Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19361 til 19380 af 92030
-
Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning
ForumindlægHvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) -
Historie og biologi
ForumindlægHej:) Jeg har valgt emnet aktiv dødshjælp og fokuserer meget på etik hvilket godt må berøre begge emner og derefter i historie hvrodan udviklingen har været og i biologi med hvordan det foregår som sådan og hvad det gør ved kroppen. selve rejsen består af den fysiske fordi man skal ud af landet f... -
Oldtidskundskab - Herodot
ForumindlægEr der nogle herinde, som har læst bogen Herodot? -
Religionskritik
ForumindlægNogen, der kender nogle gode bøger om religionskritik? -
Ødipus og Symposion
ForumindlægHej Tænkte på hvad der er godt at fokusere på når man gennemgår ødipus og symposion. Altså ødipus er jo en tragedie, så der kender jeg til tragisk ironi og tragediens opbygning etc., men hvad med symposion? -
forskelle mellem USA og Danmark
Forumindlægjeg er ved at skrive case i engelske og skal skrive om forskelle mellem USA og danmark er der nogen der har nogle ider ? håber i kan hjælpe -
islam og dommedag
ForumindlægHej jeg vil høre, om der er nogen der kan svare på, hvad det betyder for Islam, at der er en dommedag? vh. ida -
Gudeverden, buddhisme
ForumindlægI buddhismen er der 6-7 forskellige verdener. Hvis man har god karma, ryger man så op i gudeverden? -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej :) Jeg skal til mundtlig dansk i morgen og har to ord som jeg lige vil have helt på det rene hvad betyder. Marginalisere: I mine noter står der at Herman Bang skriver om de marginaliserede kvinder...men kan simpelthen ikke huske hvad det betyder.. Sekularisering: I mine noter står "I ... -
er der nogen der gider hjælp mig.
Forumindlæghvad er det blasfami? -
Dk
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvordan Danmark er blevet et kristent land og hvornår? -
Dommedag - Kristendom
ForumindlægI Islam er Dommedag jo et centralt begreb, men hvordan ser kristendommen egentlig på dommedag? -
2 spørgsmål til Buddhismen
ForumindlægHej Jeg har lige to spørgsmål til Buddhismen. 1. Lad os antage at vi har en fattig og en rig mand. Lad os antage, at de fødes med den status. Er det så et udtryk for karma? Altså at den rige har god karma, men at den fattige har dårlig karma. Hvis man fødes som en fattig mand og som 30-årig vi... -
Religionspykologi og almen psykologi
ForumindlægHej, vi er en gruppe der sidder og er i gan med AT, vi er næsten færdige, men mangler bare metode afsnittet.. Vi vil gerne kunne argumentere for hvorfor vi netop har brugt religionspsykologi i stedet for alemn psykologiske teorier, men vi ikke, hvordan vi skal gøre det og hvad det er de... -
Større skriftlig opgave .2.g
ForumindlægHeej.. Ville bare lige spørge om hvad i syntes der er mest at skrive om, og hvad i syntes er mest spændende inden for: Antikken og Danmarks tilblivelse. Tak på forhånd 2Raan -
Menneskets forhold til naturen - mulige emner og fag
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået bekræftet mit emne til min sidste AT7 opgave til sommer. Emnets navn er menneskets forhold til naturen, men her er jeg i tvivl om hvilken spændende emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil super gerne skrive i muligvis samfundsfag/psykologi og dansk... -
Nogen der har læst 'Et Dukkehjem'?? HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået et enkelt spørgsmål i skolen til romanen 'Et dukkehjem' af Henrik Ibsen. "Hvilket menneske- og livssyn giver Ibsen udtryk for i dette stykke?" Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak! -
USA's sikkerhedspolitik
ForumindlægHej. Jeg håber du vil hjælpe mig, da jeg er gået lidt død i det her :) Jeg har en opgave der lyder følgende: 2. Undersøg hvad der kendetegner Bush-regeringens sikkerhedspoltik før den 11. september 2001. AD 2. Jeg er herunder interesseret i at vide hvorvidt USA er idealistisk eller realistisk ... -
Islam
ForumindlægGoddag, Hvad betyder Islam ?? Frede eller hvad? Denke. -
Nexø: Ulven og fårene - hjælp
ForumindlægHei jeg skal skrive en analyse/fortolkning af ulven og fårene af Martin Andersen Nexø men historisk supplering, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe sagen and og hvad det er jeg skal lægge vægt på i en analyse. hjælp!! jeg er heller ikke sikker på jeg har fanget pointen i historien- hvad er ...
