Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19241 til 19260 af 48880
-
Ubestemt flertals s
ForumindlægHedder det shows, eller shower? Det er noget jeg undrer mig over. For det bøjes jo rigtig en bil bilen flere biler alle bilerne. Men ved engelske ord bli'r det til et show showet flere shows? -
karakteren 12
Forumindlæghey folks jeg har en færdiglavet stil der mangler at blive læst korektur på. hvis nogen af jer seje folks har mod på at læse en halv side spansk, så kan jeg sende det til jer som en besked. tak på forhånd -
Hexameter 6-fodet - uu
ForumindlægJeg forstår ikke systemet i versemålet. Kan én af jer ikke være flink at give et skole eksempel på dette 6-fodet versmål, dvs. hvor man skal lægge trykket med - uu ..fx: Musa! fortæl mig om Manden, den vidtbefarne, som flakked -
ehm på tysk..
ForumindlægHvordan siger man ehm på tysk? -
resume
Forumindlæghej Hvad betyder tawny og velvet Denne tekst forstår jeg ikke kan i forklar hvad teksten handler om kort But Malik rushed about bolting everything yelling to the driver who hurried inside. They pulled the doors tight behind him. “Please be comfortable” he gestured che... -
Litterær artikel
ForumindlægHejsa. Jeg har skrevet noget af min indlednig til min litterær artikel. Jeg vil høre om nogle vil læse den igennem? Den er kort. På forhånd tak -
Analyse af tekst
Forumindlægnogle der har nogle gode råd til hvad der er vigtigt at komme ind på i analysen af teksten?? -
Hjælp til SRP om flygtningedebatten 2015
ForumindlægHej, skal snart til at skrive SRP om flygtninge. Mit fokus er mediernes påvirkning og har tænkt mig, at lave en diskursanalyse, hvor jeg inddrager Inger Støjberg og evt. et rødt parti og kigger på holdninger omkring flygtningestrømmen. Kunne godt tænke mit evt. at anvende et billede til analysen... -
hjælp
ForumindlægHej med Jer Er der en, der kan hjælpe mig med min introducerende artikel om metafor? Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, og det er meget svært at starte med indledning. -
Oversigt til de forskellige perioder
ForumindlægHej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder. -
periode
ForumindlægHEj..har lige et ille spørgsmål: Hvis forfatteren har skrevet en novelle i 1939, men omhandler folket fra omkring 1800-tallet.. skal man så tage det som romantikken? drejer sig om "Barabara" -
Bølger )':
Forumindlæghej ,, nogen der vil hjælpe mig med at finde noget om : bølger ? jeg mangler et par facts ,, plz )': -
Hjælp til Pest-analyse
ForumindlægHej Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.. for jeg er virkelig på bar bund. Jeg har en opgave der lyder på en bank der gerne vil åbne en filial i England og skal lave en Pest-analyse der beskriver hvad der kan påvirke en evt. fremtidig kundemasse i England. Jeg har skrevet noget om fa... -
Terminsprøver uge 51
ForumindlægHej Er der nogen der ved om de opgaver man får til terminsprøverne har været brugt før? Eller er det nogen som slet ikke er blevet brugt før??? -
Wie, en konjunktion
ForumindlægEr wie en underordnet eller en sideordnet konjunktion? Altså skal der være omvendt ordstilling, når den indleder en bisætning? -
Tysk - opgave
ForumindlægHej! Har brug for noget hjælp. Jeg er igang med noget gruppe arbejde i tysk, vi har svært ved at finde budskabet i denne sang. Hvis der var nogen der lige ville forklare det, ville det være en stor hjælp, tak ! Stadt" lyrics: Es ist soviel so vielzuviel, überall Reklame soviel... -
P - a.s
Forumindlæghvis der i en ligning står gt*ht=0, P - a.s. 0≤t≤T hvad betyder a.s.? det har højst sandsynlig noget med P'et at gøre, men hvad? håber der er en triviel tolkning af det derude. pft. -
Forskellige spørgsmål til mundtligt mat
Forumindlæg1) Bevis for sinusrealtionerne (vilkårlige trekanter) 2) Bevis for formlen for arealet af en vilkårlig trekant 3) Redegør for differentialkvotienten som en grænseværdi. 4) Redegør for andengradspolynomiers monotoniforhold 5) Vis hvordan man kan bruge trekantsberegninger til opmåling og afstandsbe... -
Enzymaktivitet
ForumindlægHvordan kunne man måle et proteases enzymaktivitet -
eksamen
ForumindlægSkal man være meget tekstnær?
