Dansk

Hvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i danmark" af Benny Andersen til??

23. april 2020 af Brandtt - Niveau: 9. klasse

Hvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i Danmark" af Benny Andersen til?? 

Teamet for dette digt er "Den store indflydelse resten af verden har på den danske kultur." hvis det kan hjælpe til en til at finde noget


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april 2020 af Lua13

Når du perspektiverer tekster skal du bruge en anden tekst så du på den måde ved ligeheder eller er forskelle kan belyse noget i din tekst. Teksterne behøver derfor ikke at ligne hinanden, man kan godt være kreativ med sine perspektiveringer. Det giver nogle gange de mest interessante. 

Måske kunne det være "I Danmark er jeg født" af H.C. Andersen. Nu har jeg ikke analyseret verdensborger i Danmark, så vær gerne kritisk over for mit forslag. Men jeg synes godt, man vil kunne sige noget spændende.


Skriv et svar til: Hvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i danmark" af Benny Andersen til??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.