Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19381 til 19400 af 27496
-
AT Om Kolera i KBH
ForumindlægHej jeg er igang med mit at projekt til AT i eksammen om kolera epidemien i KBH 1853 (Biologi A, Historie A). Til at illustrere den historiesk metode skal skal jeg bruge en kilde til at konkludere på. Er der nogen der har nogle foreslag eller ligger inde med noget ? Tak på forhård -
AT- EMPIRI ??
ForumindlægHeej Venner ;) Håber det går godt med jeres eksamens forberelser.. Jeg skal op til AT her meget snart, men har ikk rigtig forstået begrebet EMPIRI, og da jeg har biologi som en af mine to fag, er jeg derfor nød til at forstå det. Har søgt på nettet, men fandt ik rigtig noget brugeligt.... -
Bedømmelse
ForumindlægHej Jeg har lige fået min rettet rapport om PCR tilbage, og er godt nok utilfreds med bedømmelsen. Der er nogle kommentar som, efter min mening, holder slet ikke. Det er min biologi lærer der har rettet den og jeg synes at det er uretfærdig bedømmelse. Er der ikke nogen der kunne kigge på den og... -
2g opgave om rusmidler.
Forumindlæghejsa.. jeg er igang med at skrive 2.g opgave, om rusmidler, men har et lille problem med et spørgsmål.. i opgaven indgår matematik og biologi. spørgsmåley lyder sådan: Giv v.h.a et eksempel en matematisk beskrivelse af mængden af stof i kroppen ved regelmæssig indtagelses af stoffet? håber på a... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
Dna klassifikation
ForumindlægHej Jeg skal skrive en synopsis i AT indeholdende fagene biologi og oldtidskundskab. Jeg har fået emnet 'DNA klassifikation'. Jeg har store kvaler med at finde en indgangsvinkel. Hvordan jeg skal få integreret de to fag og dernæst hvilket materiale jeg kan bruge og hvor jeg finder det. Er... -
248 knogler i kroppen?
ForumindlægI religion har vi hele tiden fået fortalt, at jøderne har 248 påbud - én for hver knogle i menneskekroppen og 365 forbud - en per dag om året. Men min biologi undervisninger fortæller mig at der er 206 knogler i kroppen. Er der nogen som kan forklarer forskellen på 42 knogler ? På for... -
Hungersnød i Somalia
ForumindlægHej Jeg har skrevet om Hungersnød i Somalia. (Samfundsfag og Biologi) Jeg har skrevet om hvilke konsekvenser har sult i Somalia haft. Og hvilke reaktioner der sker i kroppen, når man sulter.(generelt) Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om i metode afsnittet? Jeg ved ikke hvilke metoder ... -
Evolution - 24 timers eksamen, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forberede mig til min biologi eksamen imorgen, og er stødt på flere problemer. Jeg har været så "heldig" at trække emnet evolution og er dertil blevet stillet spørgsmålet: Overvej hvorfor den genetiske variation i en population kan ses som et udtryk for... -
mundtlig bio - Eutrofiering i havet
ForumindlægHej alle Jeg har en smule svært ved det emne, som jeg har trukket til min mundtlige biologi. Er der evt en fra næstved som er en haj til det med økologi, som kunne tænke sig at tjene lidt penge i aten. så må i meget gerne kontakte mig på 22292289 :) jeg håber at der er en som kan hjæl... -
gærsvampe
Forumindlæghej alle sammen.. sidder her og laver biologi opgave og er nu gået i stå.. opgaven handler om gæring af glukose til alkohol.. håber nogen af jer hjælpsomme kan hjælpe mig. opgaven lyder således!!! hvilken betydning har gæringen for gæringsvampen??? hvor i naturen finder man gærsvampe?? og hvil... -
Gødningssalte
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med et spørgsmål i biologi som jeg ikke helt kan svare på. Nævn to gødningssalte og nævn to molekyler, hvori de to gødningssalte indgår i hos planten. Jeg tænker at nitrat og ammonium nok er svarene på et af spørgsmålene, men jeg er lidt usikker på hvilket et af dem. Hvis... -
24-timers eksamen i Bio B, hukommelse
ForumindlægHar lige trukket mit spørgsmål til biologi B 24-timers eksamen. I spørgsmålet står bl.a. "Du skal forklare, hvad korttids- og langtidshukommelse er, og kort belyse hvilke ændringer, der sker under hukommelse, indlæring og lagring." Er det nogen, der kan forklare mig de ændringer, ... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin... -
HJÆLP! Stamceller - transskriptionsfaktorer - induktiv metode
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i fagene religion og biologi. Jeg har problemer med at finde en kilde, som forklarer en induktiv metode ved forskning af stamceller. Forskerne har forsøgt at finde transskriptionsfaktorerne, som er essentielle i ES, og dette måtte have foregået ved en indukti... -
Elite-skoler
ForumindlægHvad er der galt i at opretter elite-skoler? Jeg mener, at det er sundt for et samfund, når man deler massen op. Nogen psykologer hævder, at det er godt for børn, hvis de er blandet. Det tror jeg ikke! Når elite-børn/unge er sammen virker det stimulerende, og de vil dermed opnå et bedre liv. Vi ... -
Primærproduktion og græsningsfødekæde?
ForumindlægHej... Jeg sidder lidt fast her i min eksamen i biologi... Har 2 spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med.. 1. Hvilke faktorer der kam have indflydelse på planternes primærproduktion? 2. Diskussion af planternes rolle i græsningsfødekæde, samt hvorfor planterne er afhængige af nedbryderfødekæ... -
24 timers eksamen - hormoner hjælp!!
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring min opgave som jeg har trukket. Har allerede svaret på spørgsmålene men det kunne være rart hvis nogle ville kigge det igennem og se om jeg mangler noget eller om der er fejl, er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen til biologi. ... -
Skal man skrive kildekritik i en AT synopsis?
Forumindlæg.. jaa.. jeg skriver AT med overemnet : Rejser, omhandlende Pest i Danmark i 1700-tallet. Jeg skriver i Historie A og biologi B og nu er jeg pludseligt blevet i tvivl om jeg skal skrive noget om kildekritik i synopsen eller om jeg bare skal komme ind på det når jeg skal forsvare opgaven? -
ELISA graviditet og mæslinger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en biologi opgave, og har nogle spørgsmål jeg skal svare på. Men jeg kan simpelthen ikke lige gennemskue det, så det ville være rart hvis nogen kunne forklare mig hvordan og hvorledes :-) 2. hvordan kan man teste, om en person har haft mæslinger tidligere 3. hvord...
