Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19321 til 19340 af 27879
-
grafer ud fra data
ForumindlægJeg har om emnet fosterdiagnostik i fagene biologi og religion. Altså naturvidenskabelig og humanistisk fag. Men men jeg har lavet 2 grafer, der beskriver udviklingen af fosterdaignostik siden 1970'erne, og nu er jeg i tvivl om, hvilken metode det egentlig er, er den ikke samfundsvidenskabel... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand og ... -
Forspring?
ForumindlægGodaften alle sammen Jeg skal snart til at, starte i gymnasiet (STX), hvor jeg jo skal have have matematik. Jeg interesserer mig nemlig meget inden for emnet, så jeg tænkte på, om jeg muligvis kunne få et forspring inden gymnasiet? Altså, hvis der er nogen af jer der ved, hvad man kommer ... -
Kampagne
ForumindlægHej folkens Jeg vil høre om nogle af jer søde mennesker vil hjælpe mig med, at finde svar på; om hvilke indflydelse kampagner har for samfundet og hvordan de anvendes kultur-set? Eksempelvis en kampagne indenfor trafik og dens sikkerhed? Evt. om kampagnerne virker for målgruppen. ... -
Alzheimers
ForumindlægHej... Jeg har to spørgsmål som jeg simpelthen ikke sys mit pensum dækker over. Jeg har læst emnet igennem utallige gange og kan stadig ikke finde svar. - Redegør for acetylcholins virkning på synapser -Hvilke følger kan unormale receptorer få for nervecellernes funktion Håber nogen kan ... -
HJÆLP DET HASTER - KEMI EKSAMEN
ForumindlægHej!!!! Jeg står og skal op i kemi på mandag. Et af punkterne jeg kan trække er :"Nogle reaktionstyper i organisk kemi" Og jeg ved ikke hvad jeg skal have under det her emne. HJÆÆÆLP! - jeg ved det er noget med substitution,addition og elimanition, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bygg... -
Arbejde -> Ekin
ForumindlægSidder og forbereder mig til emnet "kraft og arbejde" til fysik B eksamen .. Men jeg ved ikke hvordan overgangen fra arbejde til energi skal være. Altså ved ikke hvad jeg skal sige. Fordi jeg vil gerne udlede formlen for Ekin fra ud A = F * s. Men ved ikke hvad jeg skal sige i den for... -
Eksempler til eksamen
ForumindlægEksaminanden præsenterer i de første ca. 10 minutter de(n) historiske problemstilling(er) og relationerne til det læste stof. Som det står skrevet ovenfor skal de historiske problemstillinger præsenteres. Hvordan har i grebet dette an? Jeg vil meget gerne høre eksempler fra andre som har været ... -
Synopsis i Dansk og Biologi, Darwinisme
ForumindlægHejsa, jeg håber nogen har lyst til at hjælpe mig med min synopsis, da det ikke er min stærke side. Jeg har valgt at skrive om darwinisme i litteraturen (Fru Marie Grubbe) af I.P.Jacobsen Jeg har svært ved at komme på en god problemformulering og emner jeg vil ind på.... HJÆÆÆLP!!! -
Eksamen
ForumindlægHej venner. Eksamens ræset er startet og jeg har nogle nogle spørgsmål omkring 2 emner første går ud på astronomi. Helt konkret exoplaneter. Hvordan bestemmer man exoplaneters størrelse? hvis det skal formuleres kort og godt. anden ting er mekanisk energi. Hvad ville være godt at sige om... -
Forsøg omkring gasser/idealgasligningen
ForumindlægJeg undskylder behovet for at oprette endnu en tråd i samme kategori, men dette er uden for det andet emne. Jeg mangler et forsøg til eftervisning af en eller flere lovmæssigheder inden for gasser, f.eks. idealgasligningen. Problemet er bare, at vi allerede har udført forsøg omkring Gay Lussacs ... -
24-timers eksamen - HASTER!
ForumindlægJeg er lige nu i gang med 24timers eksamen på 1.g. niveau i fysik - har trukket emnet 'energiforbrug i hjemmet'. Nogle som har trukket noget i samme stil og kan give nogle fif/råd/gamle noter? Er udemærket klar over begrebet energi, men energiforbrug i hjemmet synes jeg er et bredt bre... -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHej alle kloge mennesker ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på fredag. Men jeg er på bar bund ved disse to emner: 12. Det gyldne snit. Du skal koncentrere dig om at vise formlen for ? og konstruere det gyldne snit. 13. Skævvinklede trekanter. Den ønskes en behandling af sinus- og cosinusrela... -
FSA
Forumindlægjeg skal til fysik/kemi prøve imorgen og tænkte på at lave disposition over hvad jeg kunne fortælle og hvad jeg kunne vise, ved de forskellige emner. De ting jeg kan komme op i er : Radioaktivitet Strøm Alkohol salt lys lyd radiobølger jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at lave en ? -
AT - Dansk og fysik
ForumindlægKunne virkelig godt bruge noget hjælp til et AT emne da jeg er på bar bund. Jeg har valgt dansk og fysik fordi der er mange muligheder men kan ikke komme på noget specifikt! Har tænkt på nyhedsformidling og telegrafi. Men det hænger ikke ordenlig sammen, hvis man kan sige det. Vi skal komme frem ... -
Femkantet Pyramide Rapport til afsluttende prøve
ForumindlægHej jeg mangler nogle ideer til nogle flere beregninger til mit emne jeg har valgt. Skriv gerne forslag Billede af teltet: http://lippanoa.com/wp-content/uploads/2013/12/IMG_3342.jpg Jeg har lavet omkreds, overflade areal, areal på pyramiden, hvor beklædning der skulle bruges på teltet, dør hul... -
Essay om demokrati og tolerance?
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk skrive et essay om demokrati og tolerance med udgangspunkt i teksen "Et juletræ står i vejen" http://www.information.dk/317906 Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an og jeg har ikke så meget viden indenfor emnet. Er der nogen som kan hjæ... -
Spørgsmål - hjælp!
ForumindlægHej SP.. Håber nogle kan hjælpe mig med dette spørgsmål, ved at fx. finde nogle kilder hvor jeg kan finde noget info om emnet - jeg skal skrive om det, og det skal fylde lige omkring 1½ side, tak; Er staten villig i krise tider til, at optimere vores håndtering af vand, s... -
Laser-princippet
ForumindlægHej hej Er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe os med Laseren. Vi har det opgivet som emne til Fysik A eksamen Vi har svært ved at finde ud af hvor vi skal starte/begynde og ende mht til en disposition omkring laseren Egentlig er det vel fordi vi ikke helt præcist forstår princippet bag d... -
procentregning please hjælp mig!
Forumindlægder er to opgaver: 1) to drejere A og B fremstillede et antal emner. A drejede dem på 8 timer, B brugte 6 timer. Hvor mange procent kortere tid anvendte B i fohold til A? 2) Hvor stor en given kapital, når 72 % af den udgør 43000 På forhånd tak! :)
