Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19161 til 19180 af 34803
  • natriumacetat

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en opgave om håndvarmere. Indholdet er natriumacetat. Jeg vil gerne læse noget om hvordan salte som natriumacetat opfører sig, bla. når det opløses? Hvilket emne inden for kemien omhandler dette?
  • Ionforbindelser og Molekyleforbindelser

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med Kemi rapport. Mangler noget meget vigtig information Forklat venligst hvad forskellen mellem Ionforbindelser og Molekyleforbindelser med hensyn til både opbygning og opløselighed?
  • Fra 2g til 2hf??

    Forumindlæg
    Halløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi.
  • Kemieksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal om nogle få dage op i skriftlig kemi og vil derfor gerne øve mig. Er der nogen, der har nogle gamle eksamenssæt 2013-2015 eller ved hvor jeg kan finde dem? Tak på forhånd :)
  • ædelgas struktur?

    Forumindlæg
    Er der nogen, som ved hvad lanthaniderne og actiniderne typisk vil gøre for at opnå ædelgas struktur? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget om det i min kemibog (kemi 2000)
  • Eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Hey, alle derude.. Jeg vil lige høre om der nogen af jer der, ved hvor man kan finde gamle kemi eksamensopgaver/sæt til HTX.?? Hvis i har nogen stående derhjemme, må i gerne sende dem til mig.
  • Eksamensopgavesæt Maj 2005

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger en som har regnet opgave 1 i Kemi højt niveau maj 2005. Jeg er meget i tvivl om mine resultater er rigtige så kunne godt tænke med at se hvad andre har fået.. På forhånd tak
  • kobbersalte

    Forumindlæg
    Nogle som kender til kobber(ll)hydroxidcarbonat? hvad det anvendes til og hvorfor det ikke er opløseligt med vand, ligesom kobbersulfat(blåsten). Jeg har forsøgt nettet, databogen for fysik/kemi, men uden held ..
  • massen af nogen stoffer

    Forumindlæg
    Nogen der har s meget sty på dette her i kemi, og kan skrive formelerne. Jeg har kæmpet og kæmpet men kan sgu ikke finde ud af det .... er der en venlig sjæl der kan hjælpe. Filen er ved hæftet
  • Natron - hvorfor er det et salt

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at lave en rapport (kemi C) og er stødt på dette spørgsmål: hvorfor er natron et salt? Er der en, der kan forklare det på en logisk måde så jeg kan forstå det. :)
  • åreforkalkning

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal skrive en biologi/kemi studieretningsopgave om åreforkalkning.. Har I nogle forelsag til hvad jeg kan komme ind på? Jeg skal både have noget kemisk og biologisk med. En ting kunne måske være kolesterol?
  • karakter ny skala

    Forumindlæg
    Hej jeg har set de link i har lagt ud af karakterudregning på ny HF skala! Men der er jo hverken religion eller kemi c på! Er der ikke en rigtig side hvor man kan udfylde ud fra ny HF skala?
  • Blandbarhed Buthanol og vand?

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg har været i gang med et forsøg i Kemi, hvor jeg fået til opgave at finde ud af hvilke stoffer der blandbar. Som til opgave skal jeg finde ud af om Vand og Buthanol er blandbar og hvorfor de er det? Mange tak på forhånd.
  • Absorption

    Forumindlæg
    (jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle oprette indlægget under fysik el. kemi, men her er den nu alligevel:) Hvorfor er en absorption nødvendig, hvis man vil anvende uran uden berigning? Tak på forhånd.
  • HJÆÆLP ! :s

    Forumindlæg
    Dette ser ud til at være en meget nem kemi opgave, men lige nu ligner det noget vrøvl for mig ! :S Hvad er [ Ba2+ ] og [ Cl - ] i 0,15 M BaCl2 `?? På forhånd tak ! : ) ( Jeg er på C-niveau )
  • Biologi Spørgsmål vedrørende strålings indvirkning på levende organismer, mere specifikt lys?

    Forumindlæg
    Som titlen siger, skal bruge nogle arbejdsspørgsmål til strålings indvirkning på levende organismer, gerne mere specifikt lys. Hvis du har nogle til Fysik/Kemi eller Geografi, så skriv dem også gerne. Mange tak!
  • Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Opløsningen blandes med 100 mL 0,150 M natriumnitrat c) Beregn de aktuelle koncentrationer kan simpelthen ikke løse dette, er der nogen, der er gode til kemi, som kan hjælpe
  • Læseferie på VUC

    Forumindlæg
    Hej, Jeg går på et VUC forårshold, der slutter her til sommer (kemi). På vores skema er den sidste undervisningsdag 4/5, men er der nogen, der ved, om det er så tidligt, der gives læseferie?
  • Hjælp til rapport skrivning

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en meget nem måde at skrive en kemi rapport på? jeg har nemlig aldrig skrevet en rapport før. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig..
  • regnestykke

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med en kemi opgave og jeg er gået i stå fordi jeg får forskellige resutater for det her regnestykke jeg har vedhæftet.. er det korrekt at det giver 0,10??? hvad får i det til?