Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19241 til 19260 af 27496
-
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Hjælp mig!!!!!!
ForumindlægHjælp mig! Vi har enggang i en biologi time lavet et forsøg hvor vi slog en fisk ihjel og skar den op. Altså var den "ny-død" da vi dissekerede den. Da vi fandt blandt de mange indvolde fandt fiskens hjerte så vi at det stadig slog. Hvorfor?Er det fordi der stadig er ilt i blodet så der... -
tvetydighed? Adaption? Selektion? fitness?
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver opgave om evolutionsteorien i historie og biologi, men er meget forvirret. For i naturhistoriske bøger, står der at adaption og selektion, er to vidt forskellige udviklingsretninger i artsdannelsen. I et biologileksikon står der at selektion hører under adaption. Om fit... -
En lille mus... (bio)
ForumindlægHey!Er der nogle, der vil komme med nogle guldkorn til følgende opgave...http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/opgave%207%20Stofskifte%20hos%20mus.doc Det er ikke en opgave, der skal afleveres, men det er bare en, som vi lavede i timen, der ikke blev gennemgået... Har selv nogle... -
Gensplejsede tomater
ForumindlægHej.Jeg sidder og sveder over en biologiafl. til i morgen og håber at en af jer kan hjælpe. Opgaven kan ses her:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%201%20Gensplejsede%20tomater.docOg jeg kan ikke finde ud af opgave a og b på side 2Er der nogle af jer der kan give et kort o... -
AT - Kommunikation
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til vejledning på torsdag omkring AT med kommunikation som hovedemnet. Jeg har valgt Biologi B og psykologi C med emnet: langvarig stress og dets kommunikation med kroppen, der er bare det problem at jeg ikke kan komme på nogle spørgsmål som kan sammenflettes mellem de... -
Et skub ad vejen
ForumindlægHejsa :-)Er der please ik' nogen, der evil hjælpe mig med denne bio opgave..?http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/Opgave%201%20Blødere.docJeg har lidt svært ved genetik, så jeg er fuld i gang med at læse på det og prøver samtidig at løse denne opgave... -ville være rart med... -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Må man nøjes med at lave referat af forsøg?
ForumindlægHar valgt biologi som ét af mine fag til AT, og skal derfor havde et forsøg med. Kan ikke selv nå at lave et forsøg, så skal finde et jeg kan bruge. Skal jeg finde et forsøg som er blevet publiceret eller må jeg godt nøjes med at skrive et kort referat af hvad de gjorde i forsøget og hvad result... -
Glutamat
ForumindlægHej vi er en gruppe på skolen der laver en opgave hvor vi skal undersøge transmitterstoffet glutamat det er næsten umuligt at finde noget om det på nettet, så er der nogen der evt ved noget om glutamat og om hvordan det sætter sig på NMDA-recepotoren. (dette har også meget med biologi at gøre)... -
Eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til biologi-eksamen på c-niveau om ca 3 uger. Men mit spørgsmål lyder så: De billeder og figurer som bliver vist, er de meget svære, og hvor mange spørgsmål, skal man ca besvare? Jeg frygter virkelig at jeg pludselig går i stå. Så håber der er nogen der vil give nogle gode rå... -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
Digt der beskriver forelskelse - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har valgt at min AT-emne skal være forelskelse i biologi og dansk. Bilogi: Forelskelse opstår pga. kommunikation mellem nerveceller og hormoner. Dansk: Hvordan formidler man den uhåndgribelige følelse af forelskelse? Jeg søger hjælp til at finde digte til en danskfaglig analyse, hvor f... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
hjælp til sagen "jødetransport" - herunder infektionssygdmme
Forumindlægnogle mere kreative hoveder end mig der kan hjælpe mig med at finde ideer mere konkret spørgsmål til min problemformulering... jeg bruger fagene samf og bio jødetransporten til interneringslejrene er "rejsen" i biologi kunne man kigge på sygdomme i den forbindelse, men behøver virkelig ... -
Anabolske Steoider
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at finde impiri med dybde til mit emne omkring anabolske steoider(biologi) og det etiske omkring doping(idræt). Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget omkring dette? Især det biologiske-biokemiske omkring anabolske steoider - normal muskelopbygning og ved misbr... -
Nettoprimærproduktion
Forumindlæghej folkens..Er der ikke nogen søde personer der gider hjælpe mig med en biologi opgave, som jeg fatte intet af?well, her er spørgsmålene:1. Er respiration processen ikke afgørende for nettoprimærproduktionens størrelse?2. hvordan bestemmer man nettoprimærproduktionen i en blandet løvskov?Please ... -
Hjælp til valg af område
ForumindlægVi har fået offentliggjort vores emne og det er "Rejser" - jeg har valgt at skrive i fagene dansk og biologi? nogen som har nogle forslag? Jeg skal allerede aflevere problemformulering på torsdag! så det kræver at jeg har fundet et emne indtil der. Håber meget på hjælp herinde. -
Metoder
ForumindlægHej (: Jeg har aldrig før brugt metoder, men mener nu jeg er sat ret godt ind i hvad de forskellige betyder. Problemet er imidlertid at jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive metode afsnittet. Altså sådan formulering osv., da jeg aldrig har prøvet det før! Nogen som har et eksempel? (skriver i his... -
AT - mad og mennesker
ForumindlægHej, Jeg skal lave AT med emnet "Mad og mennesker". Jeg vil gerne skrive i historie og biologi. Er der en derude som har en opgave jeg kan få inspiration af? eller en som kan hjælpe mig med mine problemformulering og problemstillinger. Havde selv lidt tænkt på at skrive om livsstils...
