Søgning på: naturfag eksamen. Resultater: 19261 til 19280 af 34450
  • Mundtlig - fremskrivningsfaktor

    Forumindlæg
    I min mundtlig eksamen, skal jeg give et eksempel paa anvendelsen af fremskrivningsfaktoren. Hvad er det jeg kan snakke om her? Kan jeg snakke om fremskrivningsfaktoren mht. naar den er brugt i udsalg? Tak.
  • Binomialfordeling i TI Nspire

    Forumindlæg
    Når man udregner binomialfordelinger i TI bruger man binomcdf(n,p,r) og binompdf(n,p, nedre grænse, øvre grænse) Men hvad er forskellen på de to, hvis man bliver spurgt om det til en mundtlig eksamen?
  • Sinusrelationerne

    Forumindlæg
    Vil det i disse spg. til mat eksamen være passende at bevise sinusrelationerne?: Redegør fo beregninger af sider og vinkler i retvinklede trekanter Redegør for beregninger i skævvinklede trekanter
  • Bevaret og ikke bevaret energi

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og er meget i tvivl om hvordan bevaret og ikke bevaret energi skal forstås. Jeg skal komme med et eksempel på begge dele, håber der er en der kan hjælpe :D
  • AP

    Forumindlæg
    Når man er til AP- prøve/eksamen, må man så godt skrive forkortelse som f.eks. : singulus er et adj og betyder alene alene må man godt gøre det adj, konj osv? På forhånd tak
  • udregn pilhoejden

    Forumindlæg
    Hej. Kunne I hjaelpe mig med opgave fem, hvor man skal udregne den saakaldte pilhoejde? (det er den sidste del af opgaven)? Her har I linket til den: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/on98_aaj.pdf
  • redegør for forskriften for en 2.gradsfunktion

    Forumindlæg
    jeg har simpelthen ikke nogle ideer om hvad jeg kan skrive til det. Jeg skal skrive det i en emneopgave, hvor det skal stå som om at jeg er til mundtlig eksame. Håber i kan hjælpe mig. tak på forhånd
  • Mit livs eventyr - H.C. Andersen

    Forumindlæg
    Er der ikke nogle der har skrevet opgave om mit livs eventyr, bare indledningen af denne bog? Er ved at skrive en stil nemlig, hvor hæftet med opgaven i er fra dansk skriftlig eksamen 2003.. HJÆLP folkens!
  • privat engelsk lærer søges

    Forumindlæg
    Jeg søger en person som kan hjælpe mig, jeg har engelsk på b niveau og skal til eksamen til sommer. Har brug for hjælp til grammatisk, mundtligt og til afleveringer... bor i nordsjælland
  • I tvivl mht. AT-fremlæggelsen

    Forumindlæg
    Hvad er det lige præcis man skal til AT-eksamen (den mundtlige del)? Skal man komme ind på noget af de redegørende, diskuterende eller vurderende som man ikke har nævnt i synopsen? Skal man give et kort referat af alt det der står i AT-synopsen?
  • Eksamenshjælp.. Mangler nolge gode noter til latin!

    Forumindlæg
    Skal snart op til eksamen, jeg har alle noterer som jeg har fået at min lærerer. Men det ville være dejligt hvis nogen kunne sende mig lidt af deres, så jeg er 100 prosent klar når jeg skal op. På forhånd tak! :-)
  • Mundtlig kemi Tirsdag

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal op i mundtlig kemi C her på tirsdag. Jeg er lidt nervøs for eksamen så vil gerne høre hvordan den fungere og hvor mange beregninger/formler de gerne vil se en fremlægge ? vh Andes
  • FSA prøver

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kender en side hvor man kan downloade FSA prøver. ALtså selve oPGAVEN OG Facitlisten. Skal snart til eksamen så vil gerne forberede mig. Vil blive meget glad vis i kunne hjælpe mig.
  • Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej Jeg Vil Lige om nogen af jer 3 gere der har været til Skriftlig termins prøve i samfundsfag med den nye reform. Får Man en tidligere eksamen opgave? Tak På forhånd .
  • kaffesyre

    Forumindlæg
    http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-2.pdf Jeg har brug for hjælp med opgave 2 d og e i d ved jeg det er en syre-base reaktion men hvad skal jeg skrive?
  • lineær-eksponentiel-og potensvækst

    Forumindlæg
    hej..har en eksame spørgesmål..ved ikke lige helt hvodan jeg ska løse den. ``retvinklet koodinatsystem skitsere graferne for lineær- eksponentiel- og potensvækst"" noegn der kan hjælpe??
  • Hvornår får man bedømmelse?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har lige været til skriftlig eksamen i matematik A, d. 11/12. Er der nogle der ved hvornår man får sin karakter? Er det før eller efter nytår?
  • Skal til eksamnen snart. Hjælp....

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op til fysik eksamen, men er overhovedt ikke forbedret på at skulle op. Er der nogen der har nogle forsøg man kan bruge hvis man trækker: Syre/Baser, Magnetisme, eller salte og ioner.... x(
  • beregne massen

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan give mig nogle hints til at løse opgave 3 c) i dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-1.pdf på forhånd mange tak
  • bevis på B niveau

    Forumindlæg
    jeg skal til mundtlig eksamen på B niveau og ved egentlig ikke om det består i at lave beviser? hvordan ser toppunkts bevis for parabler ud?og beviset for parablens rødder?