Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19161 til 19180 af 27879
-
SRO - DANSK & SPANSK??
ForumindlægHej alle. Jeg skal i denne uge have SRO. Vi har trukket dansk og spansk, nogen der sidder derude og har nogle ideer til hvad man kan skrive om det (et emne)?? Jeg har selv tænkt på "forskellen på den danske og spanske kultur". Men det er måske alt for bredt, da det kun skal fylde 6-8 s... -
SRP Afsætning + Engelsk
ForumindlægVi skal til at lave SRP og jeg har valgt afsætning og engelsk. Udfra det har jeg valgt et overordnet emne som Internationalisering. Til dette mangler jeg en dansk virksomhed som har potentiale for at komme ind på det Udenlandske marked - For at forbinde det til internationalisering. - Nogen... -
Oplæsningsstykke til en tv-reklame (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
Unikt underemne til den kolde krig
ForumindlægHej Jeg har et nyt forløb om den kolde krig. Vi skal have et underemne der selvf.. skal relatere sig til den kolde krig. Jeg kender selvfølgelig til Cubakrisen, Ideologierne Afghanistan(sovjetunionens oprustning o.s.v) Men jeg leder efter et helt unikt emne omkring det! Det ville være aldeles... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej alle matematik genier! Jeg kunne utrolig godt bruge en der kunne hjælpe mig med matematik, da jeg har lidt svært ved det! Jeg går i 3.g og har det på A-niveau, og jeg søger en der kan komme hjem til mig og hjælpe mig med mine lektier og forståelsen af de forskellige emner! Hvis der en nogen ... -
Hjæææælp!
ForumindlægSRP - Vindmøller Fag: Matematik og Fysik -Hvad kan man afgrænse det overordnet emne Vindmøller ind til? -Hvad kan man komme ind på i matematik delen? -Hvad kan man komme ind på i fysik delen? Nogle der har forslag, så må I meg... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
Mundtlig engelsk!!!
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig engelsk her d. 1 Juni, men jeg har overhovedet ikke fundet et emne. )): Jeg skal vælge et overemne mellem School Shootings, Nelson Mandela and South Africa, Australia and the Stolen Generation & Being Different. Er der nogle som har gode forslag til underemner ... -
International politik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive SRP om folkemordet i Rwanda og FN+ det internationale samfunds ageren i dette. Jeg sidder og læser om teoriretninger inden for international politik, og er i tvivl om hvad forskellen er på liberalisme og idealisme?? Er det, det samme? Håber i kan ... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel
ForumindlægHej. Til fysik B eksamen skal jeg redegøre for bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel. Er det mest relevant at redegøre for et boldkast og så tage vandret og lodret bevægelse. Eller skal det hellere være bevægelse af en bil? Det er under emnet Kræfter, hvor jeg har... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave problemformulering og underspørgsmål til mit AT projekt Det overordnede emne er grænser hvor jeg har valgt integration. Jeg skriver i dansk og samfundsfag I et af mine undersøgende spørgsmål vil jeg gerne lave en analyse af en novelle som omhandler det at integrere... -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
perspektivering til "Jomfruen", af K.F.Aakeson
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder nu og forbereder mig til eksamen, i dansk. Jeg har trukket emnet Ungdom og identitet. Derindeunder har jeg valgt Jomfruen, af Kim Fupz Aakeson. Jeg mangler en tekst jeg kan perspektivere til, som ikke er Den grimme ælling, da min klasse ikke har læst den. Håebr i vil hjælpe -
Hjælp til samfundsdagsprøven
ForumindlægHej, jeg skal op i samfundsfag til eksamen, og jeg har trukket emnet "velfærdstat". Jeg vil gerne komme ind på de 3 velfærdsmodeller, hvor jeg blandt andet sammmenligner, og fortæller fordele og ulemper ved hver velfærdsmodel. Jeg ville derfor hører om nogen kunne hjælpe mig med hvad ... -
Reportage - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet reportage, og har valgt en reportage "Nogen der vil tackles." Ville bare høre om der var nogen der kunne hjælpe med sproget (ordklasser, billedsprog mm.) og med fortæller/journalisten, men mest hvordan det påvirker? http://dansk.gyldendal.dk/~/media/Dansk/pdf/n... -
feature om "into the wild"
ForumindlægJeg skal skrive en feature om filmen "into the wild", men jeg er ike sikker på, hvad det egentlig går ud på at skrive en feature. skal man skrive den som en historie? eller som facts? og er det så sådan at man skal komme ud over selve filmen, og skrive om aktuelle emner der passer ti... -
Newton og den naturvidenskabelige revolution
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i matematik og historie med emnet: Newton og den naturvidenskabelige revolution. Jeg har dog et lille problem. Jeg har to ting jeg kan skrive om i matematik nemlig enten differentialregning eller verdensbilledet. Problemtet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal k... -
Fysik C noter!
ForumindlægHej alle Jeg er så heldig at min computer brændte sammen i slutningen af skoleåret, hvor jeg så har mistet alle mine noter. Jeg skal op til en fysikeksamen om to uger, så hvis I har nogle noter I vil dele er i velkomne! De emner jeg kan trække er: - Energi - Bølger og lyd - Radioaktivitet... -
Tangentens ligning
ForumindlægI forbindelse med de spørgsmål, som jeg har fået til min matematik mundtlig eksamen, har jeg under emnet tangentens ligning fået til opgave at beskrive betydningen af koefficienterne a og b i tangentens ligning. Jeg er derfor lidt i tvivl og jeg beskrive koefficienterne som om det var en lineær... -
Hjælp.
ForumindlægHej Allesammen. Her sidst i januar skal jeg skrive en studiretnings-opgave. Og mit emne er "bevægelse i planen" Mit spørgsmål til jer er om i har nogle ideer, da vi skal aflevere en problemformulering snarest. Altså hvad vil i undersøge hvis det var jeg der havde dette overemne? Og hv...
