Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 19541 til 19560 af 163702
  • tsiolkovsky's ligning

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle af jer der kender en god udledniung af tsiolkovsky's ligning på dansk gerne :) Sidder nemlig med en rimelig svær engelsk tekst, så ville lige sammenligne med noget dansk... Tak..
  • Sprog: To datider?

    Forumindlæg
    Hej venner, Nogen, der kan forklare forskellen på datiderne præteritum og imperfektum? På hvilke sprog bruges de begge? Latin, spansk og fransk, men hvad med engelsk? Andre?
  • Hjælp ønskes

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved hvorfor de amerikanske borgere gjorde oprør? og om at de havde været utilfredse med at være underlagt den engelske konge? Håber I vil hjælpe mig, da jeg gerne vil vide det :)
  • hjælp til forslag

    Forumindlæg
    hej det er fordi jeg skal fremlægge til engelsk i morgen og har ikke nogle forslag over hvad jeg ville fremlægge i morgen er der en som kan gi forslag og kan gi forslag over hvordan jeg kan begynde
  • Bliv bedre

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ikke den bedste til engelsk så tænkte om der var nogle der havde ideer til hvor jeg kan lave nogle opgaver eller andet for at blive bedre? Håber på hjælp
  • hjælp til rettelse af spansk eksamen, der er om et øjeblik

    Forumindlæg
    Hej, ville høre om ikke der er var nogen der gider kigge på mit oplæg? El texto trata de el matrimonio que se llaman Manuel y María Espí. El texto es un artículo. Lo que pasa es que el matrimonio entrevistan de sus hijo Lucas. Casi treinta años compraron a un recién...
  • Antal timer og afleveringer ved højniveaufag

    Forumindlæg
    Søger en side, hvor der er beskevet de enkelte valgfag. Herunder er jeg interesseret i kemi, matematik og fysik A-niveau.Vil specielt gerne vide hvor mange afleveringer der er i de enkelte fag, samt antal timer (mener det er 5?...)Har været inde på www.uvm.dk og lede, uden held.På forhånd tak for...
  • Linjens ligning BEVIS - Er dette rigtigt?

    Forumindlæg
    BEVIS linjens ligning - vektorer og plangeometri - linjer i planen : linje går gennem (x0,y0) og som har hældningskoefficienten a, kan skrives på formlen: y-y0= a(x-x0) Bevis: linjens ligning kan skrives på formen y = ax+b Da punkterne ligger på linjen passer koordinaterne i ligningen y0=...
  • Chi i anden og bionormalfordeling?

    Forumindlæg
    Nogen, der kan fortælle mig linket mellem chi i anden og bionormal- samt normalfordeling? Og derne detaljeret, så jeg forstår det, da jeg skal op i mundtlig matematik snart.. :) På forhånd, tak!
  • Areal ud fra sinusrelationerne

    Forumindlæg
    Hej kloge matematik mennesker Jeg har til en mundtlig eksamen fået et spørgsmål der lyder: Gør rede for definitionen af cosinus og sinus. Bevis sinusrelationerne og udled formler for trekantens areal. Jeg har definieret og bevist, men kan kun finde ud af, at bevise areal formelerne og få dem ...
  • Urkund

    Forumindlæg
    Hey alle sammen :) På vores gymnasie har de en database, som hedder Urkund, vi sender vores opagaver herind, og der bliver så tjekket for snyd i opgaven. Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om dette system? Om der er nogen der har erfaring med det? Mit problem er nemlig at jeg har taget en...
  • The Indutrial Revolution - Har brug for hjælp

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en lille side om "the industrial revolution" kort sammfattet hvilke "causes and effect" der var. Har kigget på google og har godt nok fundet et par sider om det, men det er altsammen noget langtskreven historienonsens jeg er ved at få hovedpine af ;)Ville lige ...
  • Har SRO den store betydning?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive den, og jeg vil lebare gerne vide om SRO har en stor betydning i 2.g Tæller den karakter med i noget overhovedet? F.eks. i det fag man skriver i og afslutter samme år?
  • Hvad menes der med ...

    Forumindlæg
    Hej.... Er der ikkelige en der gider at fortælle mig hvad der menes med det nedenstående:"You can't burn the candle at both ends."På forhånd tak!!!!
  • Debatindlæg genretræk

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg har en eksamen her i morgen og har trukket et debatindlæg. Jeg kan dog ikke huske så mange af genretrækkene, og kan heller ikke rigtig finde nogen her på nettet. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
  • Matematik?? - hjælp.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her, og kom i tanke om - hvad sker der når man ikke har bestået sin eksamen i folkeskolen, altså den skriftlige problemløsning i matematik. Jeg er optaget på gymnasiet, men har ikke klaret selve eksamen godt nok. Jeg håber på svar, så jeg kan falde til ro :) Hvad skal der nu ske?
  • Dokumentaren mellem fakta og fiktion

    Forumindlæg
    Er helt blank hvad angår denne stil, som skal afleveres imorgen fredag, har været syg, så har ikke haft tid nok til at få den lavet.. Nogen som kunne sende sin opgvave til mig som inspiration? Den skal bare ikke være fra nettet, eller findes der.. ville jeg virkelig være taknemlig for!!
  • Antal mdt. eksamener?

    Forumindlæg
    Hvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år?
  • Gør kort rede før

    Forumindlæg
    Hej alle! Har fået et spørgsmål som jeg skal svare på, det lyder sådan: Gør kort rede for fordøjelsessystemets opbygning. Vil det sige jeg skal fortælle helt konkret hvad der sker, når man starter med at tygge maden eller?... Og hvor "kort" er en kort beskrivelse? Mvh.
  • Noteapperat?

    Forumindlæg
    Nogen der ved om man skal have kildeangivelse eller noteapperat med i synopsen?