Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 19121 til 19140 af 44202
  • Eksponentiel regression

    Forumindlæg
    Hej alle, nogen der har et link til et klip på nettet, hvor de demonstrerer en eksponentiel regression? :) Mange tak på forhånd.
  • Hvorfor er postkasserne i Sverige gule?

    Forumindlæg
    I Danmark er postkasserne røde, i Sverige er de gule. Hvorfor?
  • Kvadratrod og potens linninger

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med nogle linninger, hvor der inden går kvadratrod og potenser, håber i kan hjælpe mig og få mig til at forstå det lidt bedre. :-) her er et exampel på en: 3√x = 1/2 Tak på forhånd.
  • hvad kan jeg sige om ex og ln(x)?

    Forumindlæg
    hvad kan jeg sige om ex og ln(x)? Ved de er omvendte operationer til hinanden.. Men hvad mere kan jeg sige om dem?
  • Dansk stil.. Vil i være sød at kigge :D

    Forumindlæg
    Hej i søde mennesker på studieportalen:) Jeg vil sætte stor pris på, hvis en sød sjæl har tid til at kigge på min 2 siders stil.. Det vil afhænge og påvirke min karakter.. Håber dog i kan hjælpe :)
  • Ligning udtryk

    Forumindlæg
    Det koster en mand 3000,- kr. at opdrætte en gris og 200,- kr. at slagte den. Han skal tjene 500 kr. pr. gris. Han sælger 7 grise. Opskriv et udtryk for: 1. Hvor meget han tjener på salget. 2. Hvor stor salgsprisen er pr. gris. 3. Hvor stor den samlede salgspris er. 4. Hans samlede udgifter...
  • Samfundsfag og historie samspil?

    Forumindlæg
    Hej folkens - skal op til SRP og i min igangværende forberedelse skal jeg besvare hvordan samfundsfag og historie er gode til at arbejde sammen og belyse min problemformulering. Der vel ikke nogle som har et oversigt over hvordan de 2 fag arbejder godt sammen? Tak på forhånd
  • Føderation eller superstat?

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig, hvad forskellen på en føderation og en superstat er? Er en superstat bare en stor stat, frem for flere sammensatte?
  • Eulers formel...

    Forumindlæg
    Hej folkens.. Jeg skal benytte Eulers formel til at omskrive en ligning, så man nemt kan finde en stamfunktion til det, plus jeg skal beregne denne stamfunktion.. Jeg er virkelig helt lost.. Billede af opgaven jeg har lavet er vedlagt, sig endelig til hvis der er lavet fejl i det jeg har lavet....
  • ligning

    Forumindlæg
    Hej. NÅr jeg skal løse denne ligning, så skal jeg reducere først, men det jeg er i tvivl om, når jeg skal gange X med 1, bliver det x eller x2 eller hvad gør jeg ?
  • fremstilling af alkohol

    Forumindlæg
    Hej jeg skal vise på torsdag til eksamen fremstilling af alkohol. Jeg ved man kan danne alkohol ud fra en alken og vand, men er der en som kan hjælpe mig med at skrive reaktionen op?
  • Hvad er forskellen på diskrete og grupperede variable?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! 1.Er der nogle rare mennesker herinde, der kan fortælle hvad der adskiller diskrete variable fra grupperede variable, og hvorfor det kan være mere fordelagtigt at benytte grupperede fremfor diskrete?
  • Spændingsfald

    Forumindlæg
    I en serieforbindelse på et eksperimentalboard med et batteri tilsluttet er spændingen af batteriet på 9,58 V. Efter et stykke tid er spændingen faldet til 8,50 V. Hvorfor? Mit bud er at der er gået lidt spænding til hver modstand.. Men er det korrekt?
  • Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej, ved i hvordan man opstiller et reaktionsskema? Min opgave er vedhæftet, behøver blot en forklaring på hvordan
  • essay

    Forumindlæg
    hej jeg har et essay for og det skal være færdigt om en uge problemet er bare jeg ikke kan skrive et assay da jeg ikke rigtig har forstået hvad det gik ud på jeg har skervet lidt men er der måske nogen der kan sige om det er et essay eller ej tak på forhånd :) emnet er ondskab
  • Debatten om kvinders valgret

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skriver DHO kun i historie fra på torsdag af, og ville høre om nogle af jer, kunne komme med en indledende synposis til min opgave, så jeg kan komme godt fra start. Min problemformulering, lyder så ledes; 1) Jeg vil kort redegøre for kvinders samnfundsmæssige og politiske s...
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hvordan regner jeg opgaven, billede vedhæftet.
  • Definitions- og værdimængde

    Forumindlæg
    Kan jeg få hjælp til, værdi- og definionsmængde for disse funktioner jeg har fundet?
  • hjælp til biologi

    Forumindlæg
    HEJ HAR BRUG FOR HJÆLP. HVAD ER LIVSPROCESSER livsprocesser ????????????????????
  • Lineær funktions brug i hverdag?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en opgave omkring brug af lineærfunktioner i hverdag. Jeg har skrevet et af de klassiske eksempler som bl.a. Taxi, Bezin og mobil abonnement. Har I nogle andre eksempler? Kunne godt bruge nogle bedre, gerne en længere forklaring :-)