Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19241 til 19260 af 27879
-
det danske sprog
ForumindlægHej :) jeg skal skrive en kronik om det danske sprog og det øgede brug af engelsk med udgangspunkt i disse to tekster: Eksperter: Tal dansk på universiteterne (fra berlingske Tidende) og Ledende artikel: sproglig fornyelse nødvendig (også fra Berlingske tidende) så jeg vil spørge om nogen havde... -
Sædcellens cytoskelet information søges
ForumindlægHej, skal skrive en tekst om en celle, og vil gerne vælge sædcellen. Der står i opgaven at cytoskelettet skal inddrages i teksten, men har svært ved at finde noget information om sædcellens cytoskelet. Ër der nogen af jer fantastiske mennesker, som evt. har lidt information om sædcellens c... -
At inddrage egne oplevelser i en Kronik?
ForumindlægSom overskriften også lyder, er mit spørgsmål vedrørende at skrive kronik. Jeg sidder her og skal skrive en kronik, som en opgave til gymnasiet. Jeg blev bare i tvivl om jeg mødte indlede kronikken med en personlig oplevelse vedrørende emnet? Bare som en lille indledning før jeg begynder på sa... -
SRP - Human trafficking
ForumindlægHej! Jeg skal skrive min SRP snart, og har valgt emnet human trafficking - sex slaver. Her til får jeg brug for nogle bøger, da jeg allerede har fundet nogle personlige fortællinger, kunne jeg tænke mig nogle bøger med lidt mere "fagligt og fakta" indhold, håber der er nogen der kan h... -
Kjeld Abell: Fra et vindu?
ForumindlægHar I læst essayet af Kjeld Abell: Fra et vindue? Det foregår i mellemkrigstiden, lige før 2. verdenskrig (1938). Det handler om folk, der bare sidder i en sporvogn og ser til uden at gøre noget. Jeg skal skrive et essay selv, hvor jeg tager et emne op der er aktuelt, med et lignende symbol,som... -
Religionsdebat
ForumindlægNu får jeg først religion, når jeg kommer i 2.g. Mit spørgsmål er: Får man ikke lektier for i religion? eller er folk herinde så religiøse, at de ved alt om emnet ;) Jeg synes bare, at religionsdebatten ikke så tit bliver brugt, selvom det er et fag som alle andre. Nogen forklaring? -
Metode --> Historie og Samf
ForumindlægHey Alle.. Jeg skal op i AT eksamen allerede d. 9 maj, så forberedelserne er i fuld gang.. Jeg er dog blevet i tvivl om metode.. Mit emne er Kina i den nye verdensorden, Historie og Samf. Er en metode fx historiske betragtninger (man ser tilbage med eksempler fra fortiden) og vurderer om såda... -
AT synopsis 2g
ForumindlægHejsa. Jeg er en stakkels 2g'er med nogle yderst uansvarlige lærere, som først nu har opgivet fagene til den AT-uge hvor jeg selv skal lave en synopsis og fremlæggelse. Nogle forslag til emner? Jeg kan vælge to fag ud af tre. Dansk Naturgeografi religion Hjælp mig, er helt blank! Venlig hils... -
HISTORIE ELLER SAMFUNDSFAG
Forumindlægsos SRP Jeg står i et dilemma om, hvilket fag der passer bedst til emnet "Epidemi" med matematik!! historie på A vs samfundsfag på B Jeg har valgt samfundsfag på nuværende tidspunkt, men jeg har dog nu erfaret igennem kilder og litteratur at der er endnu mere historie indover det -
OSO tøjdesigner, hjælp
ForumindlægHej alle :) ..Jeg har brug for med hensyn til OSO.Mit emne er tøjdesigner, og jeg er i gang med at skrive en rapport.MEN, jeg er desværre gået i stå, og ved ikke hvad mere jeg skal skrive om.Jeg har skrevet om:DesignerModeTekstilUddannelseFremtidsmulighederJob????? hvad mere,,, Er der nogle er j... -
pigebander og pige vold
Forumindlæghej. jeg er piger, som har om pigebander og pigevold i projekt. hvis der er nogle som har nogle oplysninger, meninger eller kommentar så må i meget gerne skrive til mig. for i kan være til står hjælp. med dette vil jeg ikke bare få oplysninger om emnet men jeh vil sætte fokus på det, og prø... -
Kvantebetingelsen
ForumindlægKære Forum! Jeg har i min bog (OrbitBSTX) stødt på et begreb som jeg ikke helt forstår, kvantebetingelsen. Emnet vi har om er atomfysik. Er der nogen, der vil være venlig at forklare hvad det er, og hvilken betydning det har for absorptionsspektre? Jeg har vedhæftet et uddrag fra min bog, hvis ... -
Energipensum, fysik B
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede fysikfremlæggelse til i morgen. Skal holde et oplæg på ca. 20 min ud fra overskriften "Energi". Er lidt i vildrede over hvor meget der er relevant at inddrage, for området er jo rimelig omfangsrigt. Er der nogen der har overblik til at kunne sende mig... -
Børn og sikkerhed - hastig hjælp !
ForumindlægHej kan nogen komme med nogle problemer omhandlende børn og sikkerhed .. Man kan evt dele det op i emner fx . hjem, skole, lege, osv osv. Jeg har fx lavet et produkt som er en dør hvor jeg har lavet en slags sikkerhedsdør så man ikke kan klemme fingrene. Man har nemlig tit hørt om børn der får ... -
Hjælp til at finde en problemformulering
ForumindlægHej (: Jeg har fundet en redegørende analyserende og diskuterende spørgsmål som i kan se. Kan i hjælpe mig med at finde et over spørgsmål altså problemformulering? Emnet er den amerikanske borgerkrig. Redegørelse for forløbet af den amerikanske borgerkrig. ... -
hjælp det haster virkeligt meget
Forumindlægkan ikke finde ud af det. emnet er om trekanter. her kommer opgaven. I en trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere har b længden 3 og vinkelhalveringslinjen VA længden 4. Beregn trekantens ukendte vinkler og sider. men jeg forstår ikke hvad der menes at vinkel C er RET? og hvad er vinkelhalvering... -
hvorfor er produktionen af fødevare et problem for vores miljø?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har snart eksamen i Narturvidenskabeligt grundforløb, og jeg har emnet fast food, men jeg forstår ikk hvorfor fast food er et problem for vores miljø, og hvorfor det udleder en del co2? håber i kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke kan forstå det. -
Ændre problemformulering.
ForumindlægHej Nu skal jeg snart til eksamen i AT. Lige om 15 dage. Er ved at skide i bukserne over at jeg ikke har fået lavet mit opgave. Den er vild svær at besvare. Man må godt ændre sin problemformulering ikk? Altså emnet er selvfølgelig det samme, men man drejer den måske bare en anelse. Fuck jeg dør.. -
Hvad er Grønlandspumpen og hvilke forsøg kan man lave?
ForumindlægHej. Er der nogen som kan forklare mig hvad grønlandspumpen er/gør? Og hvilke forsøg kan man lave? Og hvad er en meget vigtig ting at vide om den, hvis der er det? Billederne er fra et papir jeg har fået hvor der står hvad jeg skal kunne. Jeg skal snart til eksame i naturvidenskab, og kan... -
Synopsis over reaktionshastighed.
Forumindlæghey, efter jeg har skrevet min SRO (jeg går i 2g) skal der opfølgende skrives en synopsis, på 2-3 sider. vores retningsfag er matematik/kemi og vores emne er Reaktionshastighed. problemet er at jeg ikke har styr på hvordan jeg skriver en synopsis, og hvilke problemstillinger jeg kan bruge osv. hv...
