Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19241 til 19260 af 24857
-
Argumentationsbegreber
ForumindlægHej.. Jeg skal op i skriftligt dansk her snart og vi kan trække noget med argumentation. Problemet er, at min mappe er væk og har derfor mistet mit begrebsark til argumentation. Begrebsarket var opstillet som dette: Autoritetsargument: Afsenderen bruger f.eks. et citat fra en ekspert på... -
-3?
ForumindlægHej. Nu er sagen den, at jeg idag til skriftlig samfundsfag A eksamen gik helt koldt og slet ikke kunne finde hoved og hale i opgaverne. Det endte med at jeg den sidste time af prøven fik skrevet 750 ord, hvilket ikke er tilstrækkeligt, da jeg oftest plejer at skrive ca. 3000 ord normalt. Sket er... -
Andre 3.g'ere der skrev den tirsdag? :)
ForumindlægHej 3.g'ere Var ligesom så mange andre til skriftlig dansk i tirsdags, og valgte at skrive den litterære artikel om novellen "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen.. Jeg syntes den var utrolig svær at analysere og fortolke, og jeg er derfor slet ikke sikker på, at jeg har forstået ... -
SSO på skype
ForumindlægTil alle dem der er i gang med at skrive SSO vil jeg bare lige informerer om at jeg har valgt at oprette en konference samtale på skype der begynder tirsdag d. 13/2 kl 14:00. Det er ment som en hjælp frem for at skulle side og skrive over et forum hvor svartiden kan gå hen og blive noget lang. ... -
Sp. ang. bilag i SSO
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at lave min større skriftlige opgave. I min problemformulering har jeg som "overraskelsen" fået en tekst, der er vedlagt som bilag. Den skal selvfølgelig også være vedlagt opgaven, når den afleveres. Men så er det, jeg bliver i tvivl: Når man så har flere bilag (so... -
Sp. ang. bilag i SSO
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at lave min større skriftlige opgave. I min problemformulering har jeg som "overraskelsen" fået en tekst, der er vedlagt som bilag. Den skal selvfølgelig også være vedlagt opgaven, når den afleveres. Men så er det, jeg bliver i tvivl: Når man så har flere bilag (so... -
Mathtype
ForumindlægHej Jeg ved godt det er ikke matematik spørgsmål, men er der nogle der ved om man kan gøre sådan at MathType bliver ligesom almindelig skrift? Jeg bruger nemlig MathType til at skrive både tekst og tal i, men når jeg har skrevet mere end der kan stå på en side så bliver alt bare væk - kan jeg ik... -
Halveringstid og g(1)=5
ForumindlægHey sidder her og forbereder mig lidt til årsprøve i skriftlig mat uden hjælpemidler. Jeg kan ikke rigtig løse følgende opgave. Vi har en fordoblingskonstant på 3 og en funktionsværdi ved et givet x nemlig g(1)=5. Jeg skal bestemme g(-2) og g(7). Jeg er kommet frem til følgende: g(x + 3) ... -
Karakter-ikke mødt
ForumindlægHej. kort historie. Jeg mødte ikke op til min mundtlig eksamen i matematik, men ved skriftlige gjorde jeg. Det skal lige nævnes at det er supplerings fag ikke et hf/stx forløb. Når jeg kigger på min mundtlig karakter i mat A står der ikke mødt og ved siden af den står der vægt = 1. betyder det s... -
Engelsk B mundtlig eksamen - how to?
ForumindlægHej alle, jeg skal trække min tekst til min 24timers engelsk eksamen i morgen. Men jeg er helt blank omkring hvad det helt nøjagtigt er vi skal. Min klasselærer har været enormt ustrukteret, og egentlig ikke fortalt os hvad det er vi skal igennem til vores eksamen. Skriver man... -
Erhvervsret C - Mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude... Jeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig Erhversret, hvor jeg har fået en skriftlig opgaveteskt, hvor jeg skal redegøre for teorien, analysere opgaven og herefter vurdere, hvem der eventuelt har ret. Indtil videre har jeg identificeret emnet, hvilket er erstatning... -
STX eksamen d. 6. juni, Skybrud
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan man løser opgave 2 i denne http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120607%202stx121_FYS_A.ashx Mit problem er at jeg godt ved at det man skal ... -
Erhversret - Erstatning uden for kontrakt
ForumindlægHej derude... Jeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig Erhversret, hvor jeg har fået en skriftlig opgaveteskt, hvor jeg skal redegøre for teorien, analysere opgaven og herefter vurdere, hvem der eventuelt har ret. Indtil videre har jeg identificeret emnet, hvilket er erstatning... -
Matematik a-niveau. Hvis dumper, hvad så?
ForumindlægHej. Jeg har matematik på a-niveau på hf, og jeg er i tvivl om, hvilken betydning det kan have, hvis jeg dumper mundtlig og/eller skriftlig? Kan jeg stadig få fuld hf eksamen? Jeg har ikke været til matematikeksamen på c- eller b-niveau. Jeg er ret overbevist om, at jeg består, men hvis uheldet ... -
Dansk stil
ForumindlægHej.. Jeg har været op i skriftlig dansk A eksamen på HTX, hvor jeg har skrevet en kronik.. Jeg ved virkelig ikke, om stilen ligger til et 4 tal eller et 10 tal.. Og vil virkelig gerne vide det, så jeg kan få et realistisk billede for, hvilken videregående uddannelse, jeg skal søge på.. Jeg ... -
Privatundervisning engelsk/spansk - Århus/omegn
ForumindlægHar du brug for hjælp med dine mundtlige eller skriftlige færdigheder på engelsk eller spansk? Jeg er kandidatstuderende (mangler specialet) i spansk med profil som translatør og tolk og har en bacheloruddannelse fra 2007 i engelsk og spansk samt 2 års erfaring som oversætter på freelancebasis. ... -
Privatundervisning spansk - Århus/omegn
ForumindlægHar du brug for hjælp med dine mundtlige eller skriftlige færdigheder i spansk? Jeg er kandidatstuderende (mangler specialet) i spansk med profil som translatør og tolk og har en bacheloruddannelse i engelsk og spansk fra 2007 samt 2 års erfaring som oversætter på freelancebasis. Jeg tilpasser un... -
Privatundervisning engelsk - Århus/omegn
ForumindlægHar du brug for hjælp med dine mundtlige og/eller skriftlige færdigheder på engelsk? Jeg har en bacheloruddannelse i engelsk erhvervssprog og kandidateksamen i engelsk juridisk oversættelse og engelsk tolkning. Desuden har jeg 2 års erfaring som oversætter på freelancebasis. Jeg vil tilpasse unde... -
www.mitsnit.dk
ForumindlægHej Kan det passe, at hjemmesiden www.mitsnit.dk udregner et forkert gennemsnit for STX? Det ser nemlig ud til, at hjemmesiden vægter eksempelvis en dansk skrifltig eksamenskarakter (A niveau) med 2, selvom jeg mener, at den i realiteten burde vægte 1? Har jeg ret i, at karakteren i skriftlig d... -
Forstår ikke, hvad jeg læser...
ForumindlægHej! Nu ved jeg ikke helt, om dette er det rette sted at stille dette spørgsmål. Men jeg har vanskeligheder med at forstå og huske undertekster på film. Det er engelske undertekster, og jeg kan engelsk flydende, mundtligt og skriftligt, så det burde ikke være problemet. Det tager mig to timer at ...
