Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19141 til 19160 af 41162
-
fejlsætning
Forumindlæg6. The house costed a lot. Det er the house cots a lot, men kan ikke forklar hvorfor er der nogen der kan være rare og hjælpe. -
Forståelse af tekst
ForumindlægHvad vil det her sige?: (foregår i 1933) Vigtig handelsaftale med England Efter Kanslergadeforliget indgik regeringen en treårig handelsaftale med England, der var Danmarks vigtigste handelspartner. Danmark skulle øge sin import af engelsk kul, hvis England skulle aftage hele 62 % af landets saml... -
Rettelse af et engelsk læserbrev (vil gerne have 10)
ForumindlægHej, jeg håber på at jeg får minst 10 i dette læserbrev, så i må MEGET gerne komme med nogle forslag, til hvad jeg kunne gøre bedre og kritik. Hvis i ser nogle grammatiske fejl eller stavefejl, skal i også rette dem. Håber i vil hjælpe. Dear dad how are you? I miss you so much. It was so weird... -
Planeter
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om hvad planeterne består af. Jeg kan slet ikke finde ud af noget på nettet! Nogen, der kender en hjemmeside (andet end wikipedia), hvor man kan se det :) Eller nogen, der ved det? - Cecilie -
idehistorie b -> historie a?
Forumindlæghey, har idehistorie b og teknologihistorie c fra htx. har senere fundet ud af at jeg gerne vil læse historie som desværre kræver historie a. mit spørgsmål til jer: er mit idehistorie og teknologihistorie fuldstændig spildt eller kan jeg bygge oven på det? forestiller mig noget gsk, f.eks. idehis... -
Tysk A niveau 24 timers
ForumindlægHey Peeepz Ville hører om nogen derude ved hvad der forventes til den mundtlige Tysk Eksamen på A niveau i gymnasiet. Altså hvad de lægger vægt på osv. Derudover må i meget gerne fortælle mig lidt om hvordan selve fremlæggelsen skal struktureres. På forhånd - Vielen Dank -
Traktater, konventioner?
ForumindlægHvad er forskellen på disse to? (hvis de altså overhovedet har noget med hinanden at gøre) -
Hjælp fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for hj... -
Højreorienterede partier jeg kan kontakte? Haster!
ForumindlægNogle der ved hvor jeg kan kontakte poitiker fra, V, DF eller C i Odense? Jeg er igang med en projektopgave, og jeg kan simpelthen ikke finde måder at kontakte dem på. Har prøvet odense.dk. Mvh. K.H.H -
Den franske revolution
ForumindlægHej Er der nogle kloge hoveder, som ved hvad der ville være hensigtsmæssigt at perspektivere til, når man har om den franske revolution? Altså kan man perspektivere til andre revolutioner og samtiden? Og i så fald hvilke og hvad helt præcis? På forhånd rigtig magne tak! -
Hvem er det DK skylder penge pga. finanskrisen?
ForumindlægSe overskrift Tak på forhånd og god søndag aften. -
Forstavelser - hvad er den rigtige?
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med disse sætninger... Forstavelserne kan være: ud, ind, op, ned, over, under, gennem, mod, til, fra, ad, af, an, hen, hjem, bort, om, med, ved, foran, bag eller forbi. 1. Fabrikken ville spare penge & ______langde derfor produktionen. 2. Han skulle ikke spise så meg... -
Syntaksanalyse - Hjælp lige 1 sætning pls
ForumindlægLæreren er streng og straffer elever som ikke er flittige. Jeg har sagt: Læreren (subjekt) er (verballed) streng (subjektsprædikat) og straffer (verballed) elever (akkusativobjekt) som ikke er flittige (akkusativprædikat). -
Tysk mundtlig eksamen det hasterrrr
ForumindlægHej Jeg går i 2.g og skal op til eksamen på torsdag, men jeg har ikke helt styr på hvordan eksamen foregår. Jeg ved ikke hvordan man skal starte med præsentere på tysk. Please Help Jeg er total lost Tak på forhånd -
Novelle fiktion eller non-fiktion?
ForumindlægHej overskriften sig det hele. Novelle er det fiktion el. non-fiktion el. kan det værer begge dele. Og kunne vær nice,hvis du uddybede det lidt :) tak på forhånd -
Forklaring på energi
ForumindlægHej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd! -
Internettet, og det sociale net
ForumindlægHej, Vi er 2 piger på 14, der skal lave en projektopgave. Vi har emnet "Internetttet, og det sociale net" og har lidt svært ved nogle af vores spørgsmål. 1. Hvorfor blev internettet opfundet? Hvad var formålet? 2. Hvem opfandt internettet, hvornår og hvor? 3. Hvordan blev internettet... -
zu-infinitiv
ForumindlægHej. Jeg sidder med en sætning fra Alles in Allem 2: (...) og siden da har det været legalt i Danmark at hade tyskerne. Jeg er i tvivl hvorvidt zu infinitiven skal stå til aller sidst, eller om geworden. Her er mine bud: (...) und seitdem hat es in Dänemark berechtigt die Deutsche zu hassen gew... -
synonymer
ForumindlægEr der et andet ord for "står for" ? Eksempel: DK står får Danmark. -
At Stave:D
ForumindlægHej, da det er sommerferie, har jeg tænkt at øve mig på min stavning, da jeg i forvejen er utrolig dårlig. Så mit spørgsmål er "Hvordan bliver jeg bedre til at stave?", kender i nogle gode hjemmesider eller er det bøgerne man skal sætte hovedet i, eller måske bare tage sig til at skrive...
