Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19401 til 19420 af 153151
-
Kronologisk, flashback - forklaring...
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare og eventuelt komme med et eksempel på en kronologisk rækkefølge og hvad flashback er? Forstår det ikke helt. I må meget gerne komme med et eksempel, det ville være super. Takker på forhånd -
Metode
ForumindlægHar bare et spørgsmål, om hvilken slags metode der er blevet brugt til at udvikle teorien om magtbalancen? tak for hjælpen på forhånd -
Viljens Triumf!
ForumindlægHej! Er der nogen herinde, der før har arbejdet med filmen Viljens Triumf Af Leni Riefenstal? Jeg har valgt at tage udgangspunkt i filmen i min AT eksamen og jeg ønsker her at komme ind på hvilken fremtid, der loves i filmen? -altså hvorledes bryder filmen med det moderne?-Hvilke forhåbninger s... -
Epos - Anaylyse og Fortolkning?
ForumindlægSider og læser op til min old eksammen, men er i tvivl om hvordan et Epos skal analyseres? på forhånd tak -
Føljeton eller reportage?
ForumindlægHej derude! Jeg skal skrive en dansk aflevering om Herman Bangs "Fra Lighuset", men jeg er lidt i tvivl, om det er en føljeton (og i så fald hvorfor) eller om det er en reportage? -
Feminisme !
Forumindlæg- Hejsa! Jeg har et emne om feminisme, og der er noget jeg fisker efter, som jeg ikke kan få fat på.. - Hvad gjorde kvinderne, for at få stemmeret? -
Hjælp !!!!
ForumindlægHej hvad er det moderne gennembrud og det folkelig gennembrud? forskellen? - er novellen I modesalonen det moderne gennembrud eller? -
Matas
ForumindlægVed nogen hvornår reklamen er blevet udgivet (årstal) ? Tak på forhånd -
Problemstilling om Korea-krigen, holdnings- og vurderings spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om der nogen som havde et forslag til et godt holdnings- og vurderingsspørsmål til problemstillingen: Hvad er/var konsekvenser af Koreakrigen? Det er en smule svært for mig at formulere et godt spørgsmål som ikke involverer samfundsfag, men som også inddrager noget om kon... -
Find samtlige rødder i tredjegradspolynomium. Hjælp?
ForumindlægOpgave 2. Vis at x=2 er rod i 3x^3+x^2+11x+2 og bestem samtlige rødder. Jeg har bare sat 2 ind på x's plads: F(2)= 3*2^3+2^2+11*2+2=0 = 3*8+4+22+2=0 = 24-4+22+2=0 = 0 = 0 Nu hvor ligningen går op, ved vi at x=2 er rod i 3x^3+x^2+11x+2 Hvordan gør jeg når jeg skal find... -
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Kan ikke slette min tråd
ForumindlægUps kom til at oprette et sørgsmål -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
AT WHAT!?!?!
Forumindlæghej jeg har meget brug for hjælp til AT, jeg har en opgave for hvor de spørge om hvad AT er, altså jeg ved godt at det er Almen studieforberedelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. har brug for al den hjælp jeg kan få. skriv hvad du ved om det. Tak hilsen ATidiot -
Hjælp til problemformulering! (Bilisme) - Haster!
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i fagene Historie og Fysik. Mit emne er Bilisme og jeg har lavet en midlertidig problemformulering, men jeg vil meget gerne have respons og kritik på den, da mine vejledere ikke rigtig reagerer. Den ser således ud: Bilisme Problemformulering: Hvilken betydning har t... -
Hjælp til Analyse.
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP, jeg skriver i fagene Historie og Samfundsfag. Jeg ville høre om der var nogle der havde nogle inputs til mit analyserende spørgsmål. 2. Analyser årsagerne til at det lykkedes nazisterne at overtage magten i Tyskland. Inddrag historiske kilder, økonomiske o... -
A-fag på gym..
ForumindlægHej. Når nu man snakker om at have 5 A-fag på gymnasiet, og altså lægge en vis procentdel til sit gennemsnit, snakker vi så også de oblikatoriske A-fag som Dansk A, historie A, og hvad man ellers har, eller snakker vi de fag man SELV vælger? Kom lige lidt i tvivl.. -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
Ødipus og jokastes børn?
ForumindlægHej Jeg har læst mig til at Ødipus og Jokaste får 4 børn i alt, men i Ødipus bogen refereres der hele tiden til disse afkom som værende afskyelige og gyselige? -- hvad er historien bag dette?
