Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19461 til 19480 af 27496
-
Haster virkelig!
ForumindlægSkal aflevere et rapport om fysiologiske målinger i løbet af denne uge, men har ingen anelse for hvordan jeg skal begynde, og hvordan såden et rapport skal se ud. Er der nogle af jer som har lavet den rapport,og kan lægge det under biologi, fysiologiske målinger for så ved jeg i det mindste hvord... -
Hej - hjælp til bedømmelse
ForumindlægHej Jeg er en dreng i 2. g. Jeg har lige afleveret en Biologi rapport som jeg kun fik 4 for, dette kan jeg ikke forstå da jeg fik hjælp af både min far og mor som er læger på højt plan. Nogle der vil komme med deres bedømmelse så jeg kan finde ud af om jeg var totalt ved siden af eller min lær... -
Hjælp til produkt - reklamer
ForumindlægHej, Jeg er igang med forberedelser til projektopgaven i 9. klasse, mit emne er neuromarketing og reklamers påvirkning på hjernen og vores købsbeslutninger. Jeg har en smule svært ved at finde på et godt og kreativt produkt( det må gerne kunne indrages meget i fremlæggelsen.) Har selv tæn... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej jeg mangler 6 undrespørgesmål til min problemformulering om Co2. Jeg har over emnet Udledning af stoffer,og under emne Co2, skal jeg fortælle om grundstoffet og historien bag Co2 altså en tidslinje (f.eks skotisk fysiker) Jeg ville også tage biologi, geografi og fysik. -
AT - kræft
ForumindlægHej, jeg har endelig valgt et emne til AT. Jeg har gjort mig nogle overvejelser over at skrive om Cancer, og jeg har her tænkt mig at skrive i fagene historie og Biologi. Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan inddrage faget historie i dette emne. Er der nogle der kan hjælpe? -
MÅ MAN??!
ForumindlægHeej. Jeg skriver om diabetes 2 i biologi og historie, vedrørende den generelle samfundsudvikling, vores leveforhold, osv. Mit spørgsmål lyder på om jeg må indsætte et afsnit omkring hvad der kan gøres ved problemet, konsekvenser osv. til sidst i opgaven, når det ikke står i min problemformule... -
Historie metode og teori
ForumindlægHej, jeg har et AT forløb i biologi og historie, heraf har jeg valgt emnet; pesten. Jeg er lidt i tvivl om mine metoder. Jeg ville selv sige at jeg brugte en kildekritisk metode og en spormetode, i det jeg er kritisk overfor mine kilder og så samler et mønster, der danner en "helhed&quo... -
Virksomheds budgetter
ForumindlægKære alle. Jeg skal lave opgave 8.6 i bogen "Erhvervsøkonomi - videregående uddannelser" af Jørgen Waarst og Knud Erik Bang. Pga travlhed har jeg ikke haft mulighed for at følge alle undervisnings timerne i faget og vil høre om der er nogle som ligger inde med de vejledende løsninger ti... -
Beregn slagvolumen i hvile
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i biologi, som jeg har lidt svært ved at regne, håber nogen kan hjælpe? Opgaven lyder sådan: Hvor stort ville dit slagvolumen være i hvile, hvis dit minutvolumen i hvile fx var på 4,2 Liter/min? Anfør beregning: -
HJÆLP, det haster.
ForumindlægJeg sidder her og prøver at kæmpe med nogte biologi jeg håber der er en der vil hjælpe, jeg har en opgave for om hæmning af nervesytemet. Og jeg har fået et spørgsmål der lyder: hvorfor kan neurotansmittere i fremmede synapser udløse et aktionspotentiale ved at øge Na+ - permeabiliteten ? Håb... -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
Valg af fag og sag! HJÆLP
ForumindlægVille lige hører jer om det er en dårlig ide at vælge to C-niveau fag.. Mine lærer siger forskellige ting nemlig.. Har overvejet at vælge noget om biologi og religion som jeg jo som sagt har på C niveau. Nogle der har nogen ideer til sager? PLEASE.. Heeh!! på forhånd TAK! -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
AT synopsis
ForumindlægHey. Jeg har stadigvæk ikke fået fastlagt mit valg af emne helt endnu. Kunne godt tænke mig at skrive om transhumanisme(bruge videnskab og teknologi, til at forbedre/udvide mennesket) og noget samfunds filosofi. Jeg har valgt følgende fag : Biologi og filosofi. Nogen der kan hjælpe mig med det s... -
Forberedelse til en test
ForumindlægHej studi En af mine lærere vægter meget ens skriftlige karakter på en skriftlig prøve, som vi får for hver periode (der er 3 for året.) Faget er biologi. Nogen der har erfaringer med at forberede sig godt til skriftlige prøver? Sad virkelig og terpede pensummet før prøven, men det gik ikke speci... -
HASTER. historie -bio størreafl. opgave
Forumindlæghej alle sammen håber at der er en eller andet kan hjælpe mig.. Jeg har en opg. som skal afslutte her på gym. og det skal handle om to fag. historie og biologi. har overvejet at skrive om fremtiden .. -Kunstig intelligens -befrugtning. Men jeg kunne ikke rigtig finde på en produkt. er der n... -
Synopsis??
ForumindlægJeg er i gang med en større synopsis - den obligatoriske i 3g. Jeg skriver i fagene biologi og samfundsfag - og mit emne er fedme. Jeg har bare det problem at jeg ikke helt ved, hvilket "område" jeg skal bevæge mig ind på i samfundsfag. Så nogen der har nogen ideer? På forhånd tak. ... -
Pensum
ForumindlægHej venner... Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt? Hilsen jeres ven -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ...
