Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19401 til 19420 af 27879
-
Problemstilling til Slaget ved Dybbøl 1864
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en problemstilling omkring min AT-opgave (3.g) i morgen. FAG: Fysik og Historie Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg vil skrive om bagladegeværets betyding for krigen i Dybbøl 1864, og derved inddrage fysikdelen omkr... -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Vi har brug for et produkt!
ForumindlægHejsa. Kan I hjælpe os med at finde et produkt til vores fremlæggelse? Vi skal fremlægge om ca. 2 uger, og vi kan simpelthen ikke finde et produkt. Vores emne er ''Søvn''. Vores problemformulering er ''Hvad er søvnens formål?'' Hvis I kunne hjælpe os v... -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
Laktose
ForumindlægHej, jeg har emnet madspild, hvor jeg vil undersøge noget med laktose og holdbarhed. Jeg har nogle få spørgsmål, som jeg håber at i kan svare på: Hvad gør laktose for holdbarheden? Hvad er forskellen på laktosefri mælk og mælk med laktose? Hvad er det der gør, at det holder meget bedre? -
Kernestof?
ForumindlægFindes der et såkaldt kernestof i historie til 1.g? Såfremt i fald, der er en hjemmeside med en liste af en form for pensum, så ville det være dejligt med et link. Hvis ikke, (og i har tid) må i gerne skrive de emner ned, i har haft oppe i 1.g. På forhånd tak. PS: Hvis nogen også har til andre f... -
Fjollebillede
ForumindlægJa, ved godt at emnet har gået igen. Men har været igennem det hele. Skal bruge en ide til vores fjollebillede som vi ska ha taget torsdag. Vores klasse hedder 3.t Så nogle forslag med temaer der starter med T er velkomne. Derudover er vi matematik A-niveauere. Og lidt kendt som den klasse der bl... -
Musikipedia - Hvis du vil vide mere
ForumindlægJeg har netop lanceret Musikipedia (www.musikipedia.dk), som er en side med musikteori, opslag (akkorder, intervaller, skalaer, udtryk, funktioner), artikler, nyttige links m.m. Jeg tror at mange af jer herinde vil finde nytte i den, og jeg tillader mig derfor at poste et link her. Hvis i har kr... -
Landsteiner og AB0-systemet (AT)!!
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive synopsis til AT-eksamen.. Skriver om Landsteiners opdagelse af AB0-blodtyperne i fagene Biologi A og Historie A. Jeg vil høre om der er nogen, der skriver om samme emne, da jeg er kørt lidt fast (specielt i forhold til at finde relevante kilder). Håber der er nogen,... -
Religion og dansk
ForumindlægHej, jeg skal til min første AT-vejledning her på torsdag, men har problemer med at komme på nogle emner. Jeg ville høre om der var nogen, som havde nogle forslag? Skal i skrive i fagene dansk som jeg har på A-niveau og religion som jeg har på C-niveau. Håber I kan hjælpe mig på vej med at br... -
Hjælpp
ForumindlægKan i hjælper mig med mit produkt og de to sidste spørgsmål i min problemstilling. Mit emner er: sclerose Min problemstilling er: Hvad er sclerose? Hvordan kan det være, at størstedelen af de ramte får Attakvis sclerose, og hvordan ser helbredningsmulighederne ud i fremtiden, både i Danmark og i... -
Hjælp
Forumindlægjeg skal til at skrive BA opgave og læser selv arabisk og islam studier. Ville høre om i har gode forslag om hvad der kunne være et godt emne. Har overvejet at skrive om de forskellige årsager hvorfor en muslimsk kvinde vælger at gå med tørklæde eller noget i den stil... Håber at I kan hjælpe.. P... -
Opgave - Polynomier
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet denne opgave: "Produktet af to på hinanden følgende tal er 1122. Bestem de to tal." Opgaven er under emnet 'Polynomier', men jeg kan ikke finde ud af en metode indenfor polynomier hvorpå jeg kan udregne denne opgave. Jeg håber i kan hjælpe mig. P... -
Reducer: (a+b)(2a-3b)+a(-2a-b)-(-a-b)(3a+4b)
ForumindlægSom emnet siger vil jeg gerne have lidt hjælp med at regne den her ud. Og ja man kan tage den på lommeregner men vil gerne vide hvordan det bliver gjort nemmest og hurtigst. Reducer: ( a + b ) ( 2 a - 3 b ) + a ( - 2 a - b ) - ( - a - b ) ( 3 a + 4 b ) Mvh Lenze Ps: som jeg nævner vil jeg gerne h... -
HJÆLP til produktidéer!!!!
ForumindlægHeej... Mangler virkelig idéer til hvilket produkt der passer bedst til mit emne " Teenagernes udvikling" Det mit underemne og mit overemne er forandring og konsekvens. Det handler om hvordan begrebet teenager har ændret sig og hvad kulturen har været gennem tiden:) Skal fremlæg... -
Problemstilinger til rettigheder og menneskerettighedserklæringen
ForumindlægKære studieportalen jeg har en fremlæggelse for til om et par dage emnet er rettigheder og menneskerettighedserklæringen og den skal have nogle problemstillinger altså spørgsmål man ikke lige kan google svaret til. Man skal gå mere i dybden med sin undersøgelse. kan nogen hjælpe mig med at find... -
En times vikar-opgave
ForumindlægHej Alle sammen :) Jeg skal være vikar i 8.klasse i en time, hvor ungerne har dansk. Jeg har fået lov til at lave en opgave, som de kan arbejde videre med på biblioteket. MEN, hvad kan emnet være? Har I forslag? For det skal ikke tage mere end en time at lave det, og måske skal de også nå, at eva... -
Valg af underemne?
ForumindlægHejsa :-) Vi starter vores projektuge i næste uge, men ved ikke hvilket underemne jeg skal vælge. Overemnet er 'kultur'. Jeg står mellem to emner - jehovas vidner og adoption, men kan ikke vælge. Så hvad ville I helst høre en 20 minutters fremlæggelse om? (det er kun 8. årgang, de... -
samfundsfag A terminsprøve denne uge
ForumindlægHej allesammen Er der nogen som har været oppe i samfundsfag A i denne uge, med nogle af disse emner, hvor jeg kunne være så heldig at måtte læse en af opgaverne igennem , så jeg kan danne mig et overblik over hvad opgaverne går ud på. A handler om dansk udenrigspolitik B handler om dansk klimapo... -
Syrer og Baser- forsøg?
ForumindlægHej :) Jeg er lige nu i gang med at skrive en disposition vedrørende syrer og baser. Jeg skal lave nogle forsøg der skal vise noget ift. syrer og baser, emne: ligegyldigt.. Så hvis i har nogle gode konstruktive ideer som gerne giver 12 så skriv dem meget gerne! XOXO en meget desperat pige:))
