Søgning på: engelsk disposition eksempel. Resultater: 19521 til 19540 af 43153
-
Naturgeografi eksamen
ForumindlægHej, Jeg har i dag trukket et spørgsmål i NG og udfra det skal jeg lave problemstillinger. Er der nogle der kan hjælpe mig med det? Spørgsmål: Teorien om pladetektonik er i dag generelt anerkendt. Hvilken viden har gjort teorien alment accepteret? I din disposition og fremlæggelse skal... -
Redox
ForumindlægHalløj. Jeg skal til eksamen i Kemi nu her.. og jeg sidder og arbejder på nogle dispositioner.. Men der er noget, jeg ikke helt kan finde ud af. Spørgsmålet er om Redoxkemi. Der redegøres for forskellige typer af redoxreaktioner og afstemning af disse. Brugen af redoxreaktioner til id... -
Fældningsreaktioner for salte
ForumindlægHej. jeg har dette eksamens spørgsmål som jeg vil lave en lille disposition til: Opløsninger. Fortæl om: 1) Fældningsreaktioner for salte. 2) Forklar de kemiske størrelser stofmængde og stofmængdekoncentration. 3) Fo... -
Kapitalisternes reaktion til strejken i det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle jer kloge hoveder! Jeg arbejder på en disposition til dansk mundtlig eksamen i 9. klasse, der handler om det moderne gennembrud. Jeg er nået til, at arbejderne, inspireret af Karl marx, Pio og det socialistiske ugeblad "Socialisten", fandt ud af, at de burde være meget høje... -
FYSIKEKSAMEN!!!!
ForumindlægHvordan forebereder i jer fra en bog til eksamen. Jeg har orbit C og dvs. har fysik på C-niveau, hvor jeg skal til fysikeksamen i år måske. Til en fysik eksamen skal man så lave forsøg for det emne man får eller komme med eksempler på udregninger, som de opgaver der er i bogen og oven i fokla... -
FYSIKEKSAMEN!!!!
ForumindlægHvordan forebereder i jer fra en bog til eksamen. Jeg har orbit C og dvs. har fysik på C-niveau, hvor jeg skal til fysikeksamen i år måske. Til en fysik eksamen skal man så lave forsøg for det emne man får eller komme med eksempler på udregninger, som de opgaver der er i bogen og oven i fokla... -
mundtlig matematik - 15 min?
ForumindlægHej. Det her er spørgsmålet jeg skal lave disposition til i mundtlig matematik... Har i nogle ideer til , hvad jeg mere kan komme ind på, for mit oplæg skal vare 15 min. og det gør det nok ikke når jeg kun redegører for den aksiomatisk deduktive metode og beviser en sætning.. eller er det n... -
Haster.. eksamenspørgsmål til økosystemet, engen
ForumindlægHej.. Jeg sidder og er i gang med at lave dispositioner til biologieksamen, men er kommet lidt i knibe, for ved ikke hvad jeg skal snakke om til følgende spørgsmål: 1. Analysere hvilke biotiske og abiotiske faktorer der har særlig betydning for engen. jeg ved godt hvad biotiske og abio... -
kroppens cirkulationssystem
ForumindlægHey, jeg skal op i biologi på tirsdag og er igang med at lave disposition over de 12 emner jeg har fået udleveret. et af punkterne til et af emnerne er "Beskriv kroppens cirkulationssystem", jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "kroppens cirkulationssystem" er, har kigg... -
FSA dansk mundtlig
ForumindlægHej... Jeg skal op i FSA i dansk mundtligt på fredag... Ville bare høre om nogle kunne give mig nogle gode råd.. Jeg skal op i synops. Jeg trak emnet "Kønsroller" og valgte teksten "Vaske og tørre" af venterpaafar.dk (du har så evigt ret, sang nr 4).. Min disposition ser såda... -
Egenskaber ved sinus, cosinus og tangens.
ForumindlægHej alle. Jeg skal på mandag fremlægge nogle væsentlige egenskaber ved sinus, cosinus og tangens og gå i dybden med cosinusrelationerne. Jeg er lidt i tvlvl, om jeg skal bevise sinus, cosinus og tangens i en retvinklet trekant vha. enhedscirklen, og herefter kort fortælle om sinusrelationerne og ... -
Den anden afledede
ForumindlægJeg står og skal til at op i mundtlig mat A her til December (!!!), og sidder derfor med dispositionerne. Jeg er i min søgen efter materiale stødt på begrebet "den anden afledede" og jeg forstår, at hvis den fremkommer ved at differentiere differentialkvotienten for en funktion så f(x)-... -
Vækstmodeller til mundtlig eksamen
ForumindlægHej - jeg er ved at sidde og forberede nogle eventuelle dispositioner til en mundtlig eksamen i matematik a, og jeg er kommet i tvivl om, hvad jeg ville skulle komme ind over i et spørgsmål. Spørgsmålet handler om vækstmodeller, hvor jeg skal arbejde med lineær og eksponentielle vækstmodeller hh... -
Eksamen -lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt f... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Radiobølger og lydbølger
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skriver en disposition til fysik eksamen om en uge. Jeg har fået lavet stort set alle dispositonerne til div. emner, og er nu kommet til lyd i bogen nu prisma 9 (mellem mennesker). Jeg skal til at skrive om radiobølger, lydbølger, modulation og bærebølger. Hvordan er de hve... -
Tysk eksamen? HJÆLP
ForumindlægHej - Jeg er i gang med at lave min tysk disposition til mundtlig eksamen i tysk. Jeg har trukket overemnet "Ich bin jung" og dertil har jeg valgt underemnet "skønhedsidealer". Jeg forstår ikke hvad det vil sige at skulle komme ind på tyske kultur og samfundsforhold, er der en... -
Iliaden - formål?
ForumindlægHej med jer! Jeg skal op i old på fredag, og er i gang med at forberede en disposition til Iliaden, som jeg kan hive frem, hvis jeg trækker dette epos. Mit spørgsmål lyder derfor på: Hvad var formålet/budskabet med Iliaden? Og hvilken funktion har den haft? Umiddelbart kan jeg kun komme på, ... -
Mundtlig matematik - Optimering
ForumindlægHej allesammen! Jeg har mundtlig eksamen i matematik i morgen, og er igang med at lave mine dispositioner til prøven, meeen der er ét emne, jeg har haft svært ved at forstå, optimering. Derfor tænkte jeg om der er nogen, som kan forklare mig det? Evt. give mig nogle eksmpler, som er lette at fo... -
Spørgsmål.
Forumindlæg"Differentialligningsmodeller Forklar om differentialligninger og modellering vha. differentialligninger. Tag fx udgangspunkt i ’Vand i spand’ eksemplet, den logistiske vækstmodel, rygtespredningsmodellen eller en helt anden." Hej. Jeg er i gang med at lave dispositione...
