Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19521 til 19540 af 27496
-
Osmotisk tryk
ForumindlægSe vedhæftet fil. Jeg har biologi på flex, og er blevet bedt om at finde det osmotiske tryk ud fra en formel (jeg har vedhæftet den herunder). Jeg har beregnet C. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde R, som jeg skal bruge til at beregne trykket? Nogle der kan hjælpe mig. Det er det ene... -
Evolution
Forumindlæg24 timers biologi eksamen, det supplerende spørgsmål lyder følgende: "Du skal endvidere gøre rede for og vudere hvad kendskabet til DNA og DNA-analyser har betydet for vores vide om menneskets evolution" Hvis nogen af jer har litteratur henvisninger, skrevet om det, etc. så smid et indlæg -
Længde-spænding relationen
ForumindlægJeg er igang med SRO, og har fagene biologi - idræt. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af at forklare længde-spændingsforholdet i en muskel, er der nogen der kan forklare mig det. Jeg har forstået det sådan at det er når aktin og aktin "støder" sammen at der opstår spænding, men er det... -
ilt biologiske betydnig i økosystemet
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i mdt. biologi på mandag og skal bl.a. forklare ilts biologiske betydning i økosystemet. Jeg skal tage udgangspunkt i en skematisk fremstilling af en dam som økosystem. Samspillet mellem producenter, planteædere og røvdyr samt de abiotiske faktorer er skitseret. Ved ikk... -
Hjælp til bestemmelse af metode!
ForumindlægJeg har i min problemstilling skrevet: - Hvad er tuberkulose? (biologidel) men hvad er det for en metode jeg har brugt til at forklare det med? Er der noget der bare hedder redegørende i biologi - eller er det det der hedder kvalitativ? Derudover kan jeg heller ikke finde metode til denne problem... -
Nervesystemet
ForumindlægSidder og læser op til biologi, og der er kommet nogen spørgsmål op som jeg ikke kan finde svar på nogen steder, dette er ting jeg ikke selv forstår.. Nervesystemet: Hvad forstås der ved en stimulans? - Og hvad er stimulansers virkning på nervecellen. ` Enzymer: Hvordan dannes enzymer i den... -
Illustreret videnskab
Forumindlæghejsa, har lige trukket emne i biologi, og har fået en tekst fra illustreret videnskab. Tænkte på om at der var nogle der havde abonnement på illvid, og ville hente artiklen til mig, da jeg godt kunne bruge nogle billeder derfra. Artiklen hedder: Dårlige kopier slipper kræften løs.. MVH BoWie -
Hvad var Durkheims overordenede teori omkring samfundet?
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en synopsis om Mendel og Durkheim. (Biologi - samfundsfag) Jeg har bare et lille problem med hensyn til de teorier som Durkheim havde, og hvordan jeg skal sætte dem i forhold til miljø og arv og Mendels teorier. Derfor kunne det være skønt hvis der er nogen som hur... -
Studere i USA på College
ForumindlægHej Jeg vil gerne bruge mit sabbatår på at komme ud og rejse. Jeg kunne godt tænke mig USA og vil derfor spørge nogle herinde om hvor man finder information om at studere på et college i USA. Jeg er interesseret i at studere i 3-6 måneder og gerne et naturvidenskabeligt fag, helst biologi/humanbi... -
Pasteur. AT
ForumindlægJeg har et problem med metoder i biologi. Jeg har om Louis Pasteur, og skriver om hans undersøgelser, og hvordan han kom frem til det. Hvilke metoder er det han brugte.? Han eksperimenterede jo i laboratoriet, hvilke slags metode er det så? Kan jeg bruge induktiv og deduktiv metode her? Og er der... -
htx eller..?
ForumindlægHej :) jeg skal vælge et gymnasie,men jeg er meget i tvivl. jeg kan godt lide fagene på htx, som fysik og biologi men jeg føler ikke rigtig at jeg har lært noget i de fag og i matematik fik jeg 7 men det var lige på grænsen til et 4- tal.. hvad skal jeg gøre? bliver det for svært? tak på ... -
Mendels 2. lov majs
ForumindlægHej alle. Jeg har en biologi rapport til snart. Og der er nogle spørgsmål jeg er usikker på. Jeg håber I vil hjælpe. 1: Diskuter betydning af mutationer for planternes udvikling. 2: Diskuter betydningen af Mendels opdagelse af geners uafhængige nedarvning (2. lov). 3: Diskuter om der er afvigels... -
submaksimal og maksimal konditionstest
ForumindlægJeg skal i en opgave (biologi/Idræt) forklare forskellen på submaksimal og maksimal konditionstræning. Jeg er i tvivl om det har noget med direkte og indirekte konditionstest at gøre ? Jeg har fundet noget på nettet: Indirekte bestemmelse - opdeles i maksimal og submaksimal (cooper test) Direkte... -
Forhold.?
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
forhol mellem vægt
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
Nyt fag i gymnasiet: Bioteknologi
Forumindlæghttp://jp.dk/indland/article1436084.ece Det var da også på tide, at der kommer et alternativ til 'gummistøvlen'. Disse fag har de sidste mange år være langt foran (set på antal deltagere) biologi-faget på de videregående uddannelser. Det kunne være man skulle overveje at blive gymnasielær... -
Bioteknologi terminsprøve
ForumindlægTror I, at ens lærer kan finde på at bruge opgaver fra gamle biologi-eksamenssæt og opgaver fra gamle kemisæt, når man skal op til bioteknologi terminsprøve? Eller bruges der blot DELE af gamle bioteknologi eksamenssæt? Og er der nogen, der har nogle råd til, hvordan man bedst forbereder sig? Bå... -
Hjælp til omformulering af problemformulering
ForumindlægJeg er ved at lave AT-synopsis i religion og biologi, hvor jeg har valgt at arbejde med Darwins evolutionsteori. Jeg har en problemformulering, men den skal omformuleres, så den bliver til et spørgsmål. "En undersøgelse af hvordan Charles Darwins evolutionsteori var et videnskabeligt gennemb... -
respiration mitokondrier
ForumindlægJeg har en biologi prøve imorgen og er igang med at forberede mig. Der er 2 ting der undre mig lidt, og jeg har ikke kunne finde svar på internettet. Foregår der respiration i mitokondrierne i en celle? og hvad er mitokondriernes formål? Er der ikke også en der på en børnevenlig måde vil forkla... -
EP: Kan motion mindske risikoen for kræft?
Forumindlæghej. jeg skal igang med min EP. jeg har fundet udaf hvad jeg vil skrive om i biologi og hvilke emner jeg skal indover. men jeg skal også skrive den i matematik på b-niveau. Er der nogen her inde som har nogle gode råd eller idder. jeg har tænkt lidt over funktionsteori og statistik. men ved ikk...
