Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19461 til 19480 af 41309
  • HJÆLP SØGES VIRKELIG

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som har nogle gode forslag til enmer i fagene religion og biologi, når hovedemnet hedder 'rejser - udvikling og ny viden'. - Helst noget andet end Darwins evolutionsteori! jeg tænkte på abort, men kan ikke sætte rejse ind ?
  • AT om pest

    Forumindlæg
    Hej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her....
  • Blødersygdom 2.

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • hjaelper gerne ved hver oversaettelse

    Forumindlæg
    Hvis der er nogen som til gengaeld kan hjaelpe mig med mine biologi indlaeg om elektroforese og hardy weinberg ville jeg virkelig glaede mig ;)med venlig hilsenjeg garanterer at i vil faa top karakter, hvad det angaar dansk ---> tysk oversaettelser ;)
  • Hjælp til aflevering om blødersydom

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • Kontrolplader

    Forumindlæg
    HejJeg har et lille problev i forhold til min biologi aflevering. Jeg forstr ikke helt hvad en kontrolplade er. Hvordan den præcis laves og hvorfor der vil komme kolonier på kontrolpladerne?Er der nogen som kan hjælpe mig.På forhånd tak
  • kost og ernæring

    Forumindlæg
    Hej jeg skal holde et lille oplæg i biologi om et emne indemfor emnet "kost og ernæring" det skal bare være et lille, spændende tema, som jeg kan uddybe i et oplæg på 5 min. nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg kan vælge? (:
  • Er jeg tosset?

    Forumindlæg
    Har en opgave i Biologi om - bestemmelse af koncentrationen af klorofyl i søvand.Forstår ikke spørgsmålet, der lyser således:Hvilke forskellige biotiske og abiotiske fakorer bestemmer mængden af klorofyl i søvand?Nogen der kan hjælpe med dét?Tak for hjælpen =)
  • MEGET sværer opgaver

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har siddet og lavet 10 biologi opgaver idag. Og jeg har simpelthen svært ved 2 af opgaverne. Jeg håber I vil prøve at se på dem og evt. hjælpe mig. Mange tak. I kan se opgaverne i dette link. http://peecee.dk/upload/view/167579
  • Mendels 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle kloge biologi folk, der kan forklare Mendels lov grundigt. Jeg forstår simpelten ikke hvordan man laver genetik opgaver med med Mendels 2. lov. Hvornår ved man at noget viser epistasi. Mange tak
  • blodtype og antigener- antistoffer

    Forumindlæg
    hej, har lige brug for lidt hjælp til biologi opgaven om blodtyper spørgsmålet lyder: moderen har blodtype AB of faderen blodtype 0. hvilke blodtyper kan børnene tilhøre? hvilke antigener og antistoffer har forældrene og børnene håber at der er nogle som kan hjælpe mig mange tak
  • katastrofe- AT natursynder

    Forumindlæg
    Katastrofe natursynder. jeg har valgt AT om Regnskoven, i fagende biologi og engelsk, men jeg er barte ikke sikker på at jeg kan lave en ordenligt problem formulering, eller hvad jeg helt skal skrive. hvir skal jeg starte. ?
  • at-årsprøve

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har at-årsprøve meget snart i biologi og kemi, men jeg ved ikke helt hvordan den kommer til at forløbe. hvad skal man starte med at sige når man står foran lærer og censor? og hvad skal man slutte med . . jeg er helt lost, og håber på noget hjælp på forhånd tak
  • at-prøve ??

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har at-årsprøve meget snart i biologi og kemi, men jeg ved ikke helt hvordan den kommer til at forløbe. hvad skal man sige når man står foran lærer og censor? . jeg er helt lost, og håber på noget hjælp på forhånd tak
  • HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er i gang med at skrive AT om designerbabys.. Mine fag er Biologi og engelsk.. Ville høre om der var nogen der havde lavet en biologirapport om netop det, som de kan sende, eller bare hjælpe mig lidt på vej. Det ville virkelig være en stor hjælp.. :D
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Jeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus
  • Dyre og planteceller

    Forumindlæg
    Godmorgen! Jeg har nogen biologi spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om. Hvad er ligheder på en dyrecelle og en plantecelle? Jeg ved, at de er ret ens, men er lidt i tvivl. Hvornår kalder man kromosomer for kromosomer? (Noget omkring nogen faser...) Tusind tak for hjælpåen!
  • Hvad er planteformering? Og hvad er dyreformering?

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget biologi. Så hvis i kunne komme med en forklaring på hvad, planteformering er, og hvad dyreformering er så kunne det være fedt. Har søgt på en masse hjemmesider, men det er ret svært at finde ud af hvad for noget af det jeg skal skrive ned. Så håber i gider at...
  • MUSKLER!!!!

    Forumindlæg
    har et lille spørgsmål i biologi! svaret er sikkert meget simpelt men jeg har svært ved at forstå begreberne:S Spørgsmålet lyder: de to kendte proteinstrukturer i musklerne kaldes myosin og aktin, hvad er deres funktion?? Håber nogle kan hjælpe!!
  • HJÆLP VAND!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (klim...