Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19301 til 19320 af 38620
-
Mangler noter!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal op i old. på torsdag, og mangler noter til nogle af mine tekster: Til muserne, Til Dionysos, Polykrates´ ring og til Menon. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
analysemodel til monumenter og skulpturer
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, hvor man kan finde analysemodeller til monumenter og skulpturer ? Har især brug for analysemodel til monumenter... håber der er en der kan hjælpe... -
Hermeneutiske metode
ForumindlægHej allesammen, skal op til AT eksamen i morgen og tænkte om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad den hermeneutiske metode helt præcist går ud på. Kan man bruge den hermeneutiske metode til at fortolke skabelsesberetningerne i bibelen? Hvad er forskellen på analytisk fortolkning og hermeneuti... -
hvad betyder det når folk skriver: AD1
Forumindlægføler mig virkelig dum, men hvad betyder det? hehe. folk bliver ved med at skrive det i deres synopsis og talepapir... :S -
1.g ...Dansk Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej..jer der har været op til dansk skriftelig årsprøve i 1.g, hvad var det fornogle emner i havde at vælge imellem...Hvordan er det helt præcist det foregår, for min lærer sagde noget om at der var en opgave vi skulle starte med at løse... Har i også haft sådan en?Bjarkee -
Historie metode
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag, og har lige et spørgsmål om metoden i historie. Jeg har om ekstremsport; bjergbestigning. I min historiedel gør jeg rede for hvornår ekstremsporten er opstået i samfundet. Jeg arbejder samfundsvidenskabeligt, og er meget i tvivl om hvilken m... -
Fagets mulighed og begrænsninger, hvordan fagene supplere hinanden?
ForumindlægHej:) Jeg skal op til AT i morgen, og sidder og prøver at få styr på mit talepapir. Jeg har valgt dansk og samfundsfag. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad de her fag kan, hvad de ikke kan og hvad de kan sammen? Primus synes jeg ikke er til den store hjælp, så håber på et hurtigt svar. Tak på forhån... -
perspektivering LOTF
ForumindlægHELLO!!!Er der nogen der ligger inde med nogle geniale perspktiveringer af William Goldings novelle: Lord of the Flies ville jeg blive suuuuuper glad hvis i ville dele!!! MUCHAS MUCHAS GRACIAS!!! -
Kommentere?
ForumindlægHey..Hvad vil det sige at kan skal kommentere begreber og forestillinger i en tekst inden for en religion?Betyder det, at man skal forklare begrebet? -
Skriftlig eksamen dansk A
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig årsprøve imorgen, og kom til at tænke på hvad man egentlig må medbringe ind i eksamenslokalet. Må man medbringe oversigter over hvad de forskellige genrer indeholder? Man skal selv sørge for computer og printer, selvfølgelig. Men hvad med papir? Og hvordan foregår såda... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Disposition til spansk mdt. b-niveau.
ForumindlægHey... Hvordan laver man en typisk disposition til en spansk mundtlig eksamen på b-niveau? Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal stille dispositionen op? Med udgangspunkt i emnet: Jóvenes. Kristian. -
HJÆLP ER HELT FOR TABT!
ForumindlægHej Alle Skal op i AT imorgen og ved at lave mit metode afsnit færdigt, ved hjælp af alle de gode råd og viden her inde her inde på dette forum. Har problemer med om jeg har brugt kvalitativ metode eller ikke og hvis jeg har hvordan?. samt er jeg i tvivl om jeg kan skrive, at jeg har brugt indukt... -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
HJÆLP -dansk årsprøve
Forumindlæghej:) jeg skal til dansk årsprøve på mandag..Jeg er kun 1.g'er, jeg ved slet ikke, hvor meget de forventer af en..har i nogle gode råd til prøven..(er det lidt ligesom folkskolen??)tak:S -
hJæLp...DANSK EXAM....
Forumindlæghej...jeg skal til mundt dansk i morgen...hvad kan jeg gøre for at få gode karakter??gi' nogle gode ideer taaak..!hvad gjorde I (jer, der fik 9-13), og hvad kom I op i..??det er folkeskolens afgangsprøve!!! -
Hvad må jeg have med ind til FSA 9. klasse dansk forberedelse?
ForumindlægTittlen siger sig selv, er rimelig sikker på at jeg må tager noter med ind til eksamen, men må jeg godt tage kopi ark med ind til forberedelsen? - tak. -
Interesseorganisationer
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der kan hjælpe mig med en lille forklaring på , hvad en interesseorganisation egentlig er?Og når Fogh kritiserer, de såkaldte smagsdommer og eksperter, er han så FOR eller IMOD interesseorganisationer? -
Acceleration af bevægelse
ForumindlægI et eksperiment flyttes en genstand fra en position til en anden med 60 cm i mellem, og genstandens position måles i tre koordinater med en frekvens på 110 HZ. Jeg har målingernes koordinater, og jeg vil gerne måle hastigheden og accelerationen af bevægelsen. Hvordan kan jeg gøre det? På forh...
