Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19201 til 19220 af 29671
  • Vaar-sang af Adam Oehlenschläger

    Forumindlæg
    Skal lave en analyse af Oehlenschlägers vaar-sang med fokus på fremstillingen af naturen Digtet kan læses her: http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=oehlen1999062836 Al hjælp, eller noter modtages med kyshånd.
  • Hvad symboler i "den lile pige med svovlstikkerne"

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at analyser den lille pige med svovlstikkerne. Det eneste jeg mangler at finde ud af, det er hvad svovlstikkerne symboliserer og hvorfor det er en pige, og ikke en dreng. Tak på forhånd :)
  • "De Hvide Mænd" - Kenneth Bøgh Andersen

    Forumindlæg
    Hejsa!Der er vel ingen der har en slags analyse liggende af bogen "De Hvide Mænd", hvor i der er skrevet noget om samfundet, personerne, personernes forhold til hinanden osv.Hvis I har, så skriv straks.
  • HJÆLP - DANSK EKSAMEN!!

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal til eksamen i morgen, men der er noget jeg ikke helt forstår. Jeg skal analysere et digt med mange sproglige virkemidler. Hvad er meningen/betydningen med at lave et digt med mange sproglige virkeidler? På forhånd tak:)
  • Hjælp...til skriftlig eksamen i dansk

    Forumindlæg
    hej... er der ikkenogen der har en analysemodel til henholdsvis noveller, eventyr osv som de vil dele med mig og andre. Jeg ernemlig elendig til at skrive stile........ og især analysere og fortolke
  • HJÆP DET HASTER ...

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at analysere og fortolke novellen naadsensbrød af Henrik Pontoppidan, men problemet er bare ved ikke hvad hovedproblemet i novellen er og budskabet ... Så ville høre om nogen kunne fortælle mig hvad det er ?????
  • Dansk Historie opg. HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at analysere og fortolke novellen naadsensbrød af Henrik Pontoppidan, men problemet er bare ved ikke hvad hovedproblemet i novellen er og budskabet ... Så ville høre om nogen kunne fortælle mig hvad det er ?????
  • skjult kamera

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at analysere en dokumentar i AT, Jeg er i tvivl om en persons overhovedet kan dømmes på baggrund af skjult kamera her i Danmark, er der noget der ved noget om det?
  • eksamen synopse

    Forumindlæg
    hejjeg trak fordybelsesområdet SAGPROSA og skulle vælge en primær tekst og en sekundær tekst..det har jeg nu gjort jeg har valgt "Børn syge af natlige sms'er" som den artikel jeg vil arbejde i dybden med..så ville jeg høre nu når jeg skal til at skrive synopsen skal jeg skrive hvad ...
  • Lille-Vovse af Peter Seeberg

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en litterær artikel om denne novelle. jeg har overstået indledningen, men jeg har svært ved at starte på analyse. Er der noget bestemt der er godt at starte med?
  • '''The American Dream'' - Edward Albee.. ???

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der har analyseret og fortolket ''The American Dream'' by Edward Albee? I så fald, har i så ikke lyst til at uploade? :) Mvh M
  • Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Vil bare lige høre om der er nogen er jer der skrev opgave 5, analyse og fortolkning af Solvej Balles tekst IV??Kender ingen der skrev den, og kunne godt tænke mig at høre hvad andre fik ud af den?
  • Vaser og monumenter

    Forumindlæg
    Er der nogen der har eller kender en god hjemmeside med analyser, forklaringer eller notater til skulpturer og vaser fra "Oldtidens grækenland - græske billeder" og "Græsk og romersk kunst"på forhånd tak!
  • iliaden

    Forumindlæg
    hej.. er der nogen som ligger inde med nogle noter til iliaden? evt. analyse af delene 1, 3, 6 og 18 eller lign?ville være en stor hjælp.. har en deadline i morgen..
  • Stilperiode 1948

    Forumindlæg
    Hej. Er igang med at analysere et værk af Salvador Dali. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken stilperiode år 1948 ligger under? Vh Sebastian
  • Anna Ancher billede

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg er igang med en analyse af Anna Anchers billede "Aftenmøde ved havegærdet" og det er simpelthen umuligt for mig, at finde ud af hvornår det er malet. Er det noget i kunne hjælpe med? Tak på forhånd! :-)
  • Let America Be America Again

    Forumindlæg
    Jeg vil bare spørge om der er nogen, der har notater til ”let america be america again”, som de vil dele med mig :).. sidder nemlig i en vanskelig situation- kan ik rigtig analysere digtet :S
  • Ole Sarvig "Husene" og "Du"

    Forumindlæg
    Hej derude. Er der nogen som tidligere har gennemgået Ole Sarvigs to digte: "Husene" og "Du" med analyse og fortolkning? Jeg beder blot om nogle notater. På forhånd tak
  • Klokken

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++
  • Fysiske processer der er centralefor udviklingen af en rumstation

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for lidt hjælp til min AT synopsis. Jeg skal finde nogle fysiske processer, jeg skal analysere, der er centrale for udviklingen af rumstationen ISS. Jeg håber meget på jeres hjælp. Mvh.