Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19081 til 19100 af 27879
-
Projektuge - hurtigt svar, tak!
ForumindlægVi har projektuge, og vi har brug for lidt hjælp. Det er onsdag i dag, og vi skal aflevere fredag kl 20 minutter i 2. Så vores overordnede emne er "forandring og konsekvens" - og vores delemne er filmmediet. Nogle der kan sige mig, hvilke forandringer og hvilke konsekvenser der er? - ... -
Fibonacci hjælp?
ForumindlægHej søde folk, jeg prøver lige igen. Jeg skal bevise en formel ind for emnet "Fibonacci" For at gøre det mere overskueligt for jer, har jeg vedhæftet et word-dokument med opgaven og formlen. Jeg håber på at der findes en sød person, ude i den store verden som har tid og lyst til at hj... -
Beruselse? Ideer?
ForumindlægHejsa. Skal skrive et essay oplevelsen og betydningen af forskellige former for beruselse, og er egentligt allerede startet. Vil bare høre om I har nogle gode ideer til hvordan jeg kan opbygge essayet, da jeg ikke er så godt til essays, og hvad det kan indeholde af temaer under emnet beruselse?? ... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
SRP-spørgsmål
ForumindlægDet er meget enkle spørgsmål, men alligevel ret afgørende tror jeg? :D Skal man skrive en indledning, hvor man begrunder, hvorfor man har valgt emnet. Fx "Jeg har valgt at skrive om Pink Floyd, fordi..." Og skal man skrive "Jeg har valgt at skrive om ... i mit studieretningsprojek... -
omgivelses temperatur som funktion af halveringstid
ForumindlægJeg sidder med et teknisk problem i form af at jeg skal finde en temperatur ud fra tid til rådighed. eksempel. jeg har et emne der er -20 grader, dette skal jeg have nedkølet til -23 grader, jeg har 12 timer til rådighed. min halveringstid er 4,5 timer hvilken temperatur skal jeg have for at... -
Udregning
ForumindlægHej, Jeg står og skriver en rapport, og skal nu beregne. Jeg ved at min grundsvingning : 29Hz 1. overtone : 51Hz 2. overtone : 79 Hz 3. overtone : 108 Hz 4. overtone : 136 Hz og længden af snoren 82 cm Det kunne være en kæmpe hjælp hvis nogle kunne hjælpe, og det skal lige siges, mi... -
SRP i afsætning/samtidshistorie
ForumindlægJeg står overfor at skrive mit studieretningsprojekt på 3 år på hhx. Jeg har fagene afsætnings/samtidshistorie, men har ikke valgt et decideret emne endnu, og vil derfor høre om der var andre med samme kombination der kunne fortælle mig hvad de har tænkt sig at arbejde med, for at få lidt in... -
Kemisk energi til elektrisk energi?
ForumindlægJeg har bare lige et spørgsmål. hvordan omdannes den kemiske energi, der er oplagret i kul, til elektrisk energi? (: Jeg kan simpelthen bare ikke huske svaret. d: - Jeg er ikke så god inde på det emne (rettere sagt direkte dum), så det behøves absolut ikke være en meget kompliceret svar, helst et... -
AFGANGSPRØVE SNAART!HJÆÆLP!!!!
ForumindlægHej... jeg har afgangsprøve snart i FYSIK-KEMI. Emnet er Hverdagskemi. vi har før lavet et forsøg som hedder '' alkohollernes kogepunkter'' , hvor man kan se hvilket kogepunkter de foskellige alkoholer har? Spørgsmål: men hvorfor er det lige præcis der de forskellige alkoholer h... -
Noter til 9.klasse kemi?
ForumindlægHej! (: Jeg kunne godt tænke mig, at vide om I ved nogle sider eller steder på nettet hvor man kan finde noter til kemi for en 9.klasse afgangselev, for til sommer skal jeg jo op i det til eksamen. Da jeg har en mega dårlig undervisning, så ville det være rart kunne finde noter om det, for at sel... -
Kreativt Projekt om Engle
ForumindlægHej Alle! Vi har i nogle uger nu haft om engle i dansk og emnet skal afsluttes med et lille projekt. Overskriften er "Sådan opfatter jeg engle". Vi skal bare lave et eller andet produkt (fx. skulptur eller andet) som vi skal fremlægge om i et par minutter. Er der nogen der har nogle... -
AT7 Menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og religion C. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om designerbørn, men har problemer med problemstillingen og hvordan historie delen kunne indd... -
dansk Essay
ForumindlægHey jeg skal skrive det her essay med en selvvalgt bog som udgangspunkt. (opgaveformulering og emne står i essayet). Det er ikke færdigskrevet, og det øverste er bare nogle noter til mig selv. læreren bad os også om at skrive et resume af den bog vi læste. Jeg vil bare have en lille "anmel... -
Historisk kilde til "Herman Bang - Pernille"
Forumindlæghey Står og skal have to kilder til min 2.g-opgave. Mit overordnede emne er, hvordan Herman Bang skildrede kvinderne. Har indtil videre valgt teksten "Pernille", men mangler den historiske kilde dertil. Håber på lidt inspiration. Er frisk på at ændre dansk tekst til en anden af Herman ... -
Historisk kilde til "Herman Bang - Pernille"
Forumindlæghey Står og skal have to kilder til min 2.g-opgave. Mit overordnede emne er, hvordan Herman Bang skildrede kvinderne. Har indtil videre valgt teksten "Pernille", men mangler den historiske kilde dertil. Håber på lidt inspiration. Er frisk på at ændre dansk tekst til en anden af Herman ... -
Historisk kilde til "Herman Bang - Pernille"
Forumindlæghey Står og skal have to kilder til min 2.g-opgave. Mit overordnede emne er, hvordan Herman Bang skildrede kvinderne. Har indtil videre valgt teksten "Pernille", men mangler den historiske kilde dertil. Håber på lidt inspiration. Er frisk på at ændre dansk tekst til en anden af Herman ... -
Hjælp til produkt :-)
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder med emnet "takt og tone", og har valgt underemnet "integration". Og hvordan udlændinge osv. bliver behandlet. I den sammenhæng er jeg total blank omkring et produkt. Jeg har tænkt tegneserie, artikel eller digt. Men tænker at det bliver for kedeligt :-( ... -
Vandkapacitet - porøsitet og permeabilitet
ForumindlægHej! Er der nogle der kan/vil give en forklaring til løsning af denne opgaves (vedhæftet) konklusion og perspektivering? Alle beregningerne har jeg lavet/udfyldt, men er ekstrem lost mhs teori og har haft svært ved at læse på det. Evt. links der kan hjælpe mig med at læse op på emnet eller links... -
integrationsteorier EU (samfundsfag og historie)
ForumindlægHej! Jeg er netop begyndt på studieretningsprojekt i 3G med samf som hovedfag og historie som bifag(overordnet emne: "EU's østudvidelse"), og har lige et bette spørgsmål: Formuleringen: "Der ønskes en redegørelse for forskellige årsager (teorier) til integrationen i Europa.&...
