Med udgangspunkt i det vedlagte materiale skal du forberede et kort oplæg om energisto... -
Eksamensspørgsmål!!!! Verden efter 1989 - Den nye verdens orden - terroisme
ForumindlægHar netop trukket ovenstående emne med disse kilder: "Civilitationernes sammestød" Samuel P. Huntington "Osama Bin Laden udtaler sig" 7 oktober. 2001 "Ikke civilitationernes kamp - endnu" Interview med Samuel P. Huntington (22.09 2001) "verden i følge Brzezinski... -
personificering og besjæling???
ForumindlægHej alle sammen Skal lave en analyserende artikel / litterær analyse og er nu noget til det med billedsprog. Jeg vil lige være sikker på om jeg har forstået det rigtig det med personificeringer og besjælinger. Personificeringer - abstrakte ting får evner som at tænke, tale eller føle ... -
Det morderne gennembrud - Henrik pontoppidan.
ForumindlægJeg er blevet stillet for den opgave, at jeg skal analysere og fortolke novellen 'en stor dag', af Henrik pontoppidan. Opgaven finder jeg forholdsvis nem, men jeg skal henholdsvis også skrive et analyserende oplæg om kritik af underklassens forhold i tekster fra det moderne gennembrud, ... -
Metoder
ForumindlægHej SP! Jeg er meget i tvivl om hvilke metoder jeg har gjort brug af i min AT synopsis. Emnet er 'Backpacking' og jeg har fagene Engelsk og NaturGeografi. I Engelsk har jeg analyseret filmen 'The Beach', hvor jeg har kommet ind på hvad backpackernes drøm er og hvordan den udvikle... -
HJÆLP-SRO om Roskilde Festival i oplevelsesøkonomien
ForumindlægKære studieportalen og dens brugere! Jeg er ved at skrive SRO om Oplevelsesøkonomien, og min opgave lyder således: "Begrebet "oplevelsesøkonomi" bedes beskrevet. Med udgangspunkt i en konkret selvvalgt virksomhed i Danmark ønskes en beskrivelse af virksomheden med særligt fok... -
Fortælleranalyse; Morgen-Vandring
ForumindlægHey! Vi er to tøser der har trukket guldalderen til vores 9. klasse afgangsprøven og har valgt at analysere "Morgen-Vandring" af Adam Öehlenschläger. Vi har valgt at arbejde med bl.a. virkemidlet fortælleren; men vi er egentligt i tvi... -
Nogen der vil kigge på min stil/vurdere den?
ForumindlægDen er 3 sider lang litterær artikel. Nåede ikke perspektiveringsdelen eller konklusionen, ellers er jeg sikker på at jeg kunne få 12. Jeg er bange for at mangel på konklusions- og en perspektiveringsdelen kommer til trække ned, selvom analyse og fortolkning var meget god. Ville være dejligt, h... -
Reggae - Jamaica
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive om Reggae (hovedsageligt på Jamaica) i fagene Historie A og Musik A. Først vil jeg redegøre for reggae-genren og efterfølgende vil jeg undersøge hvilken rolle Bob Marley spillede ift. reggae (han sang ofte om frihed, religiøs... -
Fysik og Engelsk (HJÆLP!!)
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive om Titanic kan dog ikke finde på en problemformulering og nogle problemstillinger. Ved godt hvordan jeg skal gøre, ved at redegøre for Archimedes lov som det fysiske men ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre på det redegørende niveau med det engelske samt så vil jeg... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og har valgt fagene engelskA og MediefagB, hvor mit emne skal være kvindeundertrykkelse. Min lærer har forslået at jeg skal læse og analysere filmen 'the hours', men jeg synes ikke, at den handler om kvindeundertrykkelse på den måde. Jeg har overvejet at lave e... -
Inspiration til Vø/engelsk SRP
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til at have min vejleding i SRP, ud fra fagene Engelsk og Virksomhedsøkonomi.. Indtil videre har jeg ikke funder en god måde at forbinde de 2 fag, på grund af, at det kan blive besværligt at skaffe det nødvendige materiale fra en international virksomhed til at lave m... -
3. personsfortæller og synsvinkler...?
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til afgangsprøve i dansk, og jeg mangler at analyser fortælleren. Jeg er altid forvirret, når jeg skal analysere fortælleren. Der er 3. persons fortæller - altså han eller hun og jeg-persons fortæller. Det er jeg med på, men hvad er alvidende fortæller? ...
