Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19341 til 19360 af 27496
-
AT - religion
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler, som jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være in... -
Medicin i magiske kugler
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som vil hjælpe mig med det sidste spørgsmål i min biologi aflevering? Spørgsmålet lyder således: Inden en ny behandlingsmetode kan anvendes på patienter, skal forsøg på en mindre gruppe mennesker gennemføres. Opgave 5: Diskuter, hvorfor man på trods af... -
Projekt opgave!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at lave et projekt , som har noget at gøre med samfundsfag, biologi, og geografi!! Det handler om geoengineering.... Vi skqal bl.a fortælle om hvad der kan redigere vejret..., hvem der kunne have interesse om at gøre det, og hvordanforventningerne er for vej... -
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
Musik teori (AT)
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med noget musik teori. Dvs, jeg har en AT årsprøve i morgen, som er skrevet i musik og biologi, og jeg skal forklare lidt og musik teori / musik metode. Altså hvordan belyser man en problemstilling vja musik teorier? Det er film musik det handler om. Jeg håber ... -
Spg. til mdt. eksamen i morgen
ForumindlægHej med DIG! Jeg har, som man andre der skriver i dette forum, virkelig brug for hjælp, da jeg i morgen skal til mundtlig biologi eksamen. Jeg håber at der der sidder en eller anden der ude, som kan forklare mig i hvilke stoffer/biomolekyler grundstofferne N og P indgår. På forhånd MANGE ta... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
vær sød hjælp mig
Forumindlægjeg skal fremlægge i biologi om systematik og arter og jeg har valgt et dyr som er sangsvane og som skal indeholde beskrivelse af selvvalgt organimes systematike tilhørsforhold,tilpasninger i udseende og adfærd til levested, føde , formering men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal opfylde frem... -
Økologi - prøve
Forumindlæghej jeg skal lave en biologi rapport med alle nyttige ting om økosystemet fordi jeg skal til prøve i det. Derfor har jeg dette spørgsmål: hvad betyder iltprofil? er det hvor meget ilt der er i vandet året rundt eller? og spørgsmål 2: hvordan har abiotiske faktorer betydning for hastigheden af ned... -
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
Bøger til sso
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til at skrive sso i biologi under cellebiologi, hvilket er et ret bredt emne i sig selv. Har gået og tænkt på noget med immuncellers reaktion mod bakterier og vira osv. eller planters immunforsvar. Tænkte på om der var nogle gode bøger, velegnet til dette formål, specielt... -
haster!!
Forumindlæghej, jeg sidder og er igang med en 24 timers biologi eksamen. min opgave hedder funktional foods. altså funktionelle fødevarer. hvis der er nogen der har været igennem denne opgave eller ved noget må i meget gerne skrive til mig, for jeg er lidt på bar bund med hvad jeg gøre med denne opgave. h... -
Bst. forurenigsgrad?
ForumindlægHejsa.. I biologi har jeg lige fået til opgave at bestemme forureningsgraden af Vindinge Å vha. makrofauna-index. Hvordan hulen gør jeg det? Er helt lost, vi har fundet lidt forskellige smådyr, men det er vist alt. Hvilke faktorer skal jeg bruge for at udregne forureningsgraden vha. makrofa... -
Sammenhæng næring og ændringer i vandmiljø
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med dette "Hvordan er sammenhængen mellem en øget næringsstof-belastning og ændringer i vandmiljøet"? Samt "Forklar hvordan næringsstoffer havner i vores søer og candløb, og forklar hvorfor søer er mere sårbare end vandløv overfor en belastning med nærin... -
PLease hjælp! :-(
ForumindlægSkal til biologi eksamen om ikek så lang tid men er SKIDE nervøs, har læst hele bogen igennem taget noter osv. men synes ikek at noget som helst sidder sig fast :-( Der er tale om Bio C Ved heller ikke hvordan jeg skal bruge de 24 minutters forberedelse... Skal jeg bare lige finde mine noter frem... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
Transmitterstoffer og hormoner
ForumindlægHej folkens :) Sidder lige nu og har 24timers eksamen i biologi. Har trukket om signal stoffer og ska svare på hva forskellen er på hormoner og transmitterstoffer, hvilket jeg bestemt ikke kan finde noget om. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg skal også vide hvad natrium-kaliumpumpen er for at ku s... -
Projektopgave - identitet og forandring - hjælp?
ForumindlægHej SP Min gruppe og jeg skal lave en projektopgave med det overordnede emne ,,Identitet og forandring''. Foreslag på underemner til dette? Samtidigt med det skal opgaven helst strække sig lidt ud over de andre fag end dansk - fx historie, samfundsfag, biologi, geografi osv. Man skal o... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen imorgen, og jeg har trukket stofkredsløb og drivhuseffekten. Det er ikke lige min stærkeste side. Jeg sidder nu og arbejder med spørgsmålet: forklar hvordan planter omdanner glukose til forskellige kulhydrater, f.eks maltose, amylose, cellulose m.v Er der nogen som ...
