Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19341 til 19360 af 48880
-
En glose
ForumindlægHvordan vil I oversætte: "jeg beder løgneren hjælpe min søter?" Hvad med: Je prie le menteur d'aíder ma soeur? -
Tysk oversættelse (en sætning)
ForumindlægHej. Jeg ville bare lige høre, om denne sætning er korrekt oversat. Hedder det trifft, getrifft eller getroffen i ledsætningen? Og er den relative pronomen "som" korrekt? Hedder "das" eller "dem"? Kender du eventyret om Rødhætten, som møder ulven? = Kennst du das M... -
stil
ForumindlægKan man godt skrive om "den glbale opvarmining" som en stil og ikke en rapport? -
billedanalyse!
Forumindlæghej :) jeg skal lave en billedanalyse af "efterårslandskab hankehøj ved vallekilde" af maleren Johan Thomas Lundbye, maleriet er fra 1847 - altså romantikken. er der nogen af jer som ved hvordan jeg kan fortolke billedet, altså med farvesymbolik og værdier&holdninger? tak på forhånd... -
TCD!
ForumindlægHvad betyder det? -
Microsoft Excel
ForumindlægTænke på om der er nogen der ved om der findes et slags hjælpe/belærings program/bog til Excel? Særlig interesse i formler, grafer o.lign. -
Fortællersynsvinkel
ForumindlægHej Jeg er ikke helt sikker på forskellen mellem skiftende- og hvævet fortællersynsvinkel, er der nogen som kan forklare mig det? -
Livet
ForumindlægHej :) Hvad betyder det at henigve sig fuldt og helt til livet? Og aldrig skygge uden lys? -
Er dette korrekt oversat?
ForumindlægVor drei Tagen hatte sie sich gemeldet I tre dage har hun ikke meldt sig -
Studere i Sverige?
ForumindlægHej alle. Jeg har overvejet meget ta studere i Sverige, da jeg synes det giver mange gode nmuligheder for at sammensætte sin ønskeuddannelse og så kunne det jo være sjovt at prøve nogte nyt. Jeg har undersøgt mulighederne på Lunds Universitet og Malmö Högskola (også et universitet) og det ser m... -
Åge og Else ?
ForumindlægHej! Er der nogle, som har læst/analyseret folkevisen Åge og Else - og kan hjælpe mig på rette vej ? //Tak -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :) -
kraft og energi. 1.g stof
ForumindlægEn opgave i min fysikbog (1. g) "Du løfter en sæk kartofler på 10 kg op på køkkenbordet. Køkkenbordets højde er 0,9 m. Din kraft på kartoffelsækken er netop så stor, at den opvejer tyngdekraften. a. Lav en skitse af situationen og indtegn kræfterne på kartoffelsækken. b. B. Beregn det arbe... -
Det moderne gennembrud - Hvordan startede det?
ForumindlægGoddag! Er der nogen af jer herinde, som kan svare på dette spørgsmål : Hvordan kan man være så sikker på at det moderne gennembrud startede i 1870? Mange tak, MVH Kasper. :) -
Hjælp til Optagelsesprøve
ForumindlægHej, Jeg har været på højskole i år, og har nu søgt ind på HF! Men ifølge hvad studievejlederen på skolen sagde, så SKAL jeg til optagelsesprøve da jeg ikke har haft noget rigtigt skoleforløb dette år! Ville bare høre om der er nogen der kan stille nogle eksempler/hjælpe mig med, hvad jeg nu ku... -
Help!
ForumindlægHej, jeg har fået en engelsk opgave for og jeg skal skrive om hverdagen i en sommer dag, altså der skal beskrives en del. Jeg ved så ikke lige hvordan jeg skal gribe opgaven an. -
Problemformulering
ForumindlægHej Alle Jeg har i billedkunst lavet dette protjek, men jeg kan ikke lave en problemformulering da jeg er helt lost omkring det.. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal lave en.. Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig - På forhånd tak -
Middelalderen
ForumindlægHey, nogen der kan hjælpe mig med lave en tidslinje over middelalderen her i dk???? -
Eng. oversættelse
ForumindlægHåber at der er nogen der kunne kigge min oversættelse igennem =) Her er den: 1)Aviserne er steget meget de sidste år på grund af inflationen eller kapitalismen eller de store avancer (1) eller hvad (2) det (nu) kan være. - The newspaper is grown a lot these last couple of years because of the ... -
Hvor lang skal præsentationen være?
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig spansk eksamen, så ville lige høre jer om hvor lang præsentationen skal være? Altså den man får 24 timer til at forberede
