Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19521 til 19540 af 38620
-
Beregning af skæring til bestemmelse af et objekts position
ForumindlægHej, jeg sidder og bikser med lidt matematik her, og skal til at finde beskæring til bestemmelse af et objekts position. Hvilke formler er det der skal benyttes til dette formål? -
Hjælp til engelsk Mundligt
ForumindlægHej . Jeg skal snart op i engelsk mundligt og har overemmet beingen different . Har valgt at snakke om Nick Vujicic, men ligenu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal skrive om ham ... Nogen der har ideer?:) -
AT - samfundsvidenskab
ForumindlægKunne én evt. komme med et eksempel på kvantitativ og kvalitativ metode i samfundsvidenskab? Det vil hjælpe mig rigtig meget. -
Historie = objektivt ?
ForumindlægHvordan er historie objektivt og sagligt ? -
Grisen-Kortfilm budskab
ForumindlægJeg har valgt filmen valgaften til min mundtlige prøve og kan huske at 'grisen' også handlede om racisme. Derfor havde jeg valgt at perspektivere valgaften til grisen. Jeg har set grisen man kan ikke finde frem til budskabet? Nogen der kan huske hvad budskabet var i 'grisen... -
Engelskfilm -losing a parent
ForumindlægJeg skal bruge en engelsk film, til min mundtlige prøve. Den skal handle om at man bliver svigtet af en af ens forældre og skal vise om det har gjort nogle påvirker på barnet opvækst. Håber nogle har nogle gode foreslag :-) -
Estimater på b_0 og b_1
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan jeg indregner ln i det her. Skal jeg bare estimerer beta 1 og 0, også tager ln til de færdige estimator eller hvordan? -
For meget talesprog?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en danskopgave, og jeg er lidt i tvivl, om jeg godt kan skrive hænge ud, eller om det bliver for meget talesprog? Er der om muligt andre ord, som har samme betydning, som at hænge på gadehjørner? På forhånd tak. -
Litterær Artikel
ForumindlægHay ! Skal til at skrive en litterær artikel og blev lige i tvivl, må/skal ikke/skal den være i punktform ? -
Hjælp!! - hvilken roman skal jeg vælge??
ForumindlægHej alle jer herinde på Studieportalen. Jeg skal arbejde det næste stykke tid med en selvvalgt roman her i 10. klasse. Men kan har ingen ideer til, hvilken roman jeg skal vælge. Det skal være en ungdomsroman, som er god at arbejde videre med (gerne med tydelige budskaber og så videre) Er der nog... -
en nemt spørgsmål ;)
ForumindlægHEJ ER DET OKAY HVIS JEG SKIFTE TID ALTSÅ DATID , NUTID OG .... MANGE GANG I EN ENGELSK STIL ???? TAK -
Hjælp til dansk
ForumindlægHej jeg har et problem med 1.lav personkarakteristikker af de vigtigste personer 2.Hvad er tekstens temaer 3.find modsætninger i teksten 4.Har teksten en morale 5.hvad tror du forfatteren vil fortælle med historien 6.hvad har betydning for dig i din tilværelse -
Procent regning
ForumindlægHej folkens nogen der kan hjælpe mig med denne procent regning.. Hvis man har 13% i 2007 og 3,5% i 2008 hvordan beregner man så forskellen/nedgangen i procent?:) -
Essay hjælp!
ForumindlægHey! Jeg har brug for lidt hjælp! Jeg kan ikke komme i gang med mit essay. Jeg skal skrive et essay om et fiktionsessay som hedder Hvis der var krig i Norden, som er skrevet af Jane Teller. (Essayet er fra 2002) Nogle der kan give et godt råd, eller prøve og lave en god start for mig. Tak på for... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHelium, Natrium, Kviksølv , lysstofrør og sparepære. Der findes to lyskilder. Den ene temperaturstrålere den anden damplamper. Hvilken af disse to hører de under? Og Hvorfor? Hvad vil det sige at den enten er temperaturstrålere eller damplamper? -
VØ Tutor søges
ForumindlægJeg søger en tutor der kan hjælpe mig med VØ. Jeg går på HA almen og derfor er det vigtigt du har et kendskab til pensum på denne uddannelse. Prisen kan forhandles. -
Engelsk skr. prøve!
ForumindlægHej, er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan finde gamle eksamenssæt til engelsk(skr.), hvor man kan øve sig. Havde en gang prøvet en hjemmeside, hvor der var delprøve 1, med løsning. Jeg kan dog ikke finde den nu! Håber i kan hjælpe mig, skal snart op til en prøve, og vil meget gerne... -
Hvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i danmark" af Benny Andersen til??
ForumindlægHvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i Danmark" af Benny Andersen til?? Teamet for dette digt er "Den store indflydelse resten af verden har på den danske kultur." hvis det kan hjælpe til en til at finde noget -
Romanens komposition
ForumindlægKan en roman godt have en tredelt komposition, hvor der er en begyndelse, en midte og en afslutning? -
Spørgsmål vedr. økonomistudiet
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at få svar på nogle spørgsmål vedr. økonomistudiet. Jeg er i dag sygeplejerske men er begyndt at læse matematik med henblik på at søge ind på dette studie til februar. Kan nogen herinde svare mig på. 1. Hvilke emner inden for matematik bruges der mest kræfter på-jeg...
