Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19221 til 19240 af 33650
-
Dansk Eventyr - AFLEVERING IMORN
ForumindlægJeg skal skrive et eventyr og er gået i stå, det skal fylde en halv anden side eller en side, og indtil videre har jeg skrevet følg: Der var engang en mand, som hed John. Han sad i kørestol, og var en del af militæret. Hans liv var det samme kedelige liv hver dag. Men en dag blev det hele forandr... -
Hvilken bog er god?
ForumindlægHey Folks :-) Jeg skal til på fredag have fundet en bog. En bog som jeg skal læse & analysere i en bograpport. Efter min søgning efter en god bog (flere steder), har jeg stadig ikke fundet nogen. Så derfor beder jeg jer om hjælp. Jeg er ikke så meget til krimier, gyser o.lign. Men jeg kan god... -
årsager til murens fald
Forumindlæghvad var de væsentlige årsager til murens fald? -
Skal skrive en artikel... HJÆLP
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået til opgave at skrive et debatindlæg/artikel omkring mine holdninger og synspunkter på to artikler "Danskere bryder sig ikke om blær" og "Danskere er dejligt realistiske". Jeg har vedhæftet begge artikler :-) Det kunne være virkelig rart hvis der va... -
Skal bruge hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal ha hjælp til at lave en 9.klasses novelle! Man skal skrive en novelle i en helt normal opgang, i et helt normalt kvarter, hvor der sker en konflikt, som gør at en eller flere flytter ud der fra. (Denne konflikt skal være noget der junne ske for en hver) Den måde i kunne hjælpe kunn... -
Fysik rapport
ForumindlægHej er der nogle der gider at rette min fysik rapport? -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har idag trukket emnet "fra barn til voksen". Jeg har og kender ingen, noveller under dette emne. Jeg kender dem vi har brugt i undervisningen, men dem skal jeg perspiktivere til: Kong Lindorm - Folkeeventyr, Grantræet- H.C. Andersen, Drivhuset- Anders Bodelsen... -
Vi er nogle stykker
Forumindlæghej er der nogen som har læst og analyeret digtet "vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg? jeg skal nemlig anlysere det, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte.har brug for gode råd.... Tak! -
Nationalismen i DK
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i gang med AT, og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan opstod nationalismen i Danmark, og hvad indebar det for udviklingen i Danmark og den danske nationalfølelse? Og: Hvordan påvirkede 3-årskrigen vores sammenhold? Kan i kloge mennesker ikke hjælpe mig?? Vil ger... -
Engelsk eksamen? Har hårdt brug for hjælp
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal til eksamen om ikke så længe. Jeg skal op i engelsk og skal fortælle om min familie. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan komme igang. Jeg skal tale i 3-4 min også kommer der selvfølgelig spørgsmål fra censor og lære. Kan I give mig noget jeg kan gå efter, råd ti... -
Digt
ForumindlægHej skal lave en lille digt, til i morgen. Har skrevet en digt, og vil bare lige høre, om det er godt eller ej! :D Her er digten på 6 linjer: En ond dreng, som hed Nobbe. Gik hen til skolen, for at finde en at mobbe. Han fandt endelig en pige, ved navn Anne. Og begyndte, at bande. H... -
analyse af verdens grimmeste pige skrevet af kim fupz
Forumindlæghvordan er det nu man laver en analyse, af en histore som dennne her. -
jeg har brug for hjælp til et essay!!! har brug for hjælp.
Forumindlægvi har fået et essay for og jeg ved ikke 100% hvad det er. og jeg har rigtig meget brug for hjælp til hvordan man starter. -
Symboler i eventyr?
ForumindlægJeg skal forklare denne tekst for klassen, men jeg aner ikke hvad jeg skal sige. Så er der nogen der ville give mig en ide om hvordan jeg kan forklare teksten?.. Symboler: Fugl Fønix symboliserer f.eks. lykken Dragen og trolden f.eks. ondskab Skoven f.eks. verden udenfor hjemmet Skønhed f.eks. go... -
DHO - Karen Blixen
ForumindlægHej allesammen ! Jeg har så valgt Karen Blixen som hovedemne i min DHO og jeg skal så vælge nogle noveller og et emne (problemformulering) jeg vil forkuserer på... Det skal være norveller, af Karen Blixen, mellem 1930 - 1960. Jeg har allerede fået foreslået novellen "Ringen". Ha... -
Kvindesocialisering og socialkarakter
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af mit første spørgsmål som lyder: "redegør for begreberne socialkarakter og kvindesocialisering fra slutningen af 1800-tallet og til i dag. herunder inddrages Fouratiérs model." Det er begreberne der driller mig meget!! Jeg ... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
De gale
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med at skrive i tredjepersonsfortæller? De gale- KIM FUPZ AAKESON Teksten: Jeg vil aldrig glemme dengang jeg mødte Topper. Vi var blevet koblet i et eller andet sproglab til en engelsk niveautest, hvor vi skulle dele kabine og skiftes til at stille spørgsmål og svare.... -
Tema ? vigtigt ?
ForumindlægHeej Allesammen ;) Jeg ved godt , hvad tema er. Men jeg vil lige høre om i ved, hvad man kan kalde temaet, hvis fx. pigen er rig og drengen han hører til middelklassen. Det er en tekst vi har læst, og pigen er rig mens drengen hører til middelklassen, og de får ikke hinanden. Så socialklassen kan... -
det ubeskrevne blad????????????
ForumindlægHej folkens er der nogen som har læst det ubeskrevne blad?? Har læst den men kan ikke rigtig finde den røde tråd…
