Søgning på: matematik A eksamen. Resultater: 19181 til 19200 af 178712
-
Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg
ForumindlægHej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! (Har oprettet 2 gange pga. kategori) -
afstanden mellem punkt A og B
ForumindlægHvis A - C er 334m lang C- B er 128m lang og vinklen ved spidsen A er 21 grader, hvor stor afstand er der mellem punkt A og punkt B, og hvordan regner man det ud? -
eksamen - forberedelse mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og forbereder mig til religionseksamen, og tænker over hvordan man bedst gør det. Lige nu er jeg i gang med at læse pensum, men tænke på om man kan laver en slags dispotion for hvert emne. Sådan at man har styr på det, inden forberedelsestiden. Det lyder jo enkelt, men ... -
At lukke sin eksamen
ForumindlægJeg har en HF-eksamen eller snarere jeg har næsten en HF-eksamen. Jeg mangler nemlig et enkelt c-fag(psykologi) Jeg har fået at vide at man kan tage de andre eksamener om, så længe det afsluttes på samme tid som det manglende c-fag. Mit spørgsmål lyder: Det betyder vel at eksempelvis KU ikke &quo... -
Forskellen på et Teknologi A og B projekt?
ForumindlægHvad er forskellen på et teknologi A og et teknologi B projekt? Her snakker jeg mest om opbygningen og indholdet. Er det helt det samme, bare med mere og dybbere indhold eller hvad? Eller hvilke andre analyser er der i et teknologi A projekt? -
bestem a og b i f(x)=b*x^a
Forumindlægjeg har problemer med denne funktion, nogen der kan vise mig udregningen for a og b ? bestem a og b f(2)=4 og f(4)=64 på forhånd tak. -
Musik C eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og skal til musik c eksamen her om ca 1 uge. Jeg er meget i tvivl om hvad det går ud på, vi har fået meget dårlig information. Nogen der evt kunne beskrive forløbet af en hel musik c eksamen? Evt. hvad krav der bliver stillet.? Mvh. Casper -
Eksamen bioC råd
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd? -
Robert Fischer - skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle jeg har været til tysk eksamen idag, så tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem og give en uforpligtet karakter? ;) 2. Schreibe über Robert Fischer und seine ersten Monate als Auslandsstudenten in New York. Die Geschichte „Robert Fischer“ die im Jahr 2007 geschri... -
Hjælp til at bestemme konstant A til tæthedsfunktion
ForumindlægHej jeg har problemer med at finde konstanten A til funktion h(x)=A*x2+(2x/3) i intervallet [0,1] Mine udregninger: A*∫(x2+(2x/3) = 1 A* 1/3 x3 + 1/3 x2 = 1 A* ( 1/3 * 13 + 1/3 * 12 ) - (1/3 * 03 + 1/3 * 02 ) = 1 A* 2/3 = 1 A = 1/(2/3) = 1.5 Svaret er ifølge fa... -
Hjælp, eksamen d. 15/1!. Det haster
ForumindlægHej SP. Jeg skal i eksamen d. 15. så har jeg brug for hjælp.. Er hat til fysik/kemi Jeg skal følgende komme op i ( måske ) ________________________ Fotosyntese Alkohol Radioaktivitet Magnetisme Syrer og baser, salt ___________________ Så hvis der er nogen, der vil forklare om disse ting. Og h... -
historie eksamen 2009
ForumindlægHej mennesker (: Jeg skal til historie eksamen her på tirsdag.. er der nogen der ved hvordan det foregår? Vi har valgt 24 timer til at forberede os i, og jeg ved at vi får omkring 10-15 sider vi skal læse... men er der spørgsmål til teksten/erne, eller ?? Ved faktisk ikke hvad jeg skal heh xD -
Fysik B eksamen
ForumindlægHej, Vi har eksamen og skal forberede noget til i morgen. Derfor laver vi nogle forsøg som jo er obligatorisk. Vores tema er lygter: Udfør et eller flere eksperimenter som belyser væsentlige forhold af betydning for en lygtes evne til at lyse. Det er HTX fysik B. Håber i kan komme med nogle idée... -
Engelsk eksamen imorgen!
ForumindlægHej :) Nu skal jeg op i engelsk eksamen imorgen, og jeg er ved at være lidt nervøs! Jeg skal snakke om terrorangrebet på World Trade Center. Der er bare et lille problem! Mit manuskript fylder slet ikke nok! Jeg skal minimum snakke i 5 minutter, og mit vare kun ca. 2 minutter! HJÆÆÆLP! HVAD SKAL ... -
HISTORIE EKSAMEN HJÆÆÆLP
ForumindlægHej folkens:) Jeg skal her om ikke ret lang tid til FSA historie eksamen, og er helt lost. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ud over at læse i min bog, for når jeg læser, har det det som om jeg ikke får så meget ud af det. Håber nogle kan give mig nogle gode links omkring dette:) -
Forståelse af røntgenspektrum til eksamen.
ForumindlægHar problemer med at forstå røntgenspektrummet. Det er en illustration i vores bog, som giver endnu minde mening for mig. Normalt i bogen når et spektrum bliver nævnt, er der illustrationer af et linjespektrum. Men det her vises ved røntgenspektrummet: http://ibog.orbitbastx.systime.dk/typo3... -
old eksamen i morgen ! hjælp :/
Forumindlæghej alle (: JEg skal til old eksamen i morgen. der er nogle begreber jeg ikke har styr på, og håber nogle af jer vil være søde at hjælpe? hvem er Labdakide slægten? Kaos-kosmos: Hybris-nemesis Det dionysiske - Det appolinske Sofismens værdirelativisme - Aprioriske og absolutter værdier katharsis... -
Teknologi B Eksamen
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om, hvordan teknologi eksamen kommer til at foregår, og hvad jeg egentligt skal skrive i mit powerpoint, altså hvad jeg egentlig skal være mest opmærksom på udover mit produkt. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :) I må også gerne komme med gode råd :) -
Mundtlig eksamen analyse
ForumindlægNår man skal analysere en tekst i dansk til eksamen, skal man så følge de forskellige metoder? Altså feks den biografiske metode, nykritiske, og ideologikritiske osv. Kan man ikke bare analysere og fortolke den ud fra hvad man selv vil komme ind på? Håber i forstår spørgsmålet. Ps. Vil meget ge... -
Valgl af kortfilm til min eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket kortfilm til min eksamen, og jeg har ingen ide om hvad jeg kan/skal vælge af kortfilm. I undervisningen har vi set Under bæltestedet og Gråvejr, som jo også er dem jeg skal perspektivere til. Jeg er på totalt bar bund, så alle bud tages imod med åbne arme! På for...
