Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19521 til 19540 af 158924
-
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :) -
Funktion
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvordan man finder en funktionsforskrift for en linje på et kordinatsystem... er der nogle der evt. kunne hjælpe med en youtube-video eller noget? mangler lige at få strammet lidt op på det:) -
Hjælp til integration
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan hjælpe mig med at integrere følgende fem: 1) (x^2)*e^x 2) (x^2)*ln(x) 3) (x^2)/(e^x) 4) ln(x^2+x^4) 5) e^(3x-1) Tak på forhånd! -
eksponentiel regression
Forumindlæghvad er eksponentiel regression og hvad bruger man det til???? -
Rødder
ForumindlægBeregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8 -
Trigonometri
ForumindlægKan en hjælpe meg? Definer funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. Definer funktionen tangens. Forklar hvilke værdier de tre funktioner kan have. Redegør for værdierne af sinus og cosinus for vinklerne 60?, 90? og 120?. -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg har en eksamenspørgsmål: - gøre rede for differentialkvotient. Udled diferentialkvotienten for to simple funktioner. er der ikke en video, der besvare spørgsmålet`??? HEEELP PLEASEEE .. Jeg skal op i det på tirsdag :/ -
statistik
ForumindlægHej Jeg laver pt. nogle opgaver ang. deskriptiv statistik fra kapital 1 i dette kompendium; http://www.hansreitzel.dk/%C3%98konomi/Grundl%C3%A6ggende-statistik/~/media/42E55F46B7DA4E6785E51C63697ED0A8.ashx Jeg er dog i tvivl om jeg har løst opgaverne korrekt - så mit spørgsmål går på, om der er ... -
hjæææælp
ForumindlægDen stående person er 1,76 m høj, og den liggende person er 1,68 m høj. Afstanden fra den liggende persons hoved hen til flagstangen er 10,5 m. Hvor høj er flagstangen? Nogen der kan hjælpe? -
SRP om pest Eksempel
ForumindlægNogle der har en SRP om pest, som de kan sende til mig -
Pythagoras' læresætning
ForumindlægHej! Jeg skal lave bevisførsel for Pythagoras' læresætning, og jeg ved ikke lige hvordan, jeg skal gøre det. Så er der evt. nogen som i forvejen ligger inde med det? -
Antal eksamner
ForumindlægHej Jeg har fået at vide at jeg skal op til fuld pensum og går på 2g. Men jeg er dog ikke sikker på hvor mange eksamener jeg skal op i. Fordi jeg ikke er sikker på om at jeg skal op til mundtlig og skriftlig i alle de fag jeg afslutter i år, Eller kun mundtligt Har fået at vide, at der ikke... -
hjælp
Forumindlæghvis en rombe er en frrkant, hvor alle frie sidder er lige lange. hvad er det størst mulige areal er, som en rombe kan have, hvis sidelængden i romben er 9? -
HJÆLPPPP
ForumindlægHej allesammen jeg skal op til en MEGET VIGTIG eksamen imorgen. Jeg forstår bare ikke en skid af eksponentiel funktioner osv. EN MEGET SØD SJÆL SOM VIL FORKLARE MIG DET? Har selv prøvet at google osv. kan bare ikke forstå det. KYS PÅ DEM DER HJÆLPERS HÅND!!!!! -
cirkel er givet ved ligningen
ForumindlægEr i gang med en matematik opgave men sidder nu fast med opgave A, billed af opgave er vedhæft mange tak på forhånd -
SRP- Emne????? Hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak. -
Eksponentiel funktion
ForumindlægKan nogle hjælpe? :) Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). Løs ligningen f(x) = 125. -
andengradspolynomium på formen
Forumindlæghvordan løser man det her? -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A...
